The Ring [USA) i biffen og The Ring(Japan)~
Fra : Peter Heide

Dato : 06-02-03 18:43

Efter hvad jeg kan læse mig til,har kun set den japanske,skulle
den orignal version (den japanske) være betydligere bedere end
den amerikanske remake.

Så måske den var en god ide at droppe biffen og sætte sig foran
tossen ?

Bliver vist på TV2 Zulu kl. 23.00 - 00.40

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 06-02-03 19:11

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> skrev i en meddelelse
> Efter hvad jeg kan læse mig til,har kun set den japanske,skulle
> den orignal version (den japanske) være betydligere bedere end
> den amerikanske remake.

Det er et temperamentsspørgsmål. The Ring (amerikansk) er som du selv nævner
en AMERIKANSK version. dvs. alt andet lige letfordøjelig. Den japanske
(Ringu) er mere billedelig og metaforisk. The Ring har også en stor
plotændring så den passer ind til et bredere publikum. Om det er godt eller
skidt er svært at svare på. Uhyggelig, det er de begge

> Så måske den var en god ide at droppe biffen og sætte sig foran
> tossen ?

Det er helt sikkert det værd.

VH
Peter

Fra : Heidi

Dato : 06-02-03 20:47

Peter Heide wrote:
> [...]
>
> Så måske den var en god ide at droppe biffen og sætte sig
> foran tossen ?
>
> Bliver vist på TV2 Zulu kl. 23.00 - 00.40

Ja i morgen, vel at mærke - i tilfælde af at nogen ikke
kan finde den i programmet...

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : -V-

Dato : 07-02-03 00:24

Peter Heide wrote:
> [...]
> den amerikanske remake.
>
> Så måske den var en god ide at droppe biffen og sætte sig foran

Nu har jeg hørt anseelige mængder meninger om begge, men tør ikke rigtigt se
nogen af dem - jeg er typen der tisser i buxen, når skurken som sædvanligt
ikke er helt død, og vågner op med et sæt.

I traileren for The Ring (USA) er der da kæmpe spoilere eller hvad?
Det ser ud som noget, der kunne have stor betydning for historien.

-V-

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 07-02-03 01:20

> [...]
> nogen af dem - jeg er typen der tisser i buxen, når skurken som sædvanligt
> ikke er helt død, og vågner op med et sæt.

Du kan altid tage en Tena på, så urinere du ikke i sofaen...Works for me
Men, snakker vi chock effekter, så synes jeg The Ring er den mest
skræmmende, men er det suspense psykisk "terror" så er det Ringu... Synes de
begge er super film og RET skræmmende...

> I traileren for The Ring (USA) er der da kæmpe spoilere eller hvad?
> Det ser ud som noget, der kunne have stor betydning for historien.

Njai, ik umiddelbart egentligt, tænker du på noget specifikt?

VH
Peter

Fra : -V-

Dato : 07-02-03 01:30

Peter Tønnesen wrote:
> [...]
> mest skræmmende, men er det suspense psykisk "terror" så er det
> Ringu... Synes de begge er super film og RET skræmmende...

Det er jo nok de dersens chok, som jeg frygter mest.
Latterligt, ikke? Man ved at de kommer, og alligevel er jeg ved at dø af det
hver evigt eneste gang.

> Njai, ik umiddelbart egentligt, tænker du på noget specifikt?

Spoilerspace
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Damen/tingen/ådslet som kommer ud af tv'et er vist - ud fra hvad jeg har
læst i ng'en - da en ret stor del af historien, ikke?
Hvis det skulle forestille at være en hemmelighed, så er den da slet skjult.

-V-

Fra : Mathness

Dato : 07-02-03 03:02

On Fri, 07 Feb 2003 01:30:12 +0100, -V- wrote:

> [...]
> læst i ng'en - da en ret stor del af historien, ikke? Hvis det skulle
> forestille at være en hemmelighed, så er den da slet skjult.

Det er Samara, Anna's datter.

--
Thomas Klietsch m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Only a Sofa-Wrestler would dare attack The Mighty FurNiTaur.

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 07-02-03 18:54

On Fri, 7 Feb 2003 01:30:12 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Det er jo nok de dersens chok, som jeg frygter mest.
>Latterligt, ikke? Man ved at de kommer, og alligevel er jeg ved at dø af det
>hver evigt eneste gang.

Hehe, også mig.

Jeg havde set den japanske udgave og kunne derfor godt fornemme når
der ville ske noget ubehageligt i den amerikanske udgave, men det er
faktisk endnu værre, for så sidder man bare inderligt og håber at det
snart sker, så det er overstået.

Det her er en meget uhyggelig gyser. Det er en rigtig gyser, modsat så
mange andre pop-gysere.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-02-03 02:36

-V- skrev:

> [...]
> Damen/tingen/ådslet som kommer ud af tv'et er vist - ud fra hvad jeg
> har læst i ng'en - da en ret stor del af historien, ikke?

Du har ret. Det er himmelråbende latterligt at afsløre et af filmens
største gys i traileren. Det er desværre noget, vi ser igen og igen, når
amerikanske marketingsfolk skal have flest mulige i biografen.

--
Mvh. Peter
"Argh! Det sker bare ikke, det her, Lars Krimi!"

Fra : Mathness

Dato : 07-02-03 03:31

On Thu, 06 Feb 2003 18:42:51 +0100, Peter Heide wrote:

> Efter hvad jeg kan læse mig til,har kun set den japanske,skulle den
> orignal version (den japanske) være betydligere bedere end den
> amerikanske remake.

Det gode ved den amerikanske version, er at næsten hele historien er
omskrevet for at passe til det Amerikanske publikum. Desværre medføre
dette at filmen bliver til en typisk "Horrorwood" film (dog med begrænset
"smid i hovedet og høj musik skræk effekt"). Fjernes brønden, pigen og
videobåndet, er der mild sagt kun en film tilbage der minder om Sixth
sense vs. Poltergeist. Med et lige så "solidt" plot/historie som The
Haunting. Det virker nærmest som om filmen er skruet sammen efter en
masse scener, som i sidste ende er resulteret i en film der vare 2 timer.

Problemet i historien er den for det meste af tiden prøver at være
uhyggelig, dette gøres med en del hentydninger og bemærkninger til noget
mystiske. Disse efterlades dog stort set blaferende i luften, da der
skiftes scene næsten med det samme. Især virker Aidans "viden" kunstig,
om man efterlades med undren over hvorfor Rachel ikke udspørgere mere.

Som grundlag for historien har Ehren tydligtvis brugt Ringu og lidt fra
Ringu 2, samt Dark water (fantastisk film i sig selv). Der er ikke så
meget nyt i forhold til disse, udover omskrivningen. Man skulle næsten
tror at han har gået og ventet på en lejlighed til at bruge fluen i en
film, dette var en ganske god tilføjelse til filmen.

Er man til Horrorwood film er The ring helt sikkert et kig værd, man bør
dog også se Ringu (helst først ;p), da den kan udfylde en masse "huller"
og løse ender i The ring. The ring er trods alt bedre end The ring virus
(Koreansk version) på mange punkter, dog har The ring virus en mere
interesant version af hvad der foregår (her tænkes på Sadakos (Samara)
baggrund).

Hvis man derimod er til mere handlings mæssige gys, er The ring noget af
en skuffelse. Et genkig med Psycho vil nok give en større fornøjelse, for
bare at nævne et alternativ.

Fra : Morten DH

Dato : 07-02-03 17:25

"Mathness" <mathness@z42.NO.SPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Som grundlag for historien har Ehren tydligtvis brugt Ringu og lidt fra
> Ringu 2, samt Dark water (fantastisk film i sig selv).

Dark Water - har hørt meget om den, nogen der ved hvor man kan købe den
billigt i DK - Asian Movies har den desværre ikke

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-02-03 18:04

Hej!

Morten DH wrote:

> Dark Water - har hørt meget om den, nogen der ved hvor man kan købe den
> billigt i DK - Asian Movies har den desværre ikke

Du skulle have set den til natfilmfestivallen i Kbh. Den er _rigtig_ scary! Og
jeg er altså ikke en pige på 9 år

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"If it's got tits or wheels it'll break your heart"

Fra : Mathness

Dato : 13-02-03 22:23

On Fri, 07 Feb 2003 17:25:24 +0100, Morten DH wrote:

> "Mathness" <mathness@z42.NO.SPAM.dk> skrev i en meddelelse
>
> Dark Water - har hørt meget om den, nogen der ved hvor man kan købe den
> billigt i DK - Asian Movies har den desværre ikke

Jeg erhvered min i Laserdisken for 149 kr.