Timetæller
Fra : Nissen/Heide

Dato : 25-02-03 16:43

Man kan kigge på klokken, når man starter sin motor, og man kan kigge igen,
når man stopper. Så kan man skrive det op, og så er timerne talt. Men men
kan også købe en timetæller, der forbindes til motoren. Jeg synes bare den
er f........ dyr (4-600 kr). Er der nogen der har en ide til en
gør-det-selv-løsning?

Skipper

Fra : Per J

Dato : 25-02-03 18:50

"Nissen/Heide" <nissen.heide@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan også købe en timetæller, der forbindes til motoren. Jeg synes bare den
> er f........ dyr (4-600 kr). Er der nogen der har en ide til en

Prøv f.eks http://www.rs-components.dk

Søg på timetæller, og du får mange rimelige valg.

Per Jørgensen

Besøg:
www.korsoersejlklub.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-02-03 19:12

> [...]

> kan også købe en timetæller, der forbindes til motoren. Jeg synes bare den
> er f........ dyr (4-600 kr). Er der nogen der har en ide til en

Jeg var nede hos Åge Nielsen forleden dag. Der så jeg en kasse med (vist nok) brugte
timetællere på tilbud...

Kender desværre hverken data eller pris...

Claus
--
**** ** SMART Mini krydsfelt til lydkortmanden ********
** Skån dit lydkort og få masser af tilslutningsmuligheder ****

Fra : Ole Pagh

Dato : 25-02-03 19:37

>. Jeg synes bare den
> er f........ dyr (4-600 kr). >

Farnell har en fra Hengstler til ca. 270,- (+moms). Den kører på 5-12 V og
har en opløsning på 0,01 time. Hengstler part nr: 0 633 831, Farnell part
nr: 233330 (panelmontage)
Den er bare ikke ret stor. Jeg monterer sådan en til foråret da jeg er træt
af at tro at nu kan være mindst 15 liter brændstof på skivet og så løber det
over allerede ved 5 liter (!)

Kan ses her:
http://international1.farnell.com/Search/search4-frame.jhtml?_requestid=9641

mvh Ole

Fra : JøN

Dato : 26-02-03 01:30

Hvis det er for at se hvor meget brændstof der er brugt, får du mere gavn af
en brændstofmåler.

--
JøN

--
JøN/Grenaa

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-02-03 01:37

"JøN" <jorgen@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3e5c0a74$0$4308

> Hvis det er for at se hvor meget brændstof der er brugt, får du mere gavn af
> en brændstofmåler.

eller en tankmåler

Claus

Fra : Nissen/Heide

Dato : 26-02-03 08:29

Tak for gode råd.
En timetæller er en hjælp til motorlogbogen. Holder styr på
serviceintervaller (filterskift m.v.). Har en tankmåler!

p.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-02-03 12:30

"Nissen/Heide" <nissen.heide@oncable.dk> skrev i en meddelelse news:3e5c6ccc$0$52188