Er DLS-2 noget værd,.......
Fra : Thomas

Dato : 09-02-03 13:00

.....hvis man har DLS-1 ?? Er der nogen god grund til at opgradere?

ThomasT

Fra : Thomas

Dato : 09-02-03 13:03

Og hvad koster version 2 ?? Selvfølgelig det billigste sted

ThomasT

Fra : Rolan Nielsen

Dato : 10-02-03 10:08

TJA underligt, men den bedste pris jeg har fundet er hos www.mmc.dk
til Kr. 695,-. Alle andre har den til "normalprisen" Kr. 850,-.
Underligt fordi ver. 1 jo aldrig blev solgt til normalprisen, alle
havde den på bud.

Rolan

Fra : Per Pedersen

Dato : 10-02-03 17:36

"Rolan Nielsen" <rn@toolchips.dk> skrev i en meddelelse >
> [...]
> til Kr. 695,-. Alle andre har den til "normalprisen" Kr. 850,-.
> Underligt fordi ver. 1 jo aldrig blev solgt til normalprisen, alle

Hej !

Før jul var DLSK. ver 2 på bud i den her boghandler kæde
http://www.boboeger.dk/

Men jeg ved ikke om DLSK. er på bud længere............!

Mvh. Per

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 09-02-03 18:04

Med version 2 får du opgraderinger til kortene. Der kommer ikke flere
opdateringer til version 1. Det er efter min bedste overbevisning den eneste
(væsentlige) forskel.

/Bjarke

Fra : Hans Olsen

Dato : 10-02-03 17:28

Hej
"Thomas" <thth@teliamail.dkFJERNDETTE> skrev i en meddelelse
> ....hvis man har DLS-1 ?? Er der nogen god grund til at opgradere?

Jeg har begge i original versionen, og tester den nye udgave, og har
brugt den første i lang tid.
Da det jo kun er et alternativ til rigtige papirsøkort, men på
fuld højde med så meget andet elektronisk, vil jeg
sige at version 1 med opdateringer er særdeles udmærket, desforuden
bør man ikke støtte projektet, med den tåbelige kopibeskyttelse den har
i ver.2.
Har du tjek på Internettet, og en PC - så brug ver. 1.
Jeg købte ver. 2 her:
http://boboeger.dk

B.O. Bøger - Koldingstorcenter - Tlf. 75503834 - Email: 6050@bogpost.dk

pris kr.498,-
MVH
Hans Olsen

Fra : Hans Olsen

Dato : 10-02-03 20:31

Hej
har lige fået denne emil - ja hvad skal man sige - KOBERG
MVH
HO

Kære bruger

GPS-Link kan blandt andet overføre waypoints og ruter fra Det levende
Søkort 1 til 2. Det har imidlertid vist sig, at der er en fejl i
programmet. Fejlen er nu udbedret.

Fejlen betyder, at når du overfører ruter og waypoints-positioner fra Det
levende Søkort 1 til 2, så flyttes markeringen/præsentationen af positionen
ca. 200 m. Dette skyldes en fejltolkning af datum.

For en korrekt overførsel af ruter og waypoints fra version 1 til version 2
er det derfor vigtigt at benytte GPS-Link version 1.6.3, som du kan hente
på Korttjenesten. Du skal være opmærksom på, at filen DLS2.dll i
installationsmappen for GPS-Link skal være dateret 6. februar 2003.

Det levende Søkort version 1 er udviklet i et samarbejde mellem
Farvandsvæsenet (www.fomfrv.dk), Søfartsstyrelsen(www.soefartsstyrelsen.dk
), Dansk Sejlunion (www.sejlsport.dk), Søsportens Sikkerhedsråd (
www.soesport.dk) og Kort & Matrikelstyrelsen (www.kms.dk)

Fra : OK

Dato : 11-02-03 02:46

"Hans Olsen" <ho@vejen-net.(X)dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> installationsmappen for GPS-Link skal være dateret 6. februar 2003.
>

> Det levende Søkort version 1 er udviklet i et samarbejde mellem

Hvem fik du den mail fra?
Lars

Fra : Hans Olsen

Dato : 11-02-03 09:45

Den vedhæftede tekst fik jeg fra KMS
dem der har lavet L.......
MVH
HO

Fra : Rolan Nielsen

Dato : 11-02-03 09:02

Hej
Har de lavet om på kopi beskyttelsen ? hvordan virker den i ver. 2 ?
Mvh
Rolan

Fra : Hans Olsen

Dato : 11-02-03 09:48

> Hej
> Har de lavet om på kopi beskyttelsen ? hvordan virker den i ver. 2 ?
> Mvh
> Rolan
Hej
De har brugt CD Corps - umuligt at lave en kopi, men det
er også i orden til den pris, MEN den kræver original CDen
hver 8. dag, det vil sige man skal have originalskiven med
hver eneste gang man skal sejle, så den bliver nemt ødelagt.
MVH
HO

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 11-02-03 13:56

"Hans Olsen" <ha.olsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> De har brugt CD Corps - umuligt at lave en kopi, men det

Det er nu ikke rigtigt. CD Corps kan omgås, som alle andre kopibeskyttelser
kan det. Jeg har ikke prøvet DLS2, men jeg kan ikke se, hvorfor det skulle
adskille sig fra anden software.
I øvrigt en pudsig problematik: Det er tilladt privat at lave digitale
kopier (backups), men vi må ikke bryde kopisikringen eller udvikle
programmer, der kan knække koden.... hmmmm, lidt selvmodsigende!

---
Peter Ingsø Laursen

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 11-02-03 14:19

Eller realistisk.

