/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Er danske fotohandlere nogle vatnisser?!
Fra : Lars-Peder Nyrup Bøg~


Dato : 06-03-03 23:21

Jeg har en underlig historie...
For et par år siden læste jeg om et nyt produkt i det svenske tidsskrift
FOTO.
Tetenal ville komme med nogle fremkalde-brus-tabletter til C41
farvenegativprocessen.
Jeg checkede deres hjemmeside og gik til den lokale fotohandler...
Han forsøgte at skaffe dem, men meldte så tilbage, at det var ikke lige et
job han kunne klare... (Eller gad han ikke???)
Senere - efter et års tid - kontaktede jeg selv Foss og de bekræftede at det
skam var et produkt de kunne bestille hjem fra tyskland og at jeg blot
skulle kontakte en fotohandler.
De var VÆLDIGT flinke hos Foss!!!
Jeg kontaktede Japan-Photo i Viborg...
Efter 14 dage meldte de tilbage, at produktet var gået ud af
produktion!!!!!...
Jeg fandt Tetenals hjemmeside og skrev til dem i tyskland og spurgte om
deres fototabs var gået ud af produktion. - De svarede hurtigt tilbage, at
de skam i høj grad var et produkt der var nutidigt og at jeg blot kunne
kontakte distributøren i Danmark, Foss...
Jeg ringede igen idag og Foss bekræftede ENDNU engang, at de kunne skaffe
dem og at de ikke havde hørt fra Japan photo...
Nu er det så jeg kommer til at tænke på hvad fotohandlere egentlig tror de
skal lave frem over? Hvad er deres beretigelse? Skal vi handle foto hos dem
eller købe det hos Bilka og Merlin og Electric City??? Hvis de ikke gider
beskæftige sig med andet end fremkaldelse inden for en time af en 200
asa/din
negativ film fra et kompakt kamera til 300 kr hvad skal vi så bruge dem
til?????
En rystet seriøs bruger af alskens fototeknik - både den nyeste digitale og
den
oldnordiske, der
lugter og misfarver tøjet...
mvh,
Lars-Peder





 
 
Tholo - www.tholofot~ (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 07-03-03 00:01

Nu skriver du jo ikke noget om hvor i landet du kommer fra, men prøv evt en
Photo team butik, jeg ved der ligegr en del i Århus, de kan sikkert hjælpe
dig...
Er det fordi FOSS ikke vil handle direkte med dig, at det skal gå gennem en
forhandler.??
--
Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97



Glenn [Odense] (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Glenn [Odense]


Dato : 07-03-03 02:45


"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e67d32a$0$14519$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Nu skriver du jo ikke noget om hvor i landet du kommer fra, men prøv evt
en
> Photo team butik, jeg ved der ligegr en del i Århus, de kan sikkert hjælpe
> dig...
> Er det fordi FOSS ikke vil handle direkte med dig, at det skal gå gennem
en
> forhandler.??
> --
Jeg har handlet direkte med FOSS, som menig mand. Så det kan man godt.

Glenn



Peter Holm (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Holm


Dato : 08-03-03 11:03


"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3e67d32a$0$14519$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Nu skriver du jo ikke noget om hvor i landet du kommer fra, men prøv evt
en
> Photo team butik, jeg ved der ligegr en del i Århus, de kan sikkert hjælpe
> dig...

Jeg advarer straks mod Photo Team i Frederiksalle' i Århus.
De er bedst til at stå med hænderne demontrativt over kors og sige:
"Det kan vi virkelig ikke gøre noget ved. Det er bare ærgeligt at dit kamera
har været til reperation 6 måneder af garantiperioden, og stadig ikke
virkede da det kom fra reperation 2. gang, og at det nu igen er istykker i
13. måned. Hvis du ønsker service, venlighed og forståelse, så skulle du ha'
tænkt dig om inden du handlede hos os. Den slags yder vi nemlig ikke.
Farvel."

Peter



Tholo - www.tholofot~ (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 08-03-03 12:55

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e69bfb5$0$7625
> Jeg advarer straks mod Photo Team i Frederiksalle' i Århus.
> De er bedst til at stå med hænderne demontrativt over kors og sige:
> "Det kan vi virkelig ikke gøre noget ved. Det er bare ærgeligt at dit
kamera
> har været til reperation 6 måneder af garantiperioden, og stadig ikke
> virkede da det kom fra reperation 2. gang, og at det nu igen er istykker i
> 13. måned. Hvis du ønsker service, venlighed og forståelse, så skulle du
ha'
> tænkt dig om inden du handlede hos os. Den slags yder vi nemlig ikke.
> Farvel."

