re konvertering af data
Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 27-01-03 08:08

Hej....

Jeg syntes jeg har set en tråd med konvertering af dataformater på
søkort...men kan ikke finde tråden.

Var der ikke en person der havde et lille program der konverterede .IT
format til BMP, TIFF eller PNG ???

Jeg er igang med et lille forsøg :)))

/Svend

Fra : Ole Pagh

Dato : 27-01-03 19:29

"Svend Brandt Jensen" skrev >

> Jeg syntes jeg har set en tråd med konvertering af dataformater på
> søkort...men kan ikke finde tråden.
>
> Var der ikke en person der havde et lille program der konverterede .IT
> format til BMP, TIFF eller PNG ???

Den 26/12 var der en ca. 16 indlæg lang tråd omkring dette emne.
Trådens subjekt var: "DLSK 1 og 2".
Jeg mailede bl. andre lidt direkte med Mikael Wahlgren (mail@ridax.se) som
havde lavet et konverteringsprogram, men det duede vist kun til den svenske
version af DLSK.
Der kom i hver fald ikke noget videre ud af det, men spørgsmåler er måske
også om det overhovedet er legalt at offentliggøre et konverteringsprogram
der kan læse og omsætte *.IT filer.
KMS har jo copyright på deres søkort.
Der må være nogen fra KMS der 'smug' læser med her (der er jo altid mange +
og - meninger omkring DLSK) og jeg vil hermed opfordre dem til at
tilkendegive hvorledes KMS stiller sig til konvertering af deres søkortfiler
til brug i andre navigationsprogrammer.
Jeg forudsætter selvfølgelig at man investerer i et eksemplar af DLSK og
derefter kopierer søkortfilerne til et andet nav. program (eks. OziExplorer,
GPS Utility , GPSLink etc).

mvh Ole

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-01-03 21:48

Der er ingen der kan forbyde dig at lave og offentliggøre et program... der
kan konvertere filer... folk må jo helt selv bestemme hvilke programmer de
vil programere...

Men der er nogen der kan forbyde dig at "stjæle" andres data...

Men køber du det levende søkort og konvertere kortene om, således du kan
bruge det i et andet program du har købt... og kun bruger det på én maskine
af gangen så har du jo heller ikke stjålet noget... eller endnu være,
distribueret noget... da du jo har købt og betalt for programmerne og det
kun er dig der anvender dem...

Det er jo heller ikke forbudt at "konvertere" dine gamle vinyl plader om til
CDér... så længe det er til eget brug...
Jan Rasmussen

Fjern XXX Når du svarer på min E-mail