fremmede katte..( LANGT)
Fra : Malene Thomsen

Dato : 15-03-01 15:55

hej alle.

jeg har et stort problem, så snart jeg åbner en dør på klem eller åbner
et vindue har jeg to fremmede katte til at rende herinde.
jeg har selv to inde katte, så jeg ved ikke om det er fordi de kan lugte
mad.
det store problem er nu ikke at de kommer ind i min lejlighed, men at de
strenter, tisser, skider og ikke mindst overfalder mine to små pus..
det er to meget store han katte, og det er meget let at se det er de
samme da det er en rødhankat med knæk på halen og en sort/gråstribet
uden det ene øre. Og jeg har haft fat i ejeren, men for at sige det pænt
var han totalt lige glad, hvilket også forklare den knækkede hale og
manglende øre, de er værken øretatoreret eller kastereret.
jeg har prøvet alt, bare for at nævne nogle ting, jeg har givet dem vand
når de kom inde, råbt af dem, taget dem i nakken og smidt dem ud, brugt
gåvæk kat ved alle indgange, hvidløg, peber. og nu er jeg alså løbet tør
for ideer.
mit næste bud er at fange dem og aflever dem et eller andet sted, hvor
ejeren skulle betalt for at få dem igen.. men det er jo ikke en løsning
da han sikkert ikke vil hente dem alligevel hvis det skete, hvordan
tackler man en katteejer som er så ligeglad med sine dyr? ligemeget hvad
jeg gør kommer det jo til at gå ud over de to katte, og de er jo
uforskyldt i det, men jeg er bare sååå gal ligenu da jeg lige har
fangede dem inde i mit soveværelse hvor den ene havde lagt en pæn pølse
i min søns seng og den anden havde tisset på min dobbeltdyne, da jeg kom
der ind hyggede de sig rigtigt med at ligge i mit vasketøj. for en
gangsskyld gik det ikke ud over mine katte da de var lukket inde i et
andet værelse. mine egne katte er skræksslagen så snart dørene er åbne,
det er to kasteret små hunkatte på 2 og 2,5 kg, så det er begrænset hvor
stor modstand de kan gøre mod to store han katte..
er der nogen som kan se en løsning på mit problem? så vil jeg meget
gerne høre dem.

mange hilsner

Malene. Belle og Mille

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 15-03-01 16:14

Hejsa
Du har vel ifølge loven ret til at optage de to katte, og udlevere dem til
ejeren mod betaling for kost og logi....og så er det jeg tænker, at når du
har ret til det, så har du garanteret også ret til at aflevere kattene til
Inges Kattehjem/Kattens Værn (hvor de garanteret vil blive behandlet bedre,
end hos den id... der har dem lige nu). Nok ændrer det ikke hans
ansvarsløshed, men kattene forsvinder fra din grund/lejlighed (som han har
pligt til at holde dem væk fra) og kattene havner hos folk, der interesserer
sig for at give dem de bedst mulige forhold.
Du kan også melde ham til politiet...da han jo bryder loven....men for mig
at se, må det være den bedste løsning at aflevere kattene et sted, hvor de
har en chance for at få et bedre liv. Når ikke kattene er øretatoveret eller
bærer halsbånd, ja så kan man jo heller ikke se hvem ejeren er...og da han
er ligeglad, så sker der nok ikke noget ved det.
Du har loven på din side, så du har flere muligheder....du kan også ringe
til Kattens Værn for gratis rådgivning.
Mvh. Gitte

Fra : R. Ilsøe

Dato : 15-03-01 16:26

En simpel løsning på dit problem:

Aflever kattene ved nærmeste dyrlæge.

Nogen vil kalde mig hård, men helt ærligt... To hankatte, der ikke er
kastreret, -hvem ved hvor mange kuld killinger de sætter til verden...
Killinger, som får en uvis skæbne... Vi har alt for mange katte i forvejen
og to katte, der ikke bliver passet ordentligt og render ind på må og få, er
to katte jeg personlig ville sortere fra. De har i forvejen tydeligvist ikke
et godt liv ud fra hvad du beskriver.

