Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sammenligning af Nikon, Olympus, Canon
Fra : Thorbjørn Brøndum

Dato : 11-03-03 10:21

Jeg var inde i en fotohandler her den anden dag for at hører hans mening om
forskellen på kvaliteten af billederne fra de forskelige producenter, jeg
spurgte bl.a. om skarphed, samt farvedybde, og noget med hvordan en
brudekjole ville se ud en lys sommerdag ... hans svar var at det var det
samme for alle kameraerne - passer dette?

Det var alle kameraer i 6.000 kroners klassen

/Thorbjørn

Fra : Anders Houmark

Dato : 11-03-03 11:49

"Thorbjørn Brøndum" <thorbjorn@gmx.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme for alle kameraerne - passer dette?
>
> Det var alle kameraer i 6.000 kroners klassen

(Jeg går ud fra du snakker om digital kamera. Hvis det er analog skal du
ikke stole på hvad jeg siger, da jeg ingen forstand har på det :)

Det vil stort set se ens ud. Dette skal dog også tages med et gran salt.
Hvis det du vil bruge kameraet til, er at tage billeder til et bryllup i din
familie, din sommerferie i Italien og tage billeder af dine børn /
børnebørn, så tror jeg ikke du vil bemærke forskellen. I sådan et tilfælde
vil du nok ligge vægt på batteri levetid, brugervenlighed og hastighed..
Jeg vil ikke anbefale dig et kamera, da jeg selv synes det er ret svært at
finde "det bedste".. og jeg ved slet ikke hvad du leder efter

Du kan jo altid kigge ind på www.steves-digicams.com og www.dpreview.com
der ligger der testbilleder fra forskellige kamera, og så kan du hente nogen
billeder og gemme dem på din harddisk, og så sammenligne dem (det er altid
de samme motiver) og se hvilken billedkvalitet du mest er til..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk