Båd transport
Fra : anders

Dato : 11-03-03 17:48

Hej NG

Undertegnede skal have transporteret en 21 fods motorbåd til Norge.

Af flere alternativer kan nævnes:

1. Sejl selv !

2. Transport firma. (dyrt - 10-15.000 dkr.)

3. Kør selv med trailer.

4. Container.

Båden vejer ca. 1800 kg.

Den måler 6,5 meter x 2,3 meter.

Punkt 1. har jeg selv overblik over da jeg har sejlet den herned.l

Punkt 2. Har forhørt mig et enkelt sted som anslå ca. 10-12.000 kr for at få
den fragtet derop. Lidt for mange penge efter min mening.

Punkt 3. Findes trailer overhovedet til denne vægt og størrelse og hvilken
bil skal jeg i så fald bruge ?

Punkt 4. Nogen der ved hvad det vil koste at få flyttet en container til
Norge, og vil denne båd kunne være i en standard container ?

Langt skriv ja - men jeg håber på at høre om erfaringer eller andre gode
forslag.

For at komme det lidt nærmere geografisk, så skal den flyttes så hurtigt som
muligt (inden 17 maj) fra Nordsjælland til Oslo området.

På forhånd tak.

Anders

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 11-03-03 18:54

"anders" <andersREMOVE@soderberg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> den fragtet derop. Lidt for mange penge efter min mening.
>

> Punkt 3. Findes trailer overhovedet til denne vægt og størrelse og hvilken

Hej Anders
Du kan få bådtrailere op til 3000 kg, så 1800 kg burde ikke være et problem.
Bil ? Hmm en stor firhjultrækker eller en 3-3.5 tons lastbil/kassevogn.....
Har du ingen af delene kommer du nok hurtigt til at slippe 10.000 i leje,
brændstof og færge billet.....
Hvis det er lige meget hvornår den kommer derop, kan du satse på at få den
med som returlæs.
Mvh
Jess

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-03-03 19:45

"anders" <andersREMOVE@soderberg.dk> skrev i en meddelelse news:3e6e13a9$0$228

> Undertegnede skal have transporteret en 21 fods motorbåd til Norge.

Jeg tror, at det billigste vil være at finde et firma, der jævnligt kører til og fra norge. På
den måde kan du komme ind på et billigt returlæs....

Den kan sagtens være i en åben container, men når kranvogn begge steder regnes med, er det
ikke sikkert, det kan svare sig. Samtidig skal du bruge en masse stativer og remme til
fiksering.

Claus
--
**** ** SMART Mini krydsfelt til lydkortmanden ********
** Skån dit lydkort og få masser af tilslutningsmuligheder ****

Fra : Per

Dato : 12-03-03 08:51

Jeg har tidligere hørt fra svensker - at de har billige transport i sverige
Så et alternativ kunne være at sejle båden til Helsingeborg eller anden
svensk by
og derefter få båden transportert videre der fra.

Prøve evt sejlklubben i Raa om de kan hjælpe

Alene prisen for at få en bil med trailer på færgen er ret høj - Og en
lastbil er ikke billigere. (Jeg tror hurtigt de første 2.000 forsvinder til
færgetransport)

Leje en trailer og kør selv er en mulighed, MEN
Båd vejer 1.800 kg + trailer vægt ca 600 kg ialt 2.400 det kan trækkes af en
del større biler - men hvis du ikke har trailer kørekort må du ikke selv
kører med læset.

:) Per

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 12-03-03 12:44

Hvad med at få nogen til at sejle den derop for dig ?

/HHA