Så er Dumbledore endeligt OFFICIELT fundet~
Fra : Keld Landin-Petersen

Dato : 06-02-03 13:42

Ja ja, der har været mange spekulationer om hvem der skal spille
Dumbledore i den næste Harry Potter, men nu er det vist officielt.
Ihvertfald er IMDB hoppet med på vognen og har tildelt Michael Gambon
rollen. Det er nok ikke et helt dårligt valg. Han ligner ihvertfald
lidt en hyggelig troldmand...

http://us.imdb.com/Name?Gambon,%20Michael

Keld Landin-Petersen.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 06-02-03 14:10

Keld Landin-Petersen skrev:

> [...]
> Dumbledore i den næste Harry Potter, men nu er det vist officielt.
> Ihvertfald er IMDB hoppet med på vognen og har tildelt Michael Gambon

Det kom jo allerede frem sidste år (dog ikke officielt):
http://www.eonline.com/News/Items/0,1,11044,00.html

--
Mvh. Peter
"Jeg spejdede altså forgæves efter flammeskriften, Gud satte på himlen,

Fra : Sparre

Dato : 06-02-03 17:17

> Det kom jo allerede frem sidste år (dog ikke officielt):
> http://www.eonline.com/News/Items/0,1,11044,00.html

Keld nævner jo netop at det nu er OFFICIELT......

Med med lidt sminke og CGI skal han da nok komme til at ligne dumbledore, og
mon ikke man sagtens kan manipulere hans stemme også....

--
Sparre

Fra : Per

Dato : 06-02-03 17:54

"Sparre" <christian@NOSPAMsparre.it> skrev i en meddelelse

> Keld nævner jo netop at det nu er OFFICIELT......

Nej, han nævner at nu har IMDB skrevet om det.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 06-02-03 18:23

Sparre skrev:

> Keld nævner jo netop at det nu er OFFICIELT......

Og derfor nævner jeg netop, at sidste års oplysninger ikke var
officielle, men dog kendte.

> Med med lidt sminke og CGI skal han da nok komme til at ligne
> dumbledore, og mon ikke man sagtens kan manipulere hans stemme
> også....

Jeg tror ikke, målet er, at han skal ligne Richard Harris så meget som
muligt. Han bliver sminket, ja, for han skal jo ligne en troldmand, men
CGI og stemmemanipulation, nej.

Resten af casten er i øvrigt, som den plejer. Af nytilkomne er den mest
interessante nok Gary Oldman, der spiller Sirius Black. Det glæder jeg
mig til at se - Oldman virker umiddelbart som et glimrende valg. En
anden vigtig rolle bliver professor Lupin. Han skal spilles af en David
Thewlis, som jeg ikke kender så meget til - men det skal nok blive
spændende. (Et billede kan ses på
http://www.geocities.com/SoHo/9633/misc17.jpg)

--
Mvh. Peter
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"

Fra : Silver

Dato : 06-02-03 19:07

Og Rik Mayall skal ligge stemme til Peeves the Poltergeist, han er en værre
rod og den rolle vil nok passe godt til ham :D

Mvh
Silver