Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad er en konverter?
Fra : Thomas

Dato : 10-03-03 14:58

Hej NG

Jeg har læst i Thomas Nykrogs bog "Foto bog" om en konvertor, der kan give
mere zoom (på bekostning af andre ting). Jeg har et Nikon F60 og sådan et
standard Nikkor 28-80 AF. Hvor meget koster en sådan konvertor og hvad skal
jeg tænke på hvis jeg vil købe en?

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 10-03-03 15:08

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere zoom (på bekostning af andre ting). Jeg har et Nikon F60 og sådan et
> standard Nikkor 28-80 AF. Hvor meget koster en sådan konvertor og hvad

Hej Thomas.

Det er helt sikkert en såkaldt telekonverter der bliver hentydet til her.
Man kan få dem med forskellige konvereteringer. F.eks x1.4 eller x2.0. Den
ganger faktisk den aktuelle brændvidde med tallet.
En 28-80 linse ville med en x2.0 telekonverter kunne gå ud på 160.
Sigma laver en udemærket teleconverter til Nikon. Jeg har en selv.
Det man mister er lysstyrke. Man kan som tommelfinger regel sige, at
telekonverterens faktor er det du mister i blænde. F.eks. vil du ved en x2.0
telekonverter miste to blænder.

Priserne kender jeg ikke rigtig noget til, men dem kan du helt sikkert finde
på nettet eller hos en fotohandler.

Håber det kunne hjælpe.

Thomas A. Jørgensen

Http://www.freelance-foto.dk

Fjern tallene fra min e-mail adresse.
Så skulle den gerne virke.

Fra : Thomas

Dato : 10-03-03 15:15

> Håber det kunne hjælpe.

Jo tak, det klarede lidt op på sagerne.
--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : Lars [8210]

Dato : 10-03-03 17:04

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> wrote in message
> [...]
F60 og sådan et
> standard Nikkor 28-80 AF. Hvor meget koster en sådan

Hej Thomas

Se her:

http://www.nikon-image.com/eng/Nikkor_Lenses/index.html

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-03-03 00:24

> [...]
> mere zoom (på bekostning af andre ting). Jeg har et Nikon F60 og sådan et
> standard Nikkor 28-80 AF. Hvor meget koster en sådan konvertor og hvad

Hej Thomas

Hvis du kun har det samme objektiv, så er teleconverteren nok ikke den
rigtige løsning, så tror jeg hellere jeg ville købe en 80 - 210 Zoom, eller
70 - 300, en af dem kan nok fås til samme pris som converteren.

M.V.H.....Benny..