Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
powershot a40 vs a60
Fra : Michael

Dato : 11-03-03 13:06

Hej

Er der nogen der kender de væsentligste forskelle mellem a40 og a60. Er den
nye model værd at betale 3-400 kr ekstra for eller kan jeg ligeså godt købe
a40 til 2400 kr?

Michael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-03-03 13:58

"Michael" <spinksMÅIKKESPAMMES@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> nye model værd at betale 3-400 kr ekstra for eller kan jeg ligeså godt

Næh - der er vist ikke meget forskel - men man må vel
gå ud fra at alt elektronikken er pudset lidt af.

Har du set testen på

http://www.dpreview.com/news/0302/03022706canona60a70.asp

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@NOMAILjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Michael

Dato : 11-03-03 15:52

> Næh - der er vist ikke meget forskel - men man må vel
> gå ud fra at alt elektronikken er pudset lidt af.

> [...]

Ja, nu har jeg i hvertfald.

Det lader til at A60 får et par manuelle indstillingsmuligheder ekstra, 5
pkt auto-AF, hurtigere lagring, større CF-kort (som om 16 mb er stort nok
alligevel), spotlysmåling og ikke mindst, makro ned til 5 cm.

Nu har jeg i hvert fald bestilt A60'eren. Jeg synes godt jeg ville betale
273 kr ekstra for en helt ny model med de ekstra features.

Michael

Fra : Torben R

Dato : 11-03-03 16:26

> Nu har jeg i hvert fald bestilt A60'eren. Jeg synes godt jeg ville betale
> 273 kr ekstra for en helt ny model med de ekstra features.
>
> Michael

Hvor har du bestilt/købt den ?

--
Torben R

Fra : Michael

Dato : 11-03-03 16:51

"Torben R" <ilac@NOSPAMinet.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor har du bestilt/købt den ?
>
> --
> Torben R

Hos PC-Netto til 2671,-, samt et 128 MB CF-kort. Det blev i alt 3056,- inkl
forsendelse.

Så nu venter vi bare spændt til postmanden kommer forbi!!!

Michael

Fra : Torben R

Dato : 11-03-03 17:15

> [...]
inkl
> forsendelse.
>
> Så nu venter vi bare spændt til postmanden kommer forbi!!!

Tak for info.

Mvh Torben

Fra : Torben R

Dato : 11-03-03 17:25

> [...]
inkl
> forsendelse.
>
> Så nu venter vi bare spændt til postmanden kommer forbi!!!

Hej igen Michael,

Jeg kan se der er flere mærker indenfor CF-kort ? Nogle mærker som
er bedre end andre ?

Mvh Torben

Fra : Michael

Dato : 11-03-03 17:42

> Jeg kan se der er flere mærker indenfor CF-kort ? Nogle mærker som
> er bedre end andre ?
>
> Mvh Torben

Der bliver jeg dig svar skyldig, jeg er førstegangskøber af digi-kamera, så
jeg har ingen praktisk erfaring med hverken kamera eller lagermedier. Men
det kan være der er andre der ved det??

Jeg gik bare efter det billigste (dane-elec), men jeg har set der kan være
ret stor forskel på læs/skriv-hastighederne, se fx her.
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/default.asp

Dette tror jeg dog ikke har nogen betydning for kameraets egenskaber, da det
er kameraets processor der er flaskehalsen og således den der afgør hvor
hurtigt den kan sende billederne til CF-kortet.
Så vidt jeg kan læse mig frem til på linket, så har hastigheden på CF-kortet
størst betydning for overførselshastigheder ved anvendelse af kortlæser.

Michael