Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Red Eye i PhotoShop
Fra : *trads*

Dato : 09-03-03 16:03

Hej
Hvordan er det mig muligt at fjerne Røde øjne i PhotoShop ???
hvis det da er det !!!

Henrik Olesen
Randers

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 09-03-03 16:21

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Hvordan er det mig muligt at fjerne Røde øjne i PhotoShop ???
>hvis det da er det !!!

Du kan hente en lille action her:

http://www.fredmiranda.com/Action_profilesPage/index.html

Kig nederst på siden under Free Photoshop Actions

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : *trads*

Dato : 09-03-03 17:07

Kanon.Takker..
Skal det installeres i PhotoShop ?? eller er det et prog for sig selv ??

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 09-03-03 17:18

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Skal det installeres i PhotoShop ?? eller er det et prog for sig selv ??

Det er en action til Photoshop.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-03-03 07:58

"Jens Tønnesen" <01-2003nospam@pressefoto.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan hente en lille action her:
>
> http://www.fredmiranda.com/Action_profilesPage/index.html
>
> Kig nederst på siden under Free Photoshop Actions

wow.. jeg synes den virker rigtig godt, mange tak :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : *trads*

Dato : 12-03-03 17:24

> wow.. jeg synes den virker rigtig godt, mange tak :)

Hej
Hvor i Photoshop installerede du den Redeye ??
Og hvor finder jeg den efter install ??

Jeg kan ikke lige hitte ud af det

Fra : Madsen

Dato : 12-03-03 22:29

*trads* skrev:

> Hvor i Photoshop installerede du den Redeye ??
> Og hvor finder jeg den efter install ??

Prøv at læs den anden tråd med samme emne og fra samme dato som
kører her i gruppen.

Madsen.

Fra : Kenneth

Dato : 09-03-03 19:24

> Hvordan er det mig muligt at fjerne Røde øjne i PhotoShop ???
> hvis det da er det !!!

På Adobes hjemmeside under training kan man hente en lille PDF omkring
emnet. Jeg synes, det virker bedre end den her action.

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 11-03-03 14:38

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Hvordan er det mig muligt at fjerne Røde øjne i PhotoShop ???
> [...]
Hej Henrik
Hvis du har lyst til selv at indstille programmet, så gør følgende, uden at
hente noget udefra:

Hele fremgangsmåden er:
Vælg elliptisk markeringsværktøj og sæt indstillingen til 4-6 pixels. Marker
omhyggeligt hele pupillen.
Tryk (ctrl+u) for at vælge Farvetone/mætning.
Da det er farven rød og eventuelt magenta der skal justeres vælges disse
farver (een af gangen) i ruden "rediger" i den fremkomne pallette..
Da man vil fjerne disse uønskede farver skal man blot venstrestille skyderen
"lys".
Gentag evt. med farven "magenta" i ruden "rediger".
hilsen
Jørgen