Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Import fra USA.
Fra : Brian Oestergaard

Dato : 08-03-03 19:44

Hej

Med den lave dollarkurs vi har lige p.t. så bliver man jo helt depri af at
sammenligne priser på fotoudstyr med priserne i USA.

Er der nogle af jer som i praksis har prøvet at bestille noget hjem der ovre
fra, og hvad er jeres erfaringer. Blev det fanget i tolden så i måtte betale
import moms og told, eller smuttede det bare lige igennem ?

Brian Østergård

Fra : Alan Olsen

Dato : 09-03-03 08:48

Hej Brian

Det smutter ikke bare lige forbi tolden.
Du skal regne med at betale 25% af varens samlede pris + et gebyr som
afhænger lidt hvormeget du har købt for. Eks. betalte jeg 130 kr. for at få
fortoldet noget fotoudstyr til ca 3000 kr.

Jeg har også købt bøger til en pris omkring 400 kr, der var gebyret 50 kr.

Jeg har kun været heldig en gang at det gik gennem tolden uden at jeg skulle
betale ekstra.
Hvis det drejer sig om bøger og det kan sendes som lærerbøger så skulle det
være toldfrit.

Mvh Alan

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 09-03-03 09:55

"Alan Olsen" <al.olsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

skulle
> betale ekstra.
> Hvis det drejer sig om bøger og det kan sendes som lærerbøger så skulle

Hej

Tak for dit svar.

Er det korrekt at man ved import af fotoudstyr først betaler 25% told, og
derfter 25% moms af varens pris og tolden ?

F.eks som vil et objektiv til Kr. 10.000,- komme til at koste Kr. 15.625,-
når den er kommet igennem tolden :(((

Jeg kan jo nok ikke få den sendt som en lærebog

Brian Østergård

Fra : Alan Olsen

Dato : 09-03-03 10:10

Den praksis har jeg ikke været udsat for, jeg betalte somsagt 25% i told +
130 kr.
Hvis du køber for 10.000 kr så burde det blive et sted mellem 12.500 og
13.000 kr.

Men undersøg hos toldvæsenet, inden du køber.

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-03-03 11:17

"Alan Olsen" <al.olsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> 130 kr.
> Hvis du køber for 10.000 kr så burde det blive et sted mellem 12.500 og

Mon ikke det er 25% moms, du har betalt.

mvh
Preben

Fra : Alan Olsen

Dato : 09-03-03 11:45

Jeg har lige fundet kvitteringen fra Toldopkrævningen frem.
Der står.

Told vedr. var fra USA 130 kr
Momsudlæg, Import 0,25 809 kr
Ekspeditionsgebyr 130 kr

Så det er momsen der udgør den store del af ekstra regningen. Men ring til
toldvæsnet, det er jo ikke ulovligt det du har tænkt dig, de par gange jeg
har snakket med dem vedrørende fortoldning af vare fra USA, har de endog
være meget behjælpelige.

Mvh Alan

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 09-03-03 13:05

> [...]
> har snakket med dem vedrørende fortoldning af vare fra USA, har de endog

Hej igen.

Jeg vil prøve at ringe til Told og Skat i morgen og høre hvad de kan
forklare.

Brian Østergård

Fra : Stig Frederiksen

Dato : 09-03-03 15:33

Hej

Dette emne har efterhånden været oppe mange gange.

Ifølge toldkontor Helsingør så er der IKKE told på digitale kamerar
importeret fra USA,
kun moms. Derimod er der told på "almindelige" kamerar.
Det du kommer til at betale er moms af det totale beløb, dvs også af fragt
beløbet, dertil
kommer så et gebyr til tolg & skat.
Hvis du lægger ca. 30% oven i den totale pris (købspris+fragt) så tror jeg
at det kommer til
at passe.

Mvh

Stig Frederiksen

Fra : Anders Juul Hansen

Dato : 10-03-03 14:05

Stig Frederiksen <oz5u@cool.dk> skrev:
>Hej
>
>Dette emne har efterhånden været oppe mange gange.

Ja det har været oppe mange gang, men der også noget at sparer...

>Ifølge toldkontor Helsingør så er der
>IKKE told på digitale kamerar
>importeret fra USA,
>kun moms.

Jeg har også undersøgt det... Jeg mener at der en told på 4,2% på
digitale kamera,det var de oplysninger jeg kunne hive ud af told
og skat i Herning.

>Derimod er der told på
>"almindelige" kamerar.

Der er ikke den samme told på alle typer kamera.(Digital kamera
vs. SLR)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-03-03 00:44

> [...]
betale
> import moms og told, eller smuttede det bare lige igennem ?

Hej Brian

Du skal regne med at skulle betale 6 % i told, og efter dette 25 % i moms,
af hele beløbet, også forsendelses omkostningerne, så altså sådan ca 31 %
total. Det hænder at tolden er lidt mindre, men medmindre det er meget
store beløber vi taler om, så er det vist mindre betydende.

M.V.H.....Benny..