Autopilot - advarsel
Fra : Skipper

Dato : 09-03-03 11:55

Det velkendte mærke i autopiloter, Robertson AP 200, er forsynet med
hydraulisk styring, som er en sammenbygget enhed bestående af motor, pumpe
og cylinder. Efter 10 års flittig brug kan der opstå utæthed i pumpen. Det
bevirker spild af hydraulikolie samt manglende tryk og dermed forringet
styreevne. Robertson AP 200 forhandles nu af Simrad, som oplyser, at det
ikke er muligt at reparere cylinderen. Jeg gjorde det alligevel. Pakningerne
var dyre, men virkningen udeblev ganske rigtigt!
Køb en ny, lød rådet fra Simrad. Men hvis den tidligere model er
fabrikeret, så den ikke kan repareres, hvordan kan man da have tillid til en
ny?
Dette til eftertanke og advarsel.
Ligger nogen inde med en brugt, men intakt hydraulikenhed til Robertson
AP 200 kunne det være af interesse.

Sejlerhilsen...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-03-03 12:29

"Skipper" <set.sail@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:3e6b1d73$0$161

> [...]
> Køb en ny, lød rådet fra Simrad. Men hvis den tidligere model er
> fabrikeret, så den ikke kan repareres, hvordan kan man da have tillid til en

Hvor længe havde du da regnet med at den skulle holde. Det er mekanik, der bliver belastet
hårdt, og hvis du har brugt den flittigt i 10 år, må du da også regne med, at den er ved at
være udtjent.

Hydraulik og mekanik bliver altså slidt...

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: *****
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ **********