Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Handel med Visa
Fra : David Johnsen

Dato : 10-03-03 14:58

Hej gruppe,

Er der nogen af Jer der har handlet med Visa kort i de tyske foto-butikker,
f.eks. www.technikdirekt.de?
Det jeg er interesseret i, er hvilken kurs man bruger. Handler man efter
Nationalbankens kurser, eller er der et tillæg?

Mvh.

David Johnsen

Fra : Gerner

Dato : 10-03-03 15:27

On Mon, 10 Mar 2003 14:58:10 +0100, "David Johnsen" <David@Trimixdiver.dk> wrote
in dk.fritid.foto:

> [...]
>Det jeg er interesseret i, er hvilken kurs man bruger. Handler man efter
>Nationalbankens kurser, eller er der et tillæg?
..
Valuta handles den dag der trækkes på din konto Sikkert rentedagen) ud fra hvad
din bank beregner den til. Det er bankens kurser der bestemmer.
Sådan er det på mit visa/dankort.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Thomas N

Dato : 10-03-03 16:22

hak
> [...]
hvad
> din bank beregner den til. Det er bankens kurser der bestemmer.

Jeps - og et gebyr, er det 1%, dog minimum 30 kroner.

Thomas

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 10-03-03 16:31

Thomas N wrote:

> Jeps - og et gebyr, er det 1%, dog minimum 30 kroner.

Ikke i min bank - med mindre det er lavet om inden for de sidste par uger.
Det er BG Bank (som foriøvrigt er nogle får hvad angår teknologi...)

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : jo

Dato : 10-03-03 17:36

"Martin L. Johansen" <ares@REMOVEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Heller ikke i min bank LånogSpar> -- Tror du ikke du forveksler med når man
hæver kontanter på Visa , så er der gebyr på 30 kr.
jesper

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-03-03 20:23

Martin L. Johansen <ares@REMOVEc.dk> skrev:
>Thomas N wrote:
>
>Det er BG Bank (som foriøvrigt er
>nogle får hvad angår teknologi...)

Måske derfor der ikke trækkes noget gebyr......

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-03-03 10:32

Jesper Hedegaard wrote:

> Måske derfor der ikke trækkes noget gebyr......

LOL, he he. Det kan tænkes. I så fald har de snydt sig selv masser af gange
når kortet har været oppe af lommen både på nettet og i det store udland.

Men nej jeg har spurgt dem ad for længe siden, og det er kun hvis jeg
benytter en ATM (pengeautomat) at det koster gebyr. Ret lækkert faktisk.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Gerner

Dato : 10-03-03 17:27

On Mon, 10 Mar 2003 16:22:02 +0100, "Thomas N" <NOSPAMnews@neumann.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

>hak
>hvad
>hak
>
>Jeps - og et gebyr, er det 1%, dog minimum 30 kroner.

Det er vist kun hvis der er knyttet en kredit til kortet og denne kredit
benyttes. Det har jeg ikke, men til gengæld koster det 50 kr per måned for at
slippe for alle de sædvanlige gebyer for at bruge visadelen. Og får rabat alle
vegne i byen.

(nej, ikke hos dem)

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : KNL DtP

Dato : 10-03-03 19:33

"David Johnsen" <David@Trimixdiver.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen af Jer der har handlet med Visa kort i de tyske foto-butikker,
> f.eks. www.technikdirekt.de?

Jeg har efterhånden handlet hos dem en del gange, og hvis du finder Eruo-kursen på
www.valutakurser.dk så er det i mit tilfælde ikke ret meget ved siden af beløb, som
bliver hævet fra mit VISA-kort.

Jeg plejer næsten altid at bruge 7,45 som omregningstal - på den måde er er det lidt
luft til evt. kursændringer - bare så man ikke bli'r overrasket

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-03-03 22:05

In article <b4i5ph$omp$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>, David Johnsen wrote:
> [...]
> Det jeg er interesseret i, er hvilken kurs man bruger. Handler man efter
> Nationalbankens kurser, eller er der et tillæg?

VISA kort afregnes vist nok til 1.5% over den officielle kurs,
men jeg er ikke helt sikker. Der er ihvertfald en overkurs.
Tal med din bank.

Fra : David Johnsen

Dato : 11-03-03 07:16

Tak for alle Jeres svar.
Jeg har snakket med min bank. Her fik jeg fat på 4 forskellige, og der var
ingen af de 4 der kunne svare. Den sidste ville undersøge det og ringe
tilbage, men da hun ringede igen, kunne hun stadig ikke svare.
Det var som om, at så snart jeg sagde ordrerne: handel på internettet i
udlandet, gik de alle helt i stå, og synes det var noget farlig noget.

Det er sku dejligt at ha' en bank er følger med tiden

David

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-03-03 11:37

Hej til Hvem der nu startede denne tråd

Når du vil handle med Visa i Tyskland, det kan du af en eller anden årsag
ikke gøre direkte. Noget med nogle registre, eller gud ved hvad, men
egentlig heller ikke vigtigt. Fremgangsmåden er følgende.

Bestil dine varer hos det firma som du vil handle med.

Opgiv dit kreditkort nummer, og hvilken type kort det er.
Altså Visa / Master Card.

