[DVD] Ichi ...... så kom den :-)
Fra : Henrik Rytter

Dato : 07-02-03 11:29

Efter nogle mindre forsinkelser kom så endelig den længe ventede 2
disc-udgave af Takashi Miikes sygeligt morbide Ichi the Killer (Reg. 2.
PAL) ind igennem brevsprækken. Udgivelsen er fra Holland (udgivet af
Worldwide Cinema).

Disc 1 er samme udgave som den DVD der noget tid har været at finde på
udlejningsvideo i Holland. Jeg skulle bare lige tjekke lidt klip fra
den, men endte med at se den første time af filmen som i høj grad
vinder ved gensynet! Udover de sublime "Miike-øjeblikke" var der masser
af detaljer og nuancer i stilen og plottet, som jeg slet ikke fik øje
på under visningen på Natfilmfestivalen sidste år. Det bliver afgjort
en DVD jeg kommer til at hive frem mange gange. Lyden er DD 5.1
(japansk tale) og findes også med et engelsk dubbet lydspor (DD 4.0),
hvis man skullle have så absurde lyster. Desuden er filmen i 16:9
anamorfisk widescreen og har både frit valgbare engelske, franske og
hollandske undertekster.

Disc 2 indeholder 4 interviews som tilsammen kører en 75 minutter. Det
længste er selvfølgelig Miikes (over en halv time), men herligt at det
er lykkedes at få både Shinya Tsukamoto og Tadanobu Asano til at
medvirke. Derudover er der de sædvanlige trailers, stillfotos (både
promotion og behind the scenes) og krediteringer. Som kronen på værket
er der en 6-7 små behind-the-scenes-vignetter, som viser
behind-the-scenes fra nogle af filmens mest underholdende og splattede
højdepunkter (ca et kvarters tid).

Phew.

Indtil videre er det en klart anbefalelsesværdigt udgivelse og jeg
glæder mig til at se hele filmen (og forstå slutningen!). Den britiske
DVD-udgave, der kommer på et senere tidspunkt er blevet censureret ...
så mon ikke dette bliver en ret definitiv release?

For Miike-fans eller for folk der ved hvad de går ind til

Jeg købte mit eksemplar hos http://www.absurd-online.dk/shop/ for 269
kroner (inkl. forsendelse).

mvh
Henrik

Fra : Goofey

Dato : 07-02-03 15:01

Jeg fik den også idag , glæder mig til min kæreste går i seng!!
MVH Goofey

Fra : Morten DH

Dato : 07-02-03 17:29

"Henrik Rytter" <sifurytter@fastmail.fm> skrev i en meddelelse
> Jeg købte mit eksemplar hos http://www.absurd-online.dk/shop/ for 269
> kroner (inkl. forsendelse).

Hmm havde helt glemt den tror lige jeg smutter forbi Kenneth en tur...

Nogen kommentarer omkring de 10-15 minutter der manglede i den gamle, er det
censur eller plot-trimning der var problemet?

Har du i øvrigt set City of Lost Souls? Så den var dukket op i reg. 1

Fra : Goofey

Dato : 07-02-03 17:55

Det er censur , denne version er den eneste der duer
MVH Goofey

Fra : Henrik Rytter

Dato : 07-02-03 20:13

In article <b20mrg$bmr$1@sunsite.dk>, Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

> [...]
>
> Nogen kommentarer omkring de 10-15 minutter der manglede i den gamle, er det
> censur eller plot-trimning der var problemet?

Hovedsageligt censur ... og var det virkelig så meget der manglede? Har
aldrig set en af de klippede versioner ... kun biografudgaven.

> Har du i øvrigt set City of Lost Souls? Så den var dukket op i reg. 1

Ja den er også underholdende. Fås som billig flipper fra HK. Den
"rigtige" engelske titel er Hazard City. Kaotisk plot, men ufattelig
mange underholdende indfald. Bl.a en stop-motion-Matrix-hanekamp. Kan
absolut anbefales.

I Reg. 1 har både Ventura og Tai Seng sendt den ud. Tai Seng er sikkert
fuldstændig identisk med HK-udgaven. Der er et making-of-program med på
Ventura-udgaven, som også skulle se knaldgodt ud.

Og så er der jo også Visitor Q og Fudoh (yeah!) i reg. 1. og som du
sikkert ved kommer der en strøm af Miike film her i region 2. Allerede
har vi jo Dead or Alive 1 +2, Audition og City of Lost Souls fra
Tartans Asia Extreme-sektion. Og vi kan glæde os til Tartans udgivelser
af Shinjuku Triad-trilogien samt den sidste del i Dead or
Alive-"serien": Dead or Alive: Final.

Se i øvrigt dette korte spoof:
http://www.extratainment.com/archive/rd010310.html
Du skal nok have set slutningen af Dead or Alive for at forstå det

Og nu vi er ved det så glem ikke hans zombiemusical The Happines of the
Katakuris, som også fås til billig penge fra Hong Kong.

Næsten alle de japanske udgivelser er desværre uden engelske
undertekster! Men se herlighederne her:
http://www.sazuma.com/dsearch.php3?d_id=710
Det er lige til at græde over. Specielt box settet. Hvis de var med
engelske undertekster havde jeg taget rub og stub (efter "lige" at have
snakket med banken forstås)

Se i øvrigt lidt anmeldelser her:
Full Metal Gokudo
http://mhvf.net/forum/asian/posts/108223108233301.html
Shinjuku Triad Society
http://www.mhvf.net/forum/asian/posts/108223108237508.html
Agitator
http://www.mhvf.net/forum/asian/posts/108223108234588.html

Nåh ... må hellere få set resten af Ichi

mvh
Henrik

Fra : Ole Kofoed

Dato : 08-02-03 11:19

> [...]

> er der en 6-7 små behind-the-scenes-vignetter, som viser
> behind-the-scenes fra nogle af filmens mest underholdende og splattede

Hvad med den/de commentaries der var blevet annonceret, er de ikke med?

> Jeg købte mit eksemplar hos http://www.absurd-online.dk/shop/ for 269
> kroner (inkl. forsendelse).

Jeg venter stadig på at min skal blive afsendt, men jeg har som sædvanlig
også været nærig og bestilt den fra en hollandsk butik for at spare 30-40
kr.

Mvh.

Ole

Fra : Henrik Rytter

Dato : 08-02-03 17:11

In article <3e44d9a1$0$146$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Ole Kofoed
<news@dvd-basen.dk> wrote:

> "Henrik Rytter" <sifurytter@fastmail.fm> skrev i en meddelelse

> Hvad med den/de commentaries der var blevet annonceret, er de ikke med?

Nej desværre ikke. Men efter sigende skulle Bey Logan heller ikke kunne
dække de japanske film så kompetent som han har gjort med de
Hongkong-kinesiske film. Og Miikes egen kommentar på den japanske
udgave skulle være ret kedelige. Men tro mig resten af DVD'en er guld
værd ... ikke mindst filmen.

> Jeg venter stadig på at min skal blive afsendt, men jeg har som sædvanlig
> også været nærig og bestilt den fra en hollandsk butik for at spare 30-40
> kr.

Ja jeg har haft for mange dårlige erfaringer med hollandske forhandlere
så jeg besluttede mig for at støtte hjemlige Absurd og så se stort på
de ekstra kroner.

> Mvh.
>
> Ole

Bedste hilsner herfra