Ny sejlbåd - Scampi måske ??
Fra : Jens Mogensen

Dato : 24-02-03 19:54

Hej

Konen og jeg har 3 års erfaring med en 21 fods motorbåd, til weekend- og
feriesejlads, men nu tænker vi på at skifte til sejlbåd.

Vi har taget duelighedsprøvens praktiske del i sejlbåd, (og er der blevet
meget glade for 'rigtig sejlads') men har ellers ikke meget erfaring med
sejlbåde.

Så, kan nogen råde os

Vi vil gerne have en båd med relativ god plads også til besøgende børn og
venner - omend vi nok normalt kun skal sejle tre voksne.

Der skal gerne være ståhøjde, eller noget, der ligner - alderen trykker
allerede

Båden skal kunne sejles af to, men gerne af en i fredelige situationer.

Båden skal være så stor - og sødygtig, at vi trygt kan sejle alle steder
indenfor Skagerrak. - Måske lidt Sjælland Rundt og til den svenske skærgård
/ Bornholm i sommerferien.

Prisen ??? vi havde tænkt os 150.000 - 180.000.

Vi har nu forelsket os i en Scampi, der for mig ser ud til at opfylde alt
det ovenstående - og så vist endog er hurtig?

Kan nogle råde os generelt om hvilken båd, der opfylder vore ønsker.?

Og er der nogen, der vil skrive om erfaringer med Scampi ?
Hvordan ligger den i vandet - er den svær at sejle?
Hvad skal man især være opmærksom på, ved brugtkøb af Scampi?

Hvis der er nogen, der vil give sig tid til at råde, så på forhånd tak.

mvh
Jens Mogensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-02-03 20:14

"Jens Mogensen" <jens_m@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3e5a6a76$0$4237

> [...]
> Båden skal kunne sejles af to, men gerne af en i fredelige situationer.
> Båden skal være så stor - og sødygtig, at vi trygt kan sejle alle steder

To meget oplagte muligheder kunne være en GD 28 eller en Princess 28

Begge sejler fantastisk. Jeg har selv haft en Princess 28, og det er en fabelagtig god
sejlbåd - selv om den er grim, som en polsk flodpram. Den sejler utrolig godt både ved let og
hård vind. Og så er der *oceaner* af plads, når man tænker på, at den kun er 28 fod. Og
naturligvis ståhøjde og et pænt stort cokcpit.

Begge ligger inden for din prisramme.

Ellers er der jo også Balladen.. (står altid under Albin)

Claus
--
**** SMART Mini krydsfeldt til lydkortmanden *********
*** Skån dit lydkort og få masser af tilslutningsmuligheder **

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-02-03 21:23

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> To meget oplagte muligheder kunne være en GD 28 eller en Princess 28

GD står selvfølgelig for Great Dane...

Det er i øvrigt samme mand, der har konstrueret begge både, nemlig Odd Rembert Andersen.

Selv om det var Utzon's tegnestue, der officeilt står som designer af GD 28, så var det
Rembert, der slog alle stregerne og beregningerne, han var nemlig ansat hos Utzon...

Claus

Fra : Kim Vesterager

Dato : 25-02-03 14:22

Hej Jens
Det med at købe en scampi er en rigtig god idee´ Båden sejler fantastisk, er
sødygtig, kan nemt sejles af erfaren skipper i stille vejr og der er rigtig
god plads om læ.
Det eneste som jeg ved at du skal se efter er kahytstaget da det på nogle
scampi delaminerer, dette kan dog nemt repereres og kan derfor være årsag
til at du får dig en billig båd.

KV

Fra : Frank Kristensen

Dato : 25-02-03 14:34

"Kim Vesterager" <kvp@mail.tele.dk> wrote in message
> Hej Jens
> Det med at købe en scampi er en rigtig god idee´

Enig! For 22 år siden startede vi også i Scampi. Sidste år er en af min fars
kollegaer startet i Scampi (for øvrigt vores den gamle). Dejlig båd med
meget gode sejlenskaber. Hvis du søger lidt fart og især højde, kan jeg ikke
anbefale GD28.

Pøj pøj med købet.
--
Sejlerhilsen
Frank Kristensen

Fra : lars jørgensen

Dato : 25-02-03 22:04

God ide med en scampi. hold dig til de velsejlende konstruktioner.
Af andre kan nævnes: Albin ballad, Bianca 28, nordisk familiebåd, Albin
cumulus og sådan kan man blive ved. Vær opmærksom på at motor og sejl kan
være nedslidte og godt kan give en ekstra udgift på 80 til 100.000 kr.

Fra : Jens Mogensen

Dato : 27-02-03 19:14

Tak for jeres svar. !

De bekræftede mig i valget af Scampi - så det bliver nok sådan en.

Den, jeg havde udset mig, så ved nærmere eftersyn, desværre noget
'vintertræt' ud indvendig, så nu kigger jeg lige på de par andre, der er til
salg i dk.