Hvilken skal bruges hvornår?
Fra : Norgaards

Dato : 17-03-01 18:20

Hej,
Der skulle vel ikke hver nogen der kender
en hjemmeside hvor der står noget generel
vejledning i hvornår det er bedst at anvende
én datastruktur frem for en anden, hvornår man
ikke skal bruge osv (hashtable, vector, stack, array osv. osv.)

John

Fra : Jan Uhre

Dato : 18-03-01 03:34

Norgaards <norgaards@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9906bh$rv6$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> én datastruktur frem for en anden, hvornår man
> ikke skal bruge osv (hashtable, vector, stack, array osv. osv.)

Hej John.

Der findes sikkert 100-vis af den slags sider, men en af de mere pålidelige
(og let af finde) er f.eks:

http://web2.java.sun.com/docs/books/tutorial/collections/implementations/gen
eral.html

Derudover er beskrivelsen af de enkelte Colloctions i Java-doc'en vel ofte
tilstrækkelig. Alle dine valg skal du jo selv afveje afhængig af: hvor ofte
du indsætter, hvor ofte du læser, hvor mange data-enheder, sortering, osv.
osv. osv....

Med venlig hilsen
Jan Uhre

Fra : Rune Nielsen

Dato : 20-03-01 12:03

Hej,

> [...]
> én datastruktur frem for en anden, hvornår man
> ikke skal bruge osv (hashtable, vector, stack, array osv. osv.)

Hvis du skulle være interesseret i at investe i en bog om emnet,
kan jeg klart anbefale "Data Structures and Algorithms in Java"
af M. Goodrich og R. Tamassia.

Der er lidt om bogen her:

http://www.accu.org/cgi-bin/accu/rvout.cgi?from=0sb_data_structures&file=d00
1709a

Der er en grundig gennemgang af de forskellige datastrukterer med
fordele og ulemper etc.

Med venlig hilsen,
Rune Nielsen, rn@picit.dk

Fra : Norgaards