Transformering af XML dokument til html i ~
Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-03-01 17:00

Hej

Er der nogen der har et godt link der beskriver hvordan man transformerer et
xml dokument til html, når det skal foregå i en servlet.

Jeg har eksperimenteret med javax.xml.transform, men det vil ikke rigtig
lykkedes.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Nedertoft

Dato : 18-03-01 09:12

Jakob Andersen wrote:

> Hej
>
> Er der nogen der har et godt link der beskriver hvordan man transformerer et
> xml dokument til html, når det skal foregå i en servlet.

Cocoon (xml.apache.org) er en servlet der goer praecist dette (og
andet). Cocoon goer det muligt at transformere dit dokument i flere
trin.
Cocoon bruger Xalan (ogsaa xml.apache.org), som er en XML transformator
- det er nok denne du skal bruge. Cocoon er ved at blive lavet om, saa
den udnytter det nye Filter-interface i servlet specifikationen.

mvh. Morten N

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-03-01 13:02

On Sat, 17 Mar 2001, Jakob Andersen wrote:

> Hej
>
> Er der nogen der har et godt link der beskriver hvordan man transformerer et
> xml dokument til html, når det skal foregå i en servlet.

Det afhænger af hvilken XSLT-engine du bruger.

Tricket er sædvanligvis en <xsl:output method="html"/> i dit XSLT-program.

> Jeg har eksperimenteret med javax.xml.transform, men det vil ikke rigtig
> lykkedes.

Hvorfor ikke? Hvad fortæller den dig?

--
Thorbjørn Ravn Andersen