Naturligvis bør du først gøre ejeren opmærksom på, at du næste gang de
kommer til dig vil aflevere dem ved dyrlægen... Lad os så håbe at det er en
lige så human dyrlæge som min, der vil forsøge at finde et godt hjem til
dem! Er det ikke det, ja så er jeg ret sikker på at misserne har det
langt bedere på de evige muse-jagtmarker end ved at rende ind og blive
(forståeligt nok) jaget ud div. steder.

R. Ilsøe
PS. Havde jeg haft mulighed for at ta' dem så de kunne få et nyt hjem havde
jeg gjort det, men der er grænser for hvor mange folk man kan "rydde op"
efter når det gælder deres uforsvarlige husdyrhold!!

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 15:21

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 15:21

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 15:21

Fra : Camilla Scharff

Dato : 17-03-01 15:21

Hej Søren

Jeg fatter ikke meget af dit indlæg... Du spørger, om kattene mon ikke er
vores hobby, fordi vores liv i øvrigt er kedelige og indholdsløse - vil bare
lige sige, at jeg har masser af venner, også kattemennesker for en stor dels
vedkommende - det bliver de jo ligesom nødt til, hvis de skal affinde sig
med mine 8 (øhh 10) pelsdyr her - og et udmærket arbejde, som er både
udfordrende og spændende, og giver mig penge nok til at kunne "forsørge"
mine katte! - men jo, kattene er min hobby. Det er et stort arbejde, det er
dyrt og tidskrævende - og jeg ville ikke bytte det for alt i verden.

Men derfor ville jeg fandme ikke finde mig i, at en eller anden tilfældig -
og skide ligeglad - nabos "møgkat" vandrede ind i mit hus, skræmte mine egne
katte fra vid og sans og samtidig overpissede mit hjem! Jeg er bestemt
hverken "afstumpet eller lille"... Sammenligningen med børn - personer i det
hele taget - holder ikke en millimeter, nu er det jo sådan lidt svært at
forklare en kat, at man ikke ønsker at den skal gå ind af ens dør/vindue, og
selv om man be´r den indtrængende om at lade være med at strinte på ens
bedste dynebetræk, så er det nok lidt omsonst - nej, hvis ejeren af katten
ikke *gider* lave nogen foranstaltninger - fx kastrere den, hvilket efter
min mening burde være lovbestemt for udegående katte (!!) - så kan man altså
ikke rigtig gøre noget... Og når det nu jf den danske lovgivning faktisk er
lovligt, at "skaffe sig af med" katte, som generer en, så kan du da heller
ikke sidde og sige at det ikke er OK! Jeg tror bestemt ikke, at spørgeren
har tænkt sig at "ordne" det selv, men fx ved dyrlægens hjælp.
Og helt ærligt, tror du et sekund på, at den lige glade nabo overhovedet vil
lægge mærke til, at katten er væk - jeg tvivler!

Hmmm - det var så min mening...
Camilla

Rasmussen <reply@2.group> skrev i en
nyhedsmeddelelse:zpIs6.1290$Tp3.66009@news101.telia.com...

Fra : R. Ilsøe

Dato : 17-03-01 15:25

> Ved godt mine meninger sikkert ikke er velkomne her... Men hvis du/i
afliver
> en kat og skriver om det her
> får i besøg....

Af hvem? Dig? Du skal være velkommen... Hvad vil du her? Banke os? Det er i
så fald en direkte trussel (imod loven) hvilket for mig at se er en lavere
måde at opnå selvtillid og styrkefølelse, end ved at holde bestanden af
katte nede, så de resterende kan få et bedere liv. Meld venligst tilbage om
det er dig vi får besøg af, da jeg så lige vil sende dig min adresse. Så kan
vi få os en hygge-sludder om den virkelige katte-verden.

