Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problem med Microdrive
Fra : Mathias

Dato : 11-03-03 19:13

Jeg har lige modtaget mit IBM Microdrive 1GB fra Tyskland hvor jeg har købt
det. Jeg skal bruge det sammen med mit Canon G3.

Jeg mistænker dog kortet for at være i stykker. Når jeg indsætter det i
kameraet og tænder, lyder der blot en underlig vedvarende hyletone. Efter
lidt tid står der "CF-kort fejl" på displayet.

Jeg har også prøvet det i min nye kortlæser, men her vil drevet heller ikke
findes. Der lyder en "brummen" fra disken.

Nogen der ved hvad der kan være galt, eller har oplevet det samme.

--
Venlig hilsen

Mathias

Fjern de to "x" fra e-mail
e-mail: mathiasx@edbx.dk

Fra : |\\/| c @ |_ |_ /\\ ~

Dato : 11-03-03 20:20

Det lyder som om harddisken (og det er jo en harddisk) ikke kunne klare
transporten. Den er crashed.
Den skal vist desværre byttes. :(
Bl.a. derfor jeg foretrækker flashram. IMHO

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-03-03 08:41

"Mathias" skrev
> Nogen der ved hvad der kan være galt, eller har oplevet det samme.

Skal du ikke bare formattere den?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Mathias

Dato : 12-03-03 08:47

Den skulle være formatteret fra fabrikken. Desuden kan jeg slet ikke komme i
kontakt med den.

--
Venlig hilsen

Mathias

Fjern de to "x" fra e-mail
e-mail: mathiasx@edbx.dk

Fra : michael bennati scho~

Dato : 12-03-03 09:58

Jeg har samme kombination: G3 og Microdrive, og min har ikke reageret, som
du beskriver, overhovedet. Desværre tror jeg , at du har fået et eksemplar,
der er fejlbehæftet.
Jeg vil stadig varmt anbefale IBM microdrive. Masser af plads, lav pris,
ingen negative sideeffekter.
mvh Michael

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 29-03-03 17:56

On Tue, 11 Mar 2003 19:13:04 +0100, "Mathias" <mathiasx@edbx.dk> wrote:

> [...]
Hvis du skal formattere den, så gør det med din pc. Jeg mistede jævnligt
billeder indtil jeg blev tilrådet at formattere den i pc, siden da 2600 billeder
uden et eneste problem.
Husk at vælge alm FAT filsystem. Endelig ikke FAT32 eller NTFS.

Flemming Thor Hansen
Fjern "no_spam " fra e-mail adressen ved e-mail svar