Forretningen fremsender nu en engangs autorisation til dig, som giver dem
ret til at hæve det aftalte beløb på dit Credit Card, som du så
underskriver, og returnerer til forretningen. Så kan de hæve pengene, og du
får dine varer tilsendt. Der kommer ikke yderligere gebyrer på, og der
regnes med den aktuelle dagskurs som der er, når pengene hæves. Jeg har i
hvert fald aldrig været ude for at der er taget ekstra gebyrer.

M.V.H.....Benny..

Fra : Gerner

Dato : 11-03-03 16:17

On Tue, 11 Mar 2003 11:37:25 +0100, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

> [...]
>ikke gøre direkte. Noget med nogle registre, eller gud ved hvad, men
>egentlig heller ikke vigtigt. Fremgangsmåden er følgende.

Jeg tror du har misforstået noget.
Det drejer sig om nethandel og steder der modtager penge via SSL e.lign, så
pengetransporten godkendes når du har indskrevet kortnr., kontrolnr. og
udløbsdato, samt trykket på godkend/send eller hvad.

Og at handle med visa i udlandet er lige så nemt som at handle med dankort eller
andet plastikkort i danmark. Men det skal naturligvis være i butikker m.m. der
modtager dit plastikkort.

Det kan godt være et spørgsmål er gået tabt i svarene efterhånden, men her er 1
af dem.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-03-03 17:21

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> modtager dit plastikkort.
>
> Det kan godt være et spørgsmål er gået tabt i svarene efterhånden, men her

Så er svaret nej, der handles til den aktuelle dagskurs. Der er ingen
gebyrer, for du handler jo i det land du handler i's valuta. Du betaler
bare selv i Danske kroner. Du betaler jo et årligt gebyr for at have dit
credit card, samt en rentesats den tid hvor kortudbyderen har lånt dig
penge. Typisk bliver kontoen jo gjort op en gang om måneden. Det er jo et
internationalt Credit Card. Gebyrer er vist kun hvis du hæver kontanter på
kortet, så kommer du til at betale de gebyrer som pågældende pengeinstitut,
eller forretning kræver, for at udføre handlingen. Men med nethandlen,
gælder det jeg skrev om Tyskland stadig. De kan af en eller anden grund ikke
gøre det pr automatik, man skal stadig bruge den engangs autorisation.

M.V.H.....Benny..

Fra : Gerner

Dato : 11-03-03 19:37

On Tue, 11 Mar 2003 17:20:36 +0100, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

>gælder det jeg skrev om Tyskland stadig. De kan af en eller anden grund ikke
>gøre det pr automatik, man skal stadig bruge den engangs autorisation.

Men det er måske kun hvis kortet er udstedt direkte af visa ? Mit kort er
udstedt af min bank. Men så er det også et kontantkort og ikke et kreditkort og
al betaling går via PBS.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 11-03-03 08:55

"David Johnsen" <David@Trimixdiver.dk> wrote in message news:b4i5ph$omp$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Hej gruppe,
>
> Er der nogen af Jer der har handlet med Visa kort i de tyske foto-butikker,
> f.eks. www.technikdirekt.de?

Ja - jeg har prøvet at ville bruge VISA hos TecknikDirekt, men droppede det igen, da de, pga beløbets størrelse på 696,- euro, ville
have at jeg skulle indskanne mit VISA kort samt et ID-kort og maile / fax'e det til dem, for at de kunne verificere min adresse. Det
følte jeg ikke trygt - at distribuere den slags oplysninger rundt (og min bank iøvrigt ikke kendte til fremgangsmåden). Derfor endte
det med at jeg bestilte samme sted pr. efterkrav. Så kommer der godt nok et gebyr på kr.100,- til Post Danmark (Gebyr Danmark), men
det virker. Kamera blev bestilt torsdag aften, fredag kl.1353 fik jeg mail om at vare var afsendt og i går mandag hentede jeg varen
på posthuset...

Mvh Lars

Fra : Ivan

Dato : 11-03-03 20:09

Spøjst... Jeg købte en EOS28-135IS til et beløb i (nogenlunde) samme
prisklasse uden nogen problemer overhovedet.
Anyway, jeg har handlet med dem en håndfuld gange og er sikker på, at der
ikke er et ekstra gebyr (i euro). Omregningskursen har jeg dog ikke tjekket
nøjagtigt, men forskellen er ikke stor nok til, at jeg har opdaget den

Ivan Vogelius
Dept. of Physics and Astronomy
Office: 520-621
University of Aarhus
Ny Munkegade
8000 Aarhus C
Denmark

Phone: (+45) 89423667
Cellular: (+45) 51538834

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 12-03-03 08:13

"Ivan" <ivansv@*remove*phys.au.dk> wrote in message news:b4lc82$113m$1@news.net.uni-c.dk...
> Spøjst... Jeg købte en EOS28-135IS til et beløb i (nogenlunde) samme
> prisklasse uden nogen problemer overhovedet.
> Anyway, jeg har handlet med dem en håndfuld gange --- KLIP--->

Netop det at du har handlet der før er årsagen tilat du ikke er blevet afkrævet yderligere identifikation. TechnikDirekt skrev til
mig at det kun var ved første handel de extra sikkerhed var nødvendigt, derefter er jeg oprettet i deres kunderegister. Måske har
det ikke været påkrævet den gang du handlede første gang. Hvem ved...

Mvh Lars