Du har tydeligt ikke stået i samme situation som mange af os her inde, -at
venner, bekendte og ubekendte kommer med katte de ikke vil ha' mere på gund
af et eller andet latterligt... Uforsvarlige katteejere. hvis vi reder alle
de katte, så kommer der overflod fordi der findes så mange folk, der ikke
lader deres dyr neutralisere. Det må vi katte-elskere så bøde for, ved, med
blødende hjerter at "sortere ud" blandt kattene.

Man kan lege helgen til en vis grænse, men på et eller andet tidspunkt må
man åbne øjnene for den virkelige verden, der ikke står til at redde (mht.
katte) ved at høvle ned på os, der knokler for deres velfærd. Gå til de
uforsvarlige katte ejere!

Jeg har et år ofret 16.000 i dyrlægeregning på at få tatoveret og
neutraliseret katte jeg fik ind og jeg og alle andre kan bare ikke blive ved
at rydde ud efter de uforsvarlige, så...

Gå du til dem, der ikke tar' deres kattehold seriøst eller gør noget
selv... Hvad om du to' de to katte siden du har så meget imod aflevering ved
dyrlæge (som du åbentbart ser som ensbetydende med aflivning!)

> Endnu en ting... det du søger her er accepts fra andre afstumpede og små
> mennesker, du får ikke min !

Undskyld mig, men jeg ville ikke ønske din accept, før du kommer ud af din
lille drømmeverden.
At alle andre her inde er afstumpede og små i dine øjne er ok for mig. Det
må så være en del af din drømmeverden.

> En anden ting, hvis nu dine børn/din mand/eller familie rendte rundt inde
> min have og de af en eller anden grund blev ved selvom jeg bad dem pænt om
> det modsatte... Ville det så være ok at fjerne dem fra planenten ?

Der er visse ting du ikke kan sammenligne, endnu engang, så lever du i mine
øjne i en drømmeverden, hvis du ligestiller dyr og mennesker. Husk lige på,
hvis dyr og mennesker skal ligestilles, skal dyrene og så ud og arbejde og
betale skatter.

> Eller er humlen af det hele at katte(dyr) trods alt for mange af jer er en
> hobby i har taget fordi i ikke har det vilde indhold på arbejde og socialt
?

Jeg ved ikke hvor gammel du er, Søren, men i forbindelse med katte er der
meget du ikke ved eller ikke vil åbne øjnene for. Igen, forestil dig en
overflod, hvis alle katte blev redet, men forestil dig så omvendt hvor
harmonisk vi ville leve, hvis der var mere kontrol over avlen af katte.
Netop fordi der ikke er kontrol er vi nødt til at sortere lidt ud ind i
mellem.

Os, der holder af de små mjavende firbenede dyr vælger altså at forskåne
forhulkede katte for mere dårligdom og er der med også med til at fjerne to
dyr, der sikkert allerede nu har sat 20+ killinger til verden ved hjælp af
en ustereliseret hunkat eller 10. Hvad er de killingers skæbne?!

Du bliver nødt til at se længere frem end bare de to hankatte der her er
tale om.

Bliver de afleveret ved en ordentlig dyrlæge må han vurdere om de er "værd"
at finde nye hjem til eller om de bør aflives. Går du imod hans eventuelle
beslutning om aflivning må du så ta' debatten med ham, da du så betvivler
hans evne til at udføre sin profession.

R. Ilsøe

PS. Ta' et smut forbi http://www.usenet.dk og læs lidt om at quote osv.

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 17-03-01 15:30

Rasmussen wrote:

> Ved godt mine meninger sikkert ikke er velkomne her... Men hvis du/i afliver
> en kat og skriver om det her
> får i besøg....