Aarrrhhhhh har de nu virkelig også sagt det, eller putter du ord i munden på
dem nu...*S*
Det lyder som du har haft en uheldigt oplevelse hos dem, jeg har haft mange
gode, og mener at de fleste af de ansatte ved hvad de snakke om. Jeg skulle
mene at hvis dit udstyr har været til rep i 6 måneder af garanti perioden
som du skriver så har du ret til at ophæve købet eller kræve nyt udstyr.
Få løst dit problem med dem, istedet for at skælde ud. Det får du meget mere
ud af selv.
--
Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97



Jørgen M. Rasmussen (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 08-03-03 18:10


"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Fotograf Thomas Lorentsen
> www.tholofoto.dk
> http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
>
Der er forskel på kunder. Nogle smider mange penge i butikken, andre gør
ikke. Jeg forstår fx. godt at Aldi sidder på 10% af privat-pc.markedet, for
der får man lige så lidt hjælp som i andre dyrere butikker. Til gengæld
bytter de uden vrøvl.



Peter Holm (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Holm


Dato : 08-03-03 23:29


"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3e69da14$0$7604$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e69bfb5$0$7625
> > Jeg advarer straks mod Photo Team i Frederiksalle' i Århus.
> > De er bedst til at stå med hænderne demontrativt over kors og sige:
> > "Det kan vi virkelig ikke gøre noget ved. Det er bare ærgeligt at dit
> kamera
> > har været til reperation 6 måneder af garantiperioden, og stadig ikke
> > virkede da det kom fra reperation 2. gang, og at det nu igen er istykker
i
> > 13. måned. Hvis du ønsker service, venlighed og forståelse, så skulle du
> ha'
> > tænkt dig om inden du handlede hos os. Den slags yder vi nemlig ikke.
> > Farvel."
>
> Aarrrhhhhh har de nu virkelig også sagt det, eller putter du ord i munden

> dem nu...*S*
> Det lyder som du har haft en uheldigt oplevelse hos dem, jeg har haft
mange
> gode, og mener at de fleste af de ansatte ved hvad de snakke om. Jeg
skulle
> mene at hvis dit udstyr har været til rep i 6 måneder af garanti perioden
> som du skriver så har du ret til at ophæve købet eller kræve nyt udstyr.
> Få løst dit problem med dem, istedet for at skælde ud. Det får du meget
mere
> ud af selv.
> --

Jeg skulle mene, at jeg prøvede ihærdigt at få løst problemet dengang for 2
år siden, men uden held. Kameraet har ligget i skuffen ude af funktion
siden. Jeg nåede at tage 2 film med det!
Der var igen sympati at hente i butikken. Garantien var udløbet, og alle
mine argumenter hjalp intet.
Jeg gik stor set grædende derfra, uden overhovedet at have hidset mig op.
Jeg var simpelthen for chokeret og nedslået over deres behandling til at
kunne gøre noget.
Jeg må nøjes med at have maveknep af bitterhed og skule ondt ind i butikken
hver dag jeg cykler forbi.
Jeg har udviklet et meget stærkt antiparti for butikken og kan ærligt sige,
at jeg hader fjolserne der arbejder der, af hele mit hjerte. Må de brænde i
helvede! Ja, stærke ord, men følelserne er reelle.

Mvh
Peter



Tholo - www.tholofot~ (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 09-03-03 15:19

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e6a6ea5$0$4354

> Jeg skulle mene, at jeg prøvede ihærdigt at få løst problemet dengang for
2
> år siden,

Du kan da ikke med fuld alor skrive at du basere dine indlæg på en 2 år
gamel oplevelse.
Er du klar over hvor mange gange den pågældende butik, kan have udskiftet
sine folk, samt lavet nye retningslinier for den slags problem stillinger.

> Jeg har udviklet et meget stærkt antiparti for butikken og kan ærligt
sige,
> at jeg hader fjolserne der arbejder der, af hele mit hjerte. Må de brænde
i
> helvede! Ja, stærke ord, men følelserne er reelle.

Det er vel fair nok af dig, bare lidt urimeligt måske, for hvis du havde
brugt de muligheder som loven giver dig, så kunne dit problem sikkert nemt
have været løst. Forbruger rådet var der jo også for 2 år siden.

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97



Peter Holm (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Holm


Dato : 09-03-03 16:13

>
> Det er vel fair nok af dig, bare lidt urimeligt måske, for hvis du havde
> brugt de muligheder som loven giver dig, så kunne dit problem sikkert nemt
> have været løst. Forbruger rådet var der jo også for 2 år siden.

Jeg føler mig nu mindst lige så rimