Bedre nyhedsgruppe-program?
Fra : Preben Heide

Dato : 30-01-03 08:23

Jeg har hidtil brugt TDC som nyhedsgruppeprogram, men er ved at afprøve
Xnews, som jeg har taget ned fra nettet gratis på flg. adresse
http://xnews.newsguy.com . Det er ud til at være meget bedre end TDC, som
er langsom og vrangvillig. Men der er en del læsearbejde i help-filen.

mvh/p.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-01-03 09:06

"Preben Heide" <nissen.heide@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://xnews.newsguy.com . Det er ud til at være meget bedre end TDC, som
> er langsom og vrangvillig. Men der er en del læsearbejde i help-filen.

Javel, og jeg bruger Outlook Express som millioner andre, men hvad har det
med både og sejlads at gøre??

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Hans Olsen

Dato : 30-01-03 10:51

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse > med både og
sejlads at gøre??

Hej Claus
Det er nogle udbyder som ikke har tilbud om
nyhedsgrupper, eksempelsvis antenneforening.
så må man jo finde en alternativ, da man jo gerne
vil læse de fleste indlæg i dk.fritid.sejlads, eller andre
udbyders NG er ofte nede, jeg kender det selv godt.
så det er faktisk meget relevant at hjælpe hinanden også
med dette - det er jo for at kunne være med i denne MG.
den bedste jeg har er sunsite.dk, det kører fint.
så Claus - bare fordi et indlæg ikke lige passer dig, kunne
det jo være relevant for andre.
MVH
Hans Olsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-01-03 11:23

"Hans Olsen" <ha.olsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:3e38f5fd$0$173

> Det er nogle udbyder som ikke har tilbud om
> nyhedsgrupper, eksempelsvis antenneforening.
> så Claus - bare fordi et indlæg ikke lige passer dig, kunne
> det jo være relevant for andre.

Det har da stadigvæk ikke en skid med både eller sejlads at gøre! Vil man
diskutere nyhedslæsere, så er der grupper, der er beregnet til dette formål.
Og kan man finde denne gruppe, kan man vel også finde disse relevante
grupper.

Det kan godt være, at det er relevant for andre, det er bare ikke relevant i
*denne* gruppe.

Hvad bli'r det næste, windowsopsætning, kinesisk madlavning,
strikkeopskrifter og klaverstemning???

Et eller andet sted går grænsen..

Claus

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 30-01-03 12:13

Claus jeg er ikke meget for at deltage i den slags diskussioner der er alt
for mange af her. Men

Dit evindelige brok over alting og alle er altså betydeligt mere irriterende
end de indlæg der ikke 100% ligger indenfor gruppens fundats.

Jeg vil hellere læse om alternativer til et nyhedsgruppeprogram end dit.
Husk at man ikke skal skrive noget som man ikke vil sige til folk hvis man
stod ansigt til ansigt med dem.
brok.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-01-03 12:34

"Erik Breum Petersen" <erikbreum???@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dit evindelige brok over alting og alle er altså betydeligt mere
irriterende
> end de indlæg der ikke 100% ligger indenfor gruppens fundats.

Det er dit problem... Kunne du ikke give nogle eksempler på mit brok over
*alting*?

Hvad du gerne vil læse om eller ej i denne gruppe, er egentlig uinteressant.
Gruppen her er *ikke* beregnet til at debaterer nyhedslæsere. Det er ikke
alene uden for fundatsen, der er *langt* uden for fundatsen. Hvis du vil
ændre på det, så stil forslag til en ny fundats...

Normalt er jeg temmelig tolerant overfor, hvad der er off - eller ontopic i
dette forum, men når det kommer til newsreadere og lignende, så er det ikke
denne gruppe, der skal anvendes. At du gerne vil læse om det, ændrer ikke
ved det faktum, at det ikke hører hjemme her, men i dk.internet.software
eller lignende grupper.

Gruppen her fungerer ganske godt i sammenligning med mange andre grupper,
som er ved at drukne i kommercielle annoncer, anarkistiske indlæg og massive
offtopic post, så lad dog være med at gøre dig til talsmand for den slags.

I øvrigt burde man vel kunne forvente, at P.H som mangeårig journalist burde
kunne finde de rigtige grupper at poste i, i stedet for at poste 100%
offtopic!

Claus

Fra : Lars Kristensen

Dato : 30-01-03 12:41

"Erik Breum Petersen" <erikbreum???@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Husk at man ikke skal skrive noget som man ikke vil sige til folk hvis man

Mon ikke det mest er måden hvorpå det bliver skrevet? Hvis man pænt og
venligt henstiller personen som ikke følger fundatsen til at benytte en
anden gruppe, ser jeg ikke det store problem i disse henstillinger.
Jeg synes, et eller andet sted, at det er fint, at der er nogen der gør en
indsats for at holde grupperne til det de er beregnet til - ellers var der
jo ikke behov for at have alle de mange nyhedsgrupper.
Jeg er enig i at der generelt ikke er de store problemer for denne gruppe
med hensyn til off topic indlæg og man måske derfor heller ikke bør være så
udfarende. Men på den anden side: Hvis der ikke ind i mellem bliver gjort
opmærksom på at off topic indlæg ikke er ønsket i gruppen vil vi formentlig
på et tidspunkt blive oversvømmet med OT indlæg.
Jeg har ikke selv lyst til at lege politimand, men jeg mener man bør
værdsætte det stykke arbejde og den risiko for at blive upopulær, som dem
der forsøger at holde nyhedsgrupperne til det de er til for, gør. I hvert
fald så længe det bliver gjort med den ene finger stukket i jorden....