Næ, du forsøger jo at fremstille indlæggenes afsendere som følelseskolde og
afstumpede individer...hvilket de fleste af os næppe uden videre tager til os.
De holdninger der kommer til udtryk i indlæggene er jo ikke udtryk for et ønske
om at straffe kattene - men derimod et ønske om at løse et problem på en måd,
der også stemmer overens med den virkelighed vi (formodentlig) befinder os i.
For det første: Besøg af hvem?
For det andet: Det er nok begrænset hvor mange af os på denne NG, der går ud og
afliver en kat. De fleste af os, ville nok nærmere aflevere katten hos KV eller
Inges, når nu ejeren er 100% ligeglad!

> [...]
> de da får en eller anden form for selvtillid og styrkefølelse, er det fanme
> lamt at lade ens manglende kvalitet og styrke gå udover dyr/personer.

Ja, det er lamt, at der findes svage mennesker, der anskaffer sig dyr uden at
have viljen til at tage ansvar for dyrets ve og vel OG færden. At man ønsker at
få løst et problem med fremmede katte, der konstant dukker op i ens hjem og
skider på dynen, tæver ens egne katte indendøre osv. (mens ejeren er bedøvende
ligeglad med sit ansvar og ikke vil røre en nalle for at holde kattene hjemme)
er måske i dine øjne udtryk for afstumpethed. Men hvis du tænker dig om, er det
så ikke nærmere den katteejer, der bryder loven og generer andre med sine
fritløbende og misrøgtede dyr (han har jo pligt til at sørge for
dyrlægebehandling til kattens brækkede hale) dder er afstumpet og svag?

> En anden ting, hvis nu dine børn/din mand/eller familie rendte rundt inde i
> min have og de af en eller anden grund blev ved selvom jeg bad dem pænt om
> det modsatte... Ville det så være ok at fjerne dem fra planenten ?

Der er andre grunde til at fjerne nogle dyr fra planeten. Fx et ønske om at løse
problemer med forvildede og misrøgtede katte på lang sigt.
Kattens Værn sørger regelmæssigt for aflivning af syge og forvildede katte, som
render rundt til gene for andre. Når vi har en halv million herreløse katte her
til lands, er det så udtryk for afstumpethed at aflive de dyr, der ikke kan
omplaceres til ordentlige hjem? Når en katteejer ikke gider sørge for at hans
katte behandles hos dyrlægen, kastreres (så de ikke øger bestanden af uønskede
killinger) og kattene endvidere er til gene for naboerne...er det så virkelig
afstumpethed at tale om aflevering hos KV (hvor kattene har en vis chance for at
ende med aflivning) eller aflevering hos en dyrlæge (hvor aflivning nok også er
en mulighed)??? Det er vel i lige så høj grad udtryk for svaghed og
afstumpethed, når folk lader deres dyr løbe rundt til gene for andre, til skade
for en i forvejen for stor kattebestand etc. etc.

> Eller er humlen af det hele at katte(dyr) trods alt for mange af jer er en
> hobby i har taget fordi i ikke har det vilde indhold på arbejde og socialt ?

Hvor lavt! Du har sørme gang i nogle store argumenter, der virkelig peger i
retningen af at du selv har det hamrende godt socialt hva?! At der er nogle
mennesker, der tør tage de mindre lette beslutninger og holdninger på sig er sgu
da ikke ensbetydende med, at de fejler noget. Er det de samme argumenter du
bruger overfor folk, der ikke har styrken/viljen til at tage de lidt større
perspektiver med i betragtningen, når det gælder fritløbende, ukastrerede dyr?
Måske er jeg svag og afstumpet....men jeg vil nu hellere tage Rinnies parti, end
sidde i gruppe med de mennesker, der foretrækker at knibe øjnene i overfor de
problemer der reelt er. Også selvom aflivning bør være den sidste udvej der
overvejes!
- Gitte
PS: Hvis ejeren advares om muligheden for aflivning/aflevering på kattehjem...og
stadig udviser ligegyldighed...er det så ejeren eller problemløseren der
bekymrer sig mest om katten?

Fra : marianne hellemose

Dato : 17-03-01 16:31

Rasmussen skrev:

-Endnu en ting... det du søger her er accepts fra andre afstumpede og små
mennesker, du får ikke min !

Tjaaa det forekommer mig at det eneste afstumpede her,
er dit indlæg, gør dit "hjemmearbejde" før du bruger
" dit kedelige lille liv" på at kommentere noget du
åbenbart ikke forstår.

Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : R. Ilsøe

Dato : 17-03-01 16:52

> Tjaaa det forekommer mig at det eneste afstumpede her,
> er dit indlæg, gør dit "hjemmearbejde" før du bruger
> " dit kedelige lille liv" på at kommentere noget du
> åbenbart ikke forstår.

Hold fast... Kort og godt!

R. Ilsøe

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-03-01 03:16

"Rasmussen" <reply@2.group> skrev i en meddelelse news:zpIs6.1290$Tp3.66009@news101.telia.com...
> Ved godt mine meninger sikkert ikke er velkomne her... Men hvis du/i afliver
> en kat og skriver om det her
> får i besøg....

Tja, Søren Rasmussen, 5 år, jeg er sikker på, at
Rinnie nu ryster af skræk pga. dine modne,
afbalancerede trusler.........

> [...]
> de da får en eller anden form for selvtillid og styrkefølelse, er det fanme
> lamt at lade ens manglende kvalitet og styrke gå udover dyr/personer.

Aha, er det derfor, at du finder det passende, at
true Rinnie. Er det virkelig, fordi du mangler
selvtillid, styrke og kvalitet ? Kom nu, jeg vil så
gerne vide det ?

> Jeg skal lige rase færdigt....

Det skulle du vist have gjort, før du startede på
dette indlæg.

> Endnu en ting... det du søger her er accepts fra andre afstumpede og små
> mennesker, du får ikke min !

Få fat i en staveplade. Med denne dårlige
formulering, fortæller du os faktisk, at du er
afstumpet og lille - men det fatter du vel ikke ?

> Jeg får til gengæld sikkert heller ikke andres for mit indlæg her... men jeg
> er til gengæld ligeglad :)

Uh, hvor er du macho.

> En anden ting, hvis nu dine børn/din mand/eller familie rendte rundt inde i
> min have og de af en eller anden grund blev ved selvom jeg bad dem pænt om
> det modsatte... Ville det så være ok at fjerne dem fra planenten ?

Den lader vi stå et øjeblik Hvilken genial sammenligning *GG*

> Eller er humlen af det hele at katte(dyr) trods alt for mange af jer er en
> hobby i har taget fordi i ikke har det vilde indhold på arbejde og socialt ?

Tag en alvorlig snak med din læge - gerne
snarest. Det er sgu' morsomt. En gang imellem
kommer nogen forbi denne gruppe og føler trang
til at svine os til ved at påstår, at vi er en flok
ynkelige, sentimeltale, virkelighedsfjerne individer,
der pyldrer for vildt om vores katte. Geniet her,
mener, at vi er afstumopede og ufølsomme. Det er
sgu' da til at blive skizofren af ? *lol* Fælles for
begge typer er, at de generelt mener, at ingen af
os har hverken job eller liv. Kunne det være, fordi
de ikke selv ejer evnen til at engagere sig i noget
som helst ? De har i hvert fald ikke fattet, at for at
have overskud til at engagere sig i noget ud over
sin egen lille næsetip, er forudsætningen netop, at
de grundliggende ting i ens liv fungerer.

Undskyld mig, men jeg kan simpelthen ikke
komme med et rationelt, seriøst svar til encellede
væsner, der alligevel ikke fatter en meter

--
Hilsen Helle
Thousands of years ago, cats were worshipped as gods. Cats have never forgotten this.

Fra : Rasmussen

Dato : 18-03-01 11:49

Well, jeg fik vel præcis de svar jeg havde forventet...

