Instrumenter fra USA
Fra : co

Dato : 30-01-03 21:46

Jeg har et stykke tid lidt efter en flowmåler til måling af mit
Dieselforbrug, og har
langt om længe fundet et spændende model en floscan 75000 ( eurpæisk model )
http://www.floscan.com/html/models.asp

Den kunne købes til $ 795, hvorfor det lød attraktivt, jeg sendte en mail og
blev henvist
til en dansk forhandler, som ville have kr. 13.500,- for samme model, jeg
fortalte at jeg
havde set den på Floscans hjemmeside til $ 795 ( kr. 5.445,75 ) hvorfor det
var lige i
overkanten, hvorpå han tilød den til kr. 8.000,- + moms.har erfaring

Derfor overvejer jeg nu seriøst om jeg blot kan købe den i USA, og importere
den selv,
er der nogen her inde der har erfaring med dette, og hvad med told, moms
m.m.

Alternative, er der nogen der har kendskab til andre flowmålere til diesel
???

Med venlig hilsen
Claus Olsen

Fra : Flemming

Dato : 30-01-03 22:09

Kender den model der kan kobles til GPS. Den virker perfekt.
Købt hos Marine elektro, Egå. tlf 86 22 77 22
Flemming

Fra : Soren

Dato : 31-01-03 00:00

Hej
Jeg har lige talt med told og skat idag, om import af okkolod fra USA
han sagde at det kostede 1,7 % i told og 25 % i moms,
man burde vel kunne købe det uden "tax" fra USA,
så det kan godt betale sig.
Bemærk at tolden kan svinge en del, f.eks er der 12 % told på sejl som eks.
prøv at undersøge om de har det du skal bruge i England,
der skal du kun betale dansk moms.
jeg kender ikke moms'en hverken i USA eller England ?

Fra : Soren

Dato : 31-01-03 01:38

Hej
Rettelse: det var 3,7 % i told og ikke 1,7 %.
1,7 % er for indførelse af båd.
2,7 % for kompas.
Told og skat er meget venlige til at give tallene.
Told procenterne bliver sat i nede i EU, efter hvad de mener som er
konkurrence dygtig.

Mvh: Søren

Fra : Hans Olsen

Dato : 31-01-03 15:18

Hej
Jeg har importeret en del fra Indien, jeg fik en overraskelse
ved første sending, de beregnede også told og moms af
fragtomkostningerne, og da det var mange kilo, ja så
blev det jo til et beløb, så måske du også skal
undersøge dette.
Jeg fik dem til at skrive beløbet var inkl.. fragt, og betalte
så fragten uden om.
(nå men dette er nok ikke gruppen, Claus har nok en reminder på vej
MVH
Hans Olsen

Fra : co

Dato : 31-01-03 22:21

> [...]
> undersøge dette.
> Jeg fik dem til at skrive beløbet var inkl.. fragt, og betalte

Hvordan foregår det, får man det toldfri fra det land man handler i ?

Eller får man deres moms/told retur ?

Jeg vil jo tro at jeg skal betale via visa hvis jeg handler over nettet i
usa,
så kan toldvæsenet vel ikke se hvad de skal fortolde ?? - eller er
der noget med toldpapir ?

med venlig hilsen
Claus

Fra : Hans Olsen

Dato : 01-02-03 00:16

Hej
jeg vil ikke skrive mere om emnet her i gruppen, da vi fjernes os
det den oprindelig er beregnet til.
men et sidste tip kan du læse om her:
MVH
Hans Olsen

Fra : Henrik Thorup

Dato : 15-02-03 18:01

Prøv at se efter et CruzPro F30, en tankmåler med timeforbrug til omkring
ethundrede ¤, jeg har lige købt et i New Zeeland over nettet. Helt fint.