? ang Ringenes Herre
Fra : Pipeline

Dato : 04-02-03 23:43

Min søn på 11 år stillede mig et godt spørgsmål (jeg kan ihvertfald ikke
svaret), efter vi var inde og se TTT.
Når Frodo bruger ringen, bliver de sorte ryttere tiltrukket af "kraften".
Men vi ser i film 1 at Bilbo bruger ringen til spøg og skæmt, uden at de
onde kommer efter ham.
Er der noget vi har overset eller hvordan forholder det sig?

MVH
Pipeline

Fra : Thomas Borum Nielsen

Dato : 05-02-03 00:37

"Pipeline" <exciter@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> onde kommer efter ham.
> Er der noget vi har overset eller hvordan forholder det sig?

Tjae på det tidspunkt hvor Bilbo bruger ringen har de sorte ryttere ikke
forladt Minas Morgul endnu. Det er først da Gollum har sagt de magiske ord
" Herredet, Sækker" at rytterne rider ud.
Der fremgår ikke tydeligt i filmen, at der faktisk går 17 år fra Bilbo
forlader
Herredet til Frodo påbegynder sin rejse.

Mvh Thomas.

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 05-02-03 00:47

Thomas Borum Nielsen wrote:
<-snip->
> Der fremgår ikke tydeligt i filmen, at der faktisk går 17 år fra Bilbo
> forlader
> Herredet til Frodo påbegynder sin rejse.

Eller at Sauron lige skal genetablere sig selv i Barad-dûr, efter hans
"eksil" i det sydlige Mirkwood.
hygge,
Nicolai