Sjovt at folk der nyder situationen hvor de(vi) endelig kan få luft skynder
sig ned på samme plan som den de angriber :)

Men dækkende for nogle af jer er vel at det er nemmere at forsvare/angribe
emner som ehhh stavning...grammatik.. well bare i gider bruge jeres tid på
det.

Mit synspunkt er og var stadig at man ikke kan tillade sig at bøje verden
udfra sine egen synspunkter..

Om jeg er 5 år.... bare jeg var, så kunne jeg måske se det OK i at voksne
opfører sig som næste generation af facister..

Jeg er 28 med alt hvad det indebærer af godt og ondt... Har fundet ud af og
fået bekræftet at der eksisterer mange sørgelige mennesker med sørgelige
holdninger til dyr og mennesker.

Jeg tænker bare på hvordan jeg ville reagere hvis en af mine katte
besluttede sig for at rende ind til en nabo og denne så besluttede at køre
dem til en dyrelæge.... Her ved jeg jo godt i bare ville smile og mene at
jeg nok ikke passede mine katte godt nok.. ???

Så bottomline er vel at MT's ord er sandhed. Hendes konklusion om ejerens
forhold til sine dyr står jo fint som det endegyldige faktum..

I håbet om at i må ha' en dejlig parcelhus privat grund isoleret søndag :P

MvH

Søren

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-03-01 12:50

hej søren......

jeg tror slet ikke du har fattet pointen.....
største delen af de mennesker der skriver her, er mennesker der har
stærke meninger om katte/dyr og deres velfærd....
jeg mener bestemt ikke at meningen var at man ville aflive en tilløben
kat, hvis det virkelig kun er en engangs forteelse....
_men_ hvis det er noget der sker gang på gang... hvis man har fundet
ejeren og gjort opmærksom på at vedkommendes katte opholder sig til gene
for andre..... hvis ejeren stadig er ligeglad..... på trods af venlige
henstillinger og efterfølgende trusler om aflevering ved KV..... _SÅ_
har man loven på sin side..... hvis ejeren af den kat der befinder sig
på "ulovligt" område... dvs en anden persons hjem feks.... til gene for
familien og evt andre katte i hjemmet... har man klart ret til at skaffe
sig af med det der er til gene.....

IMO ville det svare til at ( når vi nu sammenligner) en tilfældig person
du ikke kender kommer ind i dit hjem.... overpisser din stue så det
stinker... spiser din mad og generelt er totalt ligeglad med at det er
DIT hjem..... hvordan ville du reagere på det??? jeg er ret sikker på at
du ikke bare ville vise vedkommende døren og så sige til ham "det må du
altså ikke".....
og som jeg ser det er det netop det folk gør, gang på gang, med en
kat..... sætter den ud igen og håber den ikke kommer igen.... men når
det sker 4-5-6 gange bliver man vel træt af det..... netop som man ville
med en fremmed person...

som jeg læser det har det aldrig været meningen at de pågældende katte
skulle sendes direkte til dyrlægen og aflives..... men afleveres til
forvaring ( varetægtsfængsling om du vil) indtil den rette ejer
findes... og lader det sig ikke gøre vil der blive taget stilling til om
katten er egnet til omplacering eller om den havde bedst af at blive
aflivet.... nogle katte egner sig bestemt ikke til at komme til nye
hjem..... det være sig af forskellige årsager.....

jeg tror katteelskerne i denne gruppe vil se det som en rednings action
frem for en udryddelse.....
jeg mener ikke det er en sørgelig holdning at ville det bedste for sine
egne og andre katte.....
jeg har også den holdning at hvis ens katte er fritløbende bør de
sterriliseres eller kastereres..... at katte ejere bør "registreres"....
for at holde bestanden af vilde katte ( der kan ødelægge det generelle
miliø i et område) nede.....
vi har haft snakken før omkring forvildede katte i usa og
australien.....
i en perfekt verden ville der være kontrol over avlen... i en perfekt
verden ville der ikke blive født katte i vild tilstand og leve som de
oprindeligt ville leve..... problemet er bare at gennem avl og lignende
er katten blevet så "afhængig" af mennesker at den IMO ikke egner sig
til den vilde natur....

hvis du ikke mener man kan tillade sig at bøje verden ud fra egne
synspunkter.. mener du så at man bare skal lade stå til??? lade alle de
vilde dyr der komer til verden leve og overbefolke det hele og sprede
sygdomme som kan være til trussel for hele menneskeheden?? for det er en
reel risiko som jeg ser det, hvis ræve og katte og andre dyr får lov at
leve uden kontrol......

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : R. Ilsøe

Dato : 18-03-01 13:03

> Sjovt at folk der nyder situationen hvor de(vi) endelig kan få luft
skynder
> sig ned på samme plan som den de angriber :)

Rart du selv kan se hvilket plan du er på. Du må jo forstå, knægt, at for
at vi er sikker på du forstår, må vi ubetinget gå ned på samme plan!

> Mit synspunkt er og var stadig at man ikke kan tillade sig at bøje verden
> udfra sine egen synspunkter..

Hvilket netop er det folk der lader deres ukastrerede hankatte rende rundt
og (undskyld) kneppe den ene hunkat efter den anden gør!

At du ikke kan se noget forkert i, at sådanne katte, der med stor mulighed
også er smittebærere render rundt og hopper på det ene sagesløse hundyr
efter det andet, render ind i pisser og skider på folks ting osv. er så bare
trist for dig.

Ejeren af de pågældende katte har fået at vide at Malene er træt af det og
ikke vil ha' det, men han er ligeglad... Hvor meget betyder kattene så for
ham?! Hun er blevet rådet til at gøre manden opmærksom på at hvis ikke han
får styr på sine katte, så bliver de afleveret til dyrlæge / internat...
Hvis han ikke tar' det seriøst heller, ja så er det bedste for kattene at
blive afleveret et sådan sted.

Nå, nu har jeg vist skåret det ud i pap for dig, omend jeg stadig betvivler
din evne til at se det humane i det, da du foretrækker selv et forhulket
katteliv frem for de evige muse-jagtmarker eller et andet sted hvor de får
et godt liv.

Trist for dig, at du ikke kan komme ud af din drømmeverden, men med tiden
indser du nok, at det første og bedste sted at ta' fat og bekæmpe
dårligdomme blandt katte er ved at ta' fat i de katte der har det dårligt.

> Har fundet ud af og
> fået bekræftet at der eksisterer mange sørgelige mennesker med sørgelige
> holdninger til dyr og mennesker.

Ja, du må jo kende dig selv.

> Jeg tænker bare på hvordan jeg ville reagere hvis en af mine katte
> besluttede sig for at rende ind til en nabo og denne så besluttede at køre
> dem til en dyrelæge....

Tjah, du har åbentbart ikke helt forstået hvad dette går ud på og hvilken
forslag der er stillet, så jeg tror du gør fornuftigt i enten at læse tråden
et par gange godt hjulpet af en lærer eller helt bakke ud af denne debat.

R. Ilsøe
--
news:dk.fritid.dyr.hund har fået egen hjemmeside på
http://www.dejligst.dk hvor du kan tilføje arrangementer mm.

Fra : marianne hellemose

Dato : 18-03-01 13:06

Søren Rasmussen skrev:

[...]
________________________
Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, og dog, jeg tror
at de fleste af os her "ligger" temmelig tæt på hinanden i vores
opfattelse af katte og hvordan de skal "behandles".
Jeg har masser af fremmede katte i haven, og nyder at beundre
dem og de er velkomne. Der har været en enkelt fertil hankat
som synes at det var dejligt at strinte på mit nyvaskede tøj, så
jeg kontaktede ejeren og bad dem om enten at kastrere ham
holde ham på egen grund eller vaske mit tøj igen, når han havde
været forbi. Jeg har ikke set ham siden. Det handler om at være
ansvarlig, blot fordi jeg er "katte-tosset" kan jeg ikke forvente
eller forlange at andre også skal være det. Jeg har haft små børn
der legede i sandkasser hvor de "fandt" masser af kattelort, jeg
har vasket havehynder med hankatte-strint og afføring, de
mennesker der i forvejen ikke er begejstrede for katte får
hurtigt et meget anstrengt forhold til dem, det kan give sig
udslag i mishandling og "uautoriseret" aflivning, hvilket er
u-ønskeligt, og ja jeg mener også at katte der lever under de
forhold som dem der startede denne diskussion, er bedre hjulpet
med et nyt ANSVARLIGT hjem, eller en aflivning, der er alt
for mange katte der lever ynkelige liv. Faktisk ville jeg personligt
ønske at der kom en lov der forbød fertile katte at løbe løse,
med hamrende dyre bøder, det er svært at kontrolere det ved jeg,
min overbevisning går i retning af at katte kun skal ud i løbegård,
sele eller indhegnet have.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-03-01 13:11

Hej Søren

Man må lade dig en ting, du er i hvert fald ikke anonym.

Hvis vi nu glemmer alle hårde ord og følelser, så er det en ting tilbage,
nemlig at det er ulovligt at lade sine dyr/katte løbe uden for ens eget
område. Dvs. at uanset om du eller jeg finder det rigtigt at lade vore katte
løbe ind til naboen, så bryder vi altså loven.

For god ordens skyld, må jeg sige, at jeg hører til de kyllinger, der ikke
har nerver til at lade mine katte løbe frit.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 18-03-01 13:26

Nina El Falaki <feca@edb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9928ji$2p7$1@news.cybercity.dk...

> For god ordens skyld, må jeg sige, at jeg hører til de kyllinger, der ikke
> har nerver til at lade mine katte løbe frit.

<> ja den slags kyllinger hører jeg også til ... ser alt for mange
ihjelkørte katte til at løbe risikoen og lige nu er der faktisk snak
om(pålidelig udtalelse fra byens dyrlæge) at der her i kvarteret er en
person der sætte mad ud til kattene ... og maden er tilsat rottegift ...
godt mine katte er indekatte .. men ufatteligt er det at nogen kan være så
onde at udføre en sådan handling

Med venlig hilsen
Anne-Marie

Fra : Mig

Dato : 18-03-01 14:20

Nina El Falaki <feca@edb.dk> skrev...
> Hej Søren
>
> Man må lade dig en ting, du er i hvert fald ikke anonym.

Yeah, right Nina...

Og hvem er jeg så nu??

Mvh. Camilla S.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-03-01 14:56

Du skulle vel ikke have burmesere hihi

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 19-03-01 16:20

On Sun, 18 Mar 2001 11:48:58 +0100, "Rasmussen" <reply@2.group> wrote:

>Mit synspunkt er og var stadig at man ikke kan tillade sig at bøje verden
>udfra sine egen synspunkter..

   Bortset fra det - hvad mener du om herreløse katte? Eller om
katte hvis ejer vanrøgter dem ved ikke at sende dem til dyrlæge når en
har brækket halen og en anden mangler et øje?

> [...]
>dem til en dyrelæge.... Her ved jeg jo godt i bare ville smile og mene at
>jeg nok ikke passede mine katte godt nok.. ???

   Øh? Der står i loven at man skal kontakte ejeren. Man skal
vist endda så vidt jeg husker slå op i lokalavisen eller lignende at
han skal holde sin kat på eget matrikelnummer (Det har man _pligt_ til
ifølge loven). Og først derefter må man tage skridt til at indfange
kattene og indlevere dem hos enten dyrlægen eller KV eller vist osse
hos Falck. Herefter er det disse instansers ansvar at sørge for
kattens videre færd. Om katten er rask nok både fysisk og psykisk til
at komme videre til et nyt hjem eller om katten har lidt så meget
skade at det er bedst at lade den få fred.
--
- Trine
snoe@nospam.dk