En streng i en anden
Fra : David

Dato : 17-03-01 20:41

Hej NG. Jeg ville høre om der er en metode der finder ud af om en streng
indeholder en anden streng, og eventuelt hvor henne i strengen den anden
streng befinder sig. En slags indexOf, der tilhører string objektet, der
istedet for en char som paramter tager en string.

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 18-03-01 06:21

David wrote:

> [...]
> streng befinder sig. En slags indexOf, der tilhører string objektet, der
> istedet for en char som paramter tager en string.

Gør String.indexOf(String) ikke det?

Ulrik Magnusson

--
"Uskyldig"
Peter Lundin

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-03-01 13:09

On Sat, 17 Mar 2001, David wrote:

> [...]
> streng befinder sig. En slags indexOf, der tilhører string objektet, der
> istedet for en char som paramter tager en string.

Den findes skam - check

http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/java/lang/String.html#indexOf(java.lang.String)

Ovenstående er et link ind i onlinedokumentationen, som er et godt værktøj
at have ved hånden. Star på

   http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/index.html

--
Thorbjørn Ravn Andersen