DLS version 1/ IBM Thinkpad 600??
Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 25-02-03 01:35

Indrømmet - jeg er bagefter.

Jeg har uden held søgt efter tråde på mit problem, der er, at DLS version
1, fået i julegave julen 2001, ikke kan indlæses i den bærbare IBM. -
Programmet er uden problemer indlæst på min stationære Compaq og ved
indlæsningen på hustruens PC , også en compaq, var der ingen problemer.

Men jeg indlæser altså CD i IBM'eren, og alt går fint indtil den skal til at
indlæse kort og temaer. Her stopper systemet og giver denne fejlmelding:
"Acces violation at adress =01AA9222. Read og adress 01AA9222."
Installationen afbrydes og der er sket en ulovlig handling, fortæller dyret
mig.
Tallene i nævnte fejlmeddelelse ændrer sig hver gang jeg prøver at
installere programmet.

Det lyder mystisk, at der skulle være kopibeskyttelse, der kun virker i IBM
maskinen, og iøvrigt er der vist ikke dette i version 1.

Selv mener jeg at være rimelig lovlig og hører gerne om der er nogen, der
har et godt tip til løsningen af problemet.

mvh
Jørgen

Fra : Tage Danielsen

Dato : 25-02-03 07:07

Der er muligvis hjælp at hente her:

http://www.kms.dk/C1256BBB0028D4B5/(AllDocsByDocId)/F242427FDF4C26F6C1256BD6
004A0A14?open&page=detlevendeskort1&omr=KORT_FRITIDSSEJLADS#Anchor-4

Hilsen
T Danielsen

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 25-02-03 07:13

"Jørgen Andreasen" <jamon@stofanet.dk> wrote in message
> Indrømmet - jeg er bagefter.

Men du har noget at glæde dig til :)

Jeg har sendt dig en fil direkte, det er en setup-fix - den skal du køre når
cd'en ligger i drevet og installere på den måde.

----

Kopisikringen på DLSK 1 ligger i øvrigt i setupfilen, men den er 'glemt' i
setup-fixet så der kontorleres ikke for om det er en backup-cd eller det er
en original.......

--------

/HHA

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 25-02-03 09:08

Kunne du evt. sende den fil til mig osse?
Du skal bare fjerne årstallet i mailadressen...

Lasse - r2003@pc.dk

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 25-02-03 09:45

Hej Lasse - og andre der har spurgt :)

Filen kan downloades her.

ftp://ftp2.kms.dk/soek/programmer/diverse/dlsksetupfix.exe

Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 25-02-03 18:54

Tak for filen Hans- Henrik.

Nu virker det perfekt.

Det prøves på havet til sommer om max to måneder.

mvh
Jørgen

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 26-02-03 13:56

> Det prøves på havet til sommer om max to måneder.

hmm - Kan du bestemme at det bliver sommer om max 2 måneder ???

:)

Selvtak.