Typer og Klasser Moduler
Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 18-03-01 08:45

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 18-03-01 21:37

> Navn as String
> Egenskaber(30) as HTML_Egennskab
> end Type
>
> Type HTML_Egenskab
> Navn as String
> Format as String
> end Type
>
> Dim HTML_4 as HTML

Læg koden i et kode-modul (dvs. en *.bas fil og ikke en *.frm), ret diverse
stavefejl:

version as Int -> version as Integer
as HTML_Egennskab -> as HTML_Egenskab

og vend rækkefølgen af definitionerne (VB er ikke glad for fremrækkende
referencer).

Dvs. sådan her:

Type HTML_Egenskab
Navn As String
Format As String
End Type

Type HTML_Element
Navn As String
Egenskaber(30) As HTML_Egenskab
End Type

Type HTML
version As Integer
Elementer(30) As HTML_Element
End Type

....og sidst men ikke mindst: Brug Ctrl-F5 og IKKE F5, når du vil starte dit
program. Så har du langt bedre mulighed for at fange fejlene når de opstår!

-------
Tomas

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 19-03-01 11:33

Det har jeg gjort grunden til fejlene i koden er at jeg har koden på en
computer *uden Internet-adgang*.

problemmet er at VB ikke vil have at man bruger egne typer ;-(

Asbjørn

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 19-03-01 22:35

Asbjørn Sloth Tønnesen skrev:
> Det har jeg gjort grunden til fejlene i koden er at jeg har koden på en
> computer *uden Internet-adgang*.
>
> problemmet er at VB ikke vil have at man bruger egne typer ;-(

Du har sikker ret, men jeg forstår ikke hvori problemet er!
Den VB kode, som jeg skrev i mit svar, virker fint i VB 6 (kan compileres og
køre).

Kan du give et eksempel på hvor det fejler?

-------
Tomas

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 20-03-01 10:53

> Kan du give et eksempel på hvor det fejler?

Det kan godt køre men der kommer ikke en listbox op med muligheder når man udvikler det.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 20-03-01 22:04

Asbjørn Sloth Tønnesen skrev:
> Det kan godt køre men der kommer ikke en listbox op med muligheder når man
udvikler det.

Ikke om jeg forstår hvad du mener!

Hvis jeg har en linie:

Dim HTML_4 As HTML

og jeg derefter skriver:

HTML_4.

får jeg da en fin liste frem, hvor jeg kan vælge mellem version eller
Elementer.

Vælger jeg Elementer, og sætter en venstre-parentes, får jeg at vide, at kan
skrive et tal mellem 0 og 30.

....og så fremdeles.

Men måske er det noget helt andet du hentyder til?

-------
Tomas

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 21-03-01 07:47