Diesel påhængsmotor
Fra : Brian

Dato : 09-02-03 22:28

Hej NG

Sad og surfede lidt runds og fandt denne side om diesel påhængsmotorer.

http://www.comcen.com.au/~minards/ymde_out.html

Er der nogen der kender nogen der har sådan en, og hvad med priser.

Kan man sammenligne HK fra benzin og diesel.

mvh

Brian

Fra : Tim Sørensen

Dato : 10-02-03 09:40

"Brian" <mgbm@XXXget2net.dk> wrote
> [...]
> Er der nogen der kender nogen der har sådan en, og hvad med priser.
> Kan man sammenligne HK fra benzin og diesel.

De ser hvert fald meget attraktive ud!

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-03 00:59

> [...]
>
> Er der nogen der kender nogen der har sådan en, og hvad med priser.
>
> Kan man sammenligne HK fra benzin og diesel.

Har været med til at montere 27 HK'ern på et pram, der skulle bruges i
forbindelse med sejlads af turister, rundt i det sydfyenske øhav. Sådan en
sag vejer godt til. Vi var 4 mand om at montere den.
Den koster også pænt meget. Lidt over 100.000,- kr. Højest sandsynligt fordi
Yanmar, så vidt jeg ved, er de eneste der leverere diesel-påhængsmotorer.
Med dermed følgende prisfastsættelse...
(Diesel er et krav, når der skal bruges påhængmotorer - ved sejlads med
passagere - pga. brandfaren ved benzin).

Den lyder nu ellers godt

Mvh
Allan Rasmussen