Mvh
Lars

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 30-01-03 13:56

LIge præcis, Lars.

Det er ikke det at du pointerer at det er off topic, Claus. Det om
nyhedsgruppelæsere hører ikke hjemme her, og det er fint at du skriver det
til folk. Ja jeg er faktisk glad for det, og det er da nok blandt andet din
fortjeneste at det er sådan. Men når problemet er så lille hvorfor så fare
sådan ud hver gang?

Men det er måden du gør det på. Som jeg skrev før. Skriv ikke noget du ikke
vil sige til folk -- og jeg håber ikke at du taler sådan til folk normalt.

Og endelig mit indlæg handlede ikke om hvad jeg gerne vil høre. Det handler
om hvad jeg ikke vil høre
--
mvh og slut fra min side

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-01-03 17:13

> fortjeneste at det er sådan. Men når problemet er så lille hvorfor så fare
> sådan ud hver gang?

Fordi lige netop en gammel, durkdreven journalist burde da vide bedre?

Måske stiller jeg for store krav til folk, når jeg forventer, at de kan
tænke selv...

Du har stadig ikke dokumentere din påstand om, at jeg brokker mig over
*alle og alting*

Claus

Fra : Frank Kristensen

Dato : 30-01-03 18:06

> Du har stadig ikke dokumentere din påstand om, at jeg brokker mig over
> *alle og alting*

Så kan jeg da hjælpe Erik lidt. Tjek Google og søg på Claus Tersgov. Claus,
det er jo ikke kun i denne NG du huserer, og det er jo ikke 1. gang du får
at vide du er lige lovlig hård i din tone.

Selvfølgelig skal vi holde os til emnerne, deri er jeg 100% enig med dig.
Men kammertonen - tak. Og hvad med så en vejledning til de folk som poster
forkert, i stedet for bare at smide en spydig mail i hovedet på dem!

Sejlerhilsen
Frank Kristensen (som til sommer drager på langfart
"West Wind"
"Scanmar 40"
Struer
"Sailing is life......
Everything else is just details

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-01-03 21:40

"Frank Kristensen" <frank@fys.ku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er jo ikke kun i denne NG du huserer, og det er jo ikke 1. gang du får
> at vide du er lige lovlig hård i din tone.

Jamen, så vi vi jo alle sammen tørre øjnene. Kan man ikke lide min tone, kan
man bruge sit killfilter. Der er intet, der ikke kan tåle at blive sagt
eller skrevet i svaret på P.H. indlæg!

Bemærk, at sætningen blev efterfulgt af en SMILEY?? >>>>>>>>>>>

Det ville i øvrigt være ønskeligt, om Erik kunne argumenter for sine egne
udtalelser, nu hvor han har så travlt med at holde fanen højt, samtidig med,
at at han udtrykker sin dybe bekymring over, hvordan jeg taler til folk i
det virkelige liv, ligesom har har travlt med, hvordan man skal være mod
andre. Det hænger ikke særligt godt sammen..

Men endnu en gang, er kosten for skrap, så brug dog killfiltret. Hvis folk
er sarte, og ikke kan tåle en "hård" tone, som du kalder det, når man
åbentlyst kvajer sig, kan man lade være med at læse mine indlæg. De er et
tilbud, ikke et påbud.

Claus

Fra : Peter Andreasen

Dato : 31-01-03 20:44

> Det har da stadigvæk ikke en skid med både eller sejlads at gøre! Vil man

Jeg er sådan set enig, Claus. Men Hans og Erik er uenige med dig. Og
Lars synes ikke om 'tonen'. Og så videre og så videre... Det er ganske
meningsløst at vi skal have disse tråde igen og igen.

Jeg vil vove den påstand at langt de fleste af disse tåbelige
diskusioner (tåbelige, ikke fordi deltagerne er tåber, men fordi ingen
bliver klogere på emnet "sejlads") kunne undgås med et meget simpelt
middel: "Reply to Sender Only" (eller hvad knappen nu hedder i de
forskellige news-readere).

Måske jeg overser noget, men jeg kan ikke komme i tanker om hvorfor
Claus (og andre) ikke blot skriver til 'synderen', når de med ildhu
forsøger at opretholde den tradition vi har her i gruppen for at være
holde os til emnet.

En rigtig stor del af off-topic posterne er jo 'forbipasserende' der
liiiige skal sælge en båd eller noget i den stil og derfor ikke sætter
sig ind i hvad fundatsen for vores gruppe er. De har derfor ikke
set de sidste 100 gange hvor Claus (og andre) har forklaret at man
ikke sælger både i denne gruppe. Det har derimod alle os, der vel
at mærke godt ved det i forvejen. Det er med andre ord en prædiken for
koret og spild af ord.

