Tegninger over spækhugger
Fra : Jesper Lindholt Bach

Dato : 10-03-03 12:01

Hej

Jeg skal til at ordne mit dæk, på min spækhugger, her til sommer, og er i
den forbindelse faldet over et firma der hedder "Flexiteek" - de laver en
slags gummi til at lime på dækket, så det kommer til at ligne et teakdæk.
(tjek deres hjemmeside på : www.flexiteek.se

De skal bruge enten skabeloner eller tegning for at lave det, og jeg ville
gerne slippe for at skulle lave skabeloner over dækket på min spækhugger,
med de fejlmuligheder det medføre. Jeg har snakket med Peter Bruun, men hans
tegninger er ikke præcise nok. Så jeg ville høre gruppen, om der var nogen
der lå inde med målfaste tegninger over dækket på en spækhugger, eller som
vidste hvor jeg kunne finde dem henne. ?

med venlig hilsen

Jesper

jlb@jlb.dk

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 10-03-03 14:38

"Jesper Lindholt Bach" <jlb@jlb.dk> skrev i en meddelelse

---SNIP---
> [...]
> der lå inde med målfaste tegninger over dækket på en spækhugger, eller som
> vidste hvor jeg kunne finde dem henne. ?

Hmm, jeg ville selv være lidt nervøs for, hvor målfaste sådan nogle
"målfaste" tegninger er. Til sammenligning kan jeg fortælle, at jeg to gange
har opdaget, hvor stor forskel der kan være på SB og BB kistebænke. Den ene
gang i en Bianca 28 og den anden i en Drabant 24. Ingen af dem er en
Spækhugger, but still.... Nr.1 er nok det lidt bøvlede arbejde med
karton/kniv/saks/tape/eder

---
mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Jesper Lindholt Bach

Dato : 11-03-03 09:32

Jo, det er skam heller ikke fordi jeg ikke gider, men der er 4-6 ugers
leveringstid fra fabrikken af. og vejret er jo ikke lige til, at jeg kan stå
og lave skabelonerne i pap udendørs - så det var et forsøg på at speede det
lidt op.......jeg ville jo gerne ud at sejle i år også :)

mvh

Jesper

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-03-03 11:20

"Jesper Lindholt Bach" <jlb@jlb.dk> skrev i en meddelelse news:3e6d9eef$0$178

> [...]
> og lave skabelonerne i pap udendørs - så det var et forsøg på at speede det
> lidt op.......jeg ville jo gerne ud at sejle i år også :)

Vejret har da været dejligt i går og i dag

Hvis du køber noget af det rullepap, man bruger til gulvafdækning, når man skal male, så går
det da forholdsvis hurtigt.

Jeg ville heller ikke stole på tegninger. Der kan sagtens være forskelle i støbningen af de
enkelte modeller, navnlig hvis det ikke er samme form, de er støbt i, eller hvis det er f.eks.
er en slidt form.

Grunden til, at de vil have en skabelon og ikke en tegning, er nok, at hvis målene ikke
passer, så er det dit eget ansvar i og med, at der er dig, der har lavet skabelonen

Claus
--
**** ** SMART Mini krydsfelt til lydkortmanden ********
** Skån dit lydkort og få masser af tilslutningsmuligheder ****

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 11-03-03 17:31

> [...]
det
> lidt op.......jeg ville jo gerne ud at sejle i år også :)

Det har jeg fuld forståelse for

---
Peter Ingøs Laursen

Fra : Per

Dato : 11-03-03 16:05

Jeg har læst om produkt - gider du fortæller - hvordan det er når du har
fået det lavet :)

På forhåndtak

:) Per

Fra : Kjeld Hansen

Dato : 11-03-03 16:54

Hej!
Jeg har en mappe med tegninger til en SPÆKHUGGER selvbygger. Er det noget,
du kan bruge?
Mvh. Kjeld

Fra : Hans Olsen

Dato : 11-03-03 20:01

> [...]
> slags gummi til at lime på dækket, så det kommer til at ligne et teakdæk.

nu har jeg ikke lige tid til at læse hele deres hjemmeside, men er
det ikke en slags linolium, eller noget i den retning, det skal svejses
med en varmluft pistol, og det kan da vist ikke gøres i gummi ?
Hvis det er, så må det da blive meget glat i regnvejr.
hvad er priserne ?

MVH
Hans Olsen

Fra : Jesper Lindholt Bach

Dato : 12-03-03 07:46

Hej

Nej, det er gummi hele vejen igennem, ca. 1 cm. tykt. De strækker det, og
sliber det let på overfladen, hvilket gør at det kommer til at ligne teak.
Jeg så det på bådmessen, g fik et stykke med hjem. Men, de laver det, så det
ligner et teakdæk (med sildeben, og sort gummi imellem de enkelte baner og
kantafslutning, det er derfor de skal have tegninger.)

Det limes bare fast på dækket, og da det er gummi, er det skridsikkert, og
jo mere vådt det bliver, jo mere skridsikkert bliver det.

Men, brug lige 5 min. på deres hjemmeside, de har et par gode billeder
derinde.

mvh

Jesper

Fra : Jesper Lindholt Bach