Diesel spild under dørken
Fra : Ole Pagh

Dato : 24-02-03 19:23

Jeg har haft lidt diesel overløb liggende og flyde under dørken, hvortil der
kun er begrænsede inspektionsluger.
Har søbet så meget op som muligt med klude og svampe, men kan ikke nå det
hele og det stinker ad h. til.

-Findes der ikke noget à la "kattegrus" som man kan strø ud og som så over
f.eks. en nat suger og binder den olie der er tilbage ?.
Så kan man derefter fjerne det hele med en støvsuger el. lign.
Hvis det findes, hvor kan det så købes?.

mvh Ole

Fra : Valle

Dato : 24-02-03 20:11

Hvis du har muligheden for at kunne suge vand op, kan du hælde varmt vand
blandet godt med sulfo, ned ad siderne, tage en pind med en klud på og
skubbe op og ned af sider der hvor du kan få den ind, og det er kun
fantasien og den mindste plads der sætter grænsen !!

Jack Vallentin - Juelsminde

Fra : Lars Bonde

Dato : 24-02-03 20:44

jeg vil da forslå kattegrus. det er da en helt fin ide

Lars

Fra : Henrik Christensen

Dato : 24-02-03 22:26

Hej Ole.....

Jeg har haft samme problem, og brugte alm. kattegrus (af den gode type),
strøet det ud og ladet det ligge et par dage, og så fjernet det hele med en
støvsuger, og lugten den forsvandt.

Sejlerhilsen
Henrik

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 25-02-03 07:28

Der findes nogle stofpølser med oliesugende materiale i, det suger din olie,
men lader vandet ligge, måske det var en ide.

/HHA

Fra : Jens Lundgaard

Dato : 26-02-03 20:23

"Hans-Henrik Andresen" <hhandresen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> /HHA

> der
>
> Jeg har gode erfaringer med en af de der dimser til at suge olie op af
motorer med, når man skifter olie... De kommer ind alle steder og virger som
en støvsuger med håndkraft. Bland lidt sulfo i det spildte, og stik snabelen
ind efter en tid. De suger mellem 4 og 10 liter alt efter model, og er også
fine til kondens på kølen, og faktisk også til at skifte olie med...

Held og lykke

Jens Lundgaard

Fra : Ole Pagh

Dato : 27-02-03 05:31

Tak til alle for de forskellige råd.
Jeg har testet med lidt kattegrus (brændt moler) og det ser ud til at virke.
Nu må man så blot håbe at det ikke tiltrækker alle nabolagets katte !.

mvh Ole

Fra : Henrik Christensen

Dato : 07-03-03 19:09

hehe ............ så er det lige om man vil vælge lugten af kattelort eller
diesel.....

Henrik