At tro man kan forbyde folk at lave kopier er utopisk. At forbyde dem at
hacke en kode er noget andet.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 11-02-03 14:34

"Erik Breum Petersen" <erikbreum???@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Eller realistisk.
>
> At tro man kan forbyde folk at lave kopier er utopisk. At forbyde dem at
> hacke en kode er noget andet.

Det er jeg med på. Men indtil for få måneder VAR det faktisk forbudt at lave
digitale kopier (i Danmark). Det er så lige blevet lovligt. Nu må du f.eks.
gerne kopierer dine musikcd'ere, så du har til bilen eller sommerhuset. Du
må også gerne kopiere DLS2, så du kan have originalen liggende derhjemme og
kopien i båden. MEN du må ikke bryde kopikoden. I øvrigt mener jeg, at det
er lige så utopisk at forbyde folk at bryde koderne, som det er at kopiere
ulovligt. Forskellen er den samme, for dem der ikke vil betale for
originalerne.

Men nu, hvor det faktisk ER lovligt at kopiere digitalt, så er der nok mange
købere af softwaren/musikken, der vil se stort på reglerne og i stedet
beskytte deres køb ved at tage en kopi i stedet for f.eks. at lade
DLS2-originalen flyde rundt i bådens miljø...?

---
Peter Ingsø Laursen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-02-03 14:55

> [...]
> beskytte deres køb ved at tage en kopi i stedet for f.eks. at lade
> DLS2-originalen flyde rundt i bådens miljø...?

De fleste software producenter plejer at være meget flinke til at ombytte en
cd, hvis den er blevet beskadiget, den service har jeg selv benyttet mig af
flere gange..

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 11-02-03 15:31

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> cd, hvis den er blevet beskadiget, den service har jeg selv benyttet mig

Det er god service og løser så også den del af problemet.

---
Peter Ingsø Laursen

Fra : Rolan Nielsen

Dato : 11-02-03 15:50

Alt andet lige er det tåbeligt ! DLS er et næsten genialt produkt. Der
skulle så lidt til, at gøre det helt 100 %. Hvorfor KMS ikke lytter
lidt mere til deres brugere – hvad de bestemt ikke gør - må guderne
vide !

Rolan

Fra : Flemming

Dato : 11-02-03 16:27

Hej
DLS-2 kopieres let med CloneCD hvis man vil ikke vil have originalen
liggende i båden.
Flemming

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 11-02-03 20:48

Er det noget du *tror* eller noget du har praktisk erfaring med ? Jeg har
prøvet den nyeste version af CloneCD og det ser umiddelbart ud til at
kopi'en virker, men kun indtil de 8 dage er gået og den lige skal "smage" på
CD'eren for at give 8 dage mere. - så viser det sig (i mit tilfælde) at den
ikke er helt god alligevel ....

/Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-02-03 19:22

> [...]

> skulle så lidt til, at gøre det helt 100 %. Hvorfor KMS ikke lytter
> lidt mere til deres brugere - hvad de bestemt ikke gør - må guderne

Der er ca. 35.000 sejlere i danmark, og det er alt fra kano og kajak til
gummibåde. Hvis bare hver tredie bruger DLSK er det ca. titusinde, og hvis
hver fjerde er en piratkopi er du nede på et potentielt antal, ca. 7000 -
og det kan dårligt dække udviklingsomkostningerne samt distribution og
forhandleravance!

Det reelle salgstal tal er nok nærmere 5000 og med en salgspris på 500,-
giver det en total omsætning med moms og hele svineriet på to en halv
million. Med lidt held er der ca. halvanden million tilbage til Kort og
Matrikkelstyrelsen. Hvor go' en forretning tror du det er?

Der er næppe recourcer til det..........

Claus

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 12-02-03 09:38

Nej og selvom man kan være utilfreds med brugerfladen er det jo alligevel
billigt for søkortene. Og det fungerer jo trods alt.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Rolan Nielsen

Dato : 12-02-03 09:54

Sikkert rigtigt. Det kan ikke være nogen guldgrubbe. Men De har jo
valgt at lave produktet og har jo allerede afsat resursen. Der er
ingen undskyldning for ikke at prøve at finde en bedre løsning. Det
koster jo ikke ekstra at kode det rigtige produkt frem for den lidt
hjemmesløjds løsning de har nu. Hvorfor laver de ikke en brugergruppe.
Vi har helt sikkert mange der ville elske at give vores _gratis_ besyv
og erfaringer til kodekarlene hos KMS.
I øvrigt har de jo også solgt konceptet til både Sverige og Norge -
lad os håbe vi undgår en ny stor nordisk krig .

Rolan

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 12-02-03 10:04

Ja det er jo ikke kun til DLSK, men også til DLDK som er på samme platform
hvis man kan kalde det det. Mange af problemerne er fælles for land og
søkortene.

Jeg har selv skrevet en side til dm en gang, og fik et venligt svar om at de
ville tage det med i deres ....

MEn jeg er enig i at Danmark er et forbandet lille marked til at opfinde den
dybe tallerken for. Men så må der da være nogle udenlandske dybe tallerkener
som de kan købe. Der findes masser af kort og navigationsprogrammer.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 14-02-03 12:07

> [...]
> hver 8. dag, det vil sige man skal have originalskiven med
> hver eneste gang man skal sejle, så den bliver nemt ødelagt.

Er der nogen der har mod på at prøve at fjerne CD-Cops beskyttelsen?

Denne side, fra GameCopyWorld, har en række patches, der virker op til
version 2.1.
http://www.gamecopyworld.com/cd-cops.htm

Det kunne da være spændende at høre om det virker.

Venlig hilsen
Henrik