- Peter

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-01-03 22:07

"Peter Andreasen" <pandr@REMOVEpandr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Claus (og andre) ikke blot skriver til 'synderen', når de med ildhu
> forsøger at opretholde den tradition vi har her i gruppen for at være

Det har man debateret for og imod lige siden fidonettets start. Argumentet
er, at en henstilling er mere præventiv, når den er offentlig...

Men hele denne overgearede debat startede, fordi nogle tilsyneladende har
overset en *smiley*, og dermed er blevet fortørnede, samt det faktum, at
bemeldte afsender ikke burde være nogen novice udi det elektroniske medie!

Claus

Fra : Lars Kristensen

Dato : 01-02-03 00:43

On Fri, 31 Jan 2003 20:44:16 +0100, Peter Andreasen wrote:

> Jeg er sådan set enig, Claus. Men Hans og Erik er uenige med dig. Og
> Lars synes ikke om 'tonen'. Og så videre og så videre... Det er ganske
> meningsløst at vi skal have disse tråde igen og igen.

Jeg har nu ikke noget problem med "tonen" i Clauses svar til Preben.
Min kommentar gik mere på den generelle udformning af henstillinger der
til tider har en grov og nedsættende tone. For lige at præcisere denne
gang: Det er generelt, ikke nødvendigvis Clauses.

> [...]
> Claus (og andre) ikke blot skriver til 'synderen', når de med ildhu
> forsøger at opretholde den tradition vi har her i gruppen for at være

Her er jeg nu enig med Claus. Jeg tror stadig det har en præventiv
virkning over for nogen at komme med henstillingen i gruppen.
Generelt mener jeg at svar til indlæg stort set altid bør besvares i
gruppen da svaret kunne have almen interesse for resten af gruppen. Om
man vil sætte en cc til den man svarers mailbox er mest et spørgsmål om
smag og behag.

> [...]
> ikke sælger både i denne gruppe. Det har derimod alle os, der vel
> at mærke godt ved det i forvejen. Det er med andre ord en prædiken for

Måske der ikke er så mange OT indlæg, netop fordi, der, trods
alt, ER nogen der læser bagud og ser de henstillinger der er blevet givet
i gruppen og ser, at det ikke er accepteret i gruppen at bevæge sig uden
for gruppens fundats.

Jeg mener der stadig skal gives henstillinger til dem der bevæger sig uden
for gruppens fundats. Men måske det ville være en idé at blive enige om
hvordan man henstiller her i gruppen.

- Lars

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-02-03 02:10

Tja... hvis man ikke har andet at gå op i....

Men en høflig bemærkning om at indlægget ikke tilhører denne gruppe,
efterfulgt af en hjælpende hånd i form af en henvisning til den gruppe
indlægget hører hjemme, giver sjældent grundlag for diskution...

Se blot hvor meget der er blevet skrevet i denne tråd... er vi ikke alle
blevet syndere nu... incl. Claus? for denne diskution hører jo slet ikke til
i denne her gruppe...

Så Lars, jeg støtter dit forslag i håbet om at slippe for disse
laaaannnngggggee ligegyldige tråde som ingen alligevel for noget ud af,
udover irritation...
Jan Rasmussen

Fjern XXX Når du svarer på min E-mail

Fra : KGW

Dato : 03-02-03 16:50

Xnews er en glimrende news reader, med et fantastisk kill ("plonk") filter.
Article/kill file this poster.

........... og *PLONK* der røg Claus i spanden. ogvæk var han.

God nat... og sov godt

Mvh
KGW

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-01-03 22:38

Hej Preben

1000 tak for din information, det er ikke længe siden jeg sendte en tråd ind
i den her gruppe, som jeg så dagen eftrer ikke kne følge med i, da TDC
"Orange" ikke opdaterede min grupper... og det stod på i lidt mere end 1
uge, det var rigtigt surt... men nu virker det tilsyneladende igen, men hvor
længe...

Hvad Claus og andre mener gider jeg ikke kommentere, men deres indlæg var da
årsag til en masse unødvendig støj... som jo slet ikke hører hjemme her,,
eller kan hjælpe andre... Hmm... mon ikke der også findes en gruppe for
klager, hvad laver de så her!!!!

--
Nå, men tak for informationen anyway...

Med venlig hilsen

Fra : Lotte

Dato : 03-02-03 21:21

Udover min outlook bruger jeg også Google. Det kræver kun en
registrering og så er man på. Se f.eks´.
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.fritid.sejlads

mvh

Lotte

Se min båd på http://www.geocities.com/lotte/

Fra : Hans Olsen

Dato : 03-02-03 22:14

"Lotte" <Lotte@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Udover min outlook bruger jeg også Google. Det kræver kun en
> registrering og så er man på. Se f.eks´.
> [...]
Hej Lotte
tak for dit indlæg, tænk den kendte jeg ikke, virkelig fint
da jeg skulle bruge en oplysning i et gammelt indlæg, og fandt den.
kan også bruges til mange andre ting.
godt vi fik startet denne tråd

MVH
Hans Olsen