Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Red eye i photoshop
Fra : Rosander

Dato : 09-03-03 18:19

Da jeg også kunne bruge red eye fjerner og har hentet plugins og kopieret
det ind i Photoshop sammen med de andre filer med samme navn *.atn men
hvor finder jeg dem i selve Photoshop?

MVH.
Rosander

Fra : *trads*

Dato : 09-03-03 18:33

Jeg har selv lige installeret det..
Den er under :
Effects - Enhance Photo

Fra : Madsen

Dato : 09-03-03 18:45

Rosander skrev:

> Da jeg også kunne bruge red eye fjerner og har hentet plugins og
> kopieret det ind i Photoshop sammen med de andre filer med samme
> navn *.atn men hvor finder jeg dem i selve Photoshop?

I sidemenuen til Actions-paletten vælger du 'Load Action' og peger
dig frem til dens placering. Når den er fundet så vil den være
tilgængelig i Actions-paletten.

Madsen.

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 09-03-03 18:48

"Rosander" <rod@ofir.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>hvor finder jeg dem i selve Photoshop?

Handlinger -> Indlæs handlinger.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : michael bennati scho~

Dato : 09-03-03 19:56

hmmm kan vi ikke få en beskrivelse som selv idioter som jeg kan fatte... jeg
har dowloadet redeyeremoval. Det er en ATN-fil. Hvor gør jeg af den, og
præcist hvordan finder jeg den i Photoshop 7.01 DK. Please skriv så et 5
årigt barn kan finde ud af det...
mvh Michael

Fra : emj

Dato : 09-03-03 20:56

On Sun, 9 Mar 2003 19:56:29 +0100, "michael bennati schou"
<michaelschou@oncable.dkNOSPAM> wrote:

> [...]
>har dowloadet redeyeremoval. Det er en ATN-fil. Hvor gør jeg af den, og
>præcist hvordan finder jeg den i Photoshop 7.01 DK. Please skriv så et 5

Det kan næsten ikke forklares bedre, end det bliver gjort i PhotoShops
HJÆLP.
Hilsen emj

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 09-03-03 20:50

"michael bennati schou" <michaelschou@oncable.dkNOSPAM> skrev i
dk.fritid.foto:

>hmmm kan vi ikke få en beskrivelse som selv idioter som jeg kan fatte... jeg
>har dowloadet redeyeremoval. Det er en ATN-fil. Hvor gør jeg af den, og
>præcist hvordan finder jeg den i Photoshop 7.01 DK.

Jamen, du indlæser den da under Handlinger, som jeg skrev i forrieg
indlæg - det står beskrevet i manualen (og sikkert også i
hjælpefilen).

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Madsen

Dato : 09-03-03 21:20

michael bennati schou skrev:

> hmmm kan vi ikke få en beskrivelse som selv idioter som jeg kan
> fatte...

<http://groups.google.com/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_umsgid=Xns92B1F79E2393copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk&lr=&as_scoring=d&hl=da>

Det ville også være rart hvis du læste og fulgte retningslinierne
beskrevet på denne side: <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.

Fra : michael bennati scho~

Dato : 09-03-03 22:18

"Madsen" skrev:

<http://groups.google.com/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_umsgid=Xns92B1F79E2393
copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk&lr=&as_scoring=d&hl=da>

Takker. Lige hvad jeg havde brug for.

> Det ville også være rart hvis du læste og fulgte retningslinierne
> beskrevet på denne side: <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Beklager min dårlige citatteknik...skal prøve at forbedre det.
mvh Michael

Fra : Madsen

Dato : 09-03-03 22:20

michael bennati schou skrev:

> Takker. Lige hvad jeg havde brug for.

Det glæder mig at høre.

> Beklager min dårlige citatteknik...skal prøve at forbedre det.

Tak for velviljen. :)

Madsen.

Fra : Bo Dudek

Dato : 09-03-03 21:12

>Da jeg også kunne bruge red eye fjerner og har hentet plugins..

sådan en fætta har jeg ledt efter længe.. har du et link til dette
plugin??

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk - now with a freelance section

Fra : Bo Dudek

Dato : 09-03-03 21:13

[...]

nevermind.. læste lige starten af en anden tråd, hvor linket var..

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 10-03-03 11:38

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> nevermind.. læste lige starten af en anden tråd, hvor linket var..

> [...]

Hejsa,

Her er der flere forskellige. I øvrigt også meget andet godt og skidt.

http://share.studio.adobe.com/default.asp

Mvh. Renate

Fra : Peter Holm

Dato : 10-03-03 11:16

"Rosander" <rod@ofir.dk> wrote in message
> Da jeg også kunne bruge red eye fjerner og har hentet plugins og kopieret
> det ind i Photoshop sammen med de andre filer med samme navn *.atn men
> [...]

Hvordan kan man se hvad præcis den action gør ?

Mvh
Peter

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-03-03 12:34

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Rosander" <rod@ofir.dk> wrote in message

> Hvordan kan man se hvad præcis den action gør ?

Klikker på den lille pil.. Jeg har gjort det på dette billede:
www.andersh.dk/knap.jpg

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 10-03-03 14:40

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in message

> [...]
> kopieret
> men

> Klikker på den lille pil.. Jeg har gjort det på dette billede:

Ahh!
stupid me...

Peter

Fra : Bent Olsson

Dato : 11-03-03 07:51

Rosander <rod@ofir.dk> skrev:
>Da jeg også kunne bruge red eye
>fjerner og har hentet plugins og kopieret
> [...]

Køb IDG's hæfte Adobe Photoshop. Her er det beskrevet på side 89.

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 11-03-03 14:24

"Bent Olsson" <boss@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Køb IDG's hæfte Adobe Photoshop. Her er det beskrevet på side 89.

Bemærk fejl i omtalte hæfte.
Hos mig virker det ikke hvis man opretter "nyt lag" som beskrevet.(Jeg
bruger Adope Photoshop 7.0 Engelsk)
Virker udemærket uden nyt lag.
Lige en lille fidus ekstra:
Hvis der stadig er lidt "rødt" især i kanten af det hvide i pupillen, da
skyldes det at farven er mere "magenta" end rød.
Hvis man så gentager det samme igen, blot med farven "magenta" i feltet
rediger, så kan man med lidt tålmodighed få det hele til at forsvinde, også
uden at ændre på øjets "karakter".

Hele fremgangsmåden er iøvrigt:
Vælg elliptisk markeringsværktøj og sæt indstillingen til 4-6 pixels. Marker
omhyggeligt hele pupillen.
Tryk (ctrl+u) for at vælge Farvetone/mætning.
Da det er farven rød og eventuelt magenta der skal justeres vælges disse
farver (een af gangen) i ruden "rediger" i den fremkomne pallette..
Da man vil fjerne disse uønskede farver skal man blot venstrestille skyderen
"lys".
Gentag evt. med farven "magenta" i ruden "rediger".
hilsen
Jørgen

Fra : Madsen

Dato : 11-03-03 14:54

Bent Olsson skrev:

> Køb IDG's hæfte Adobe Photoshop. Her er det beskrevet på side 89.

Eller søg lidt på Google.
http://www.google.com/search?q=red+eye+removal+Photoshop&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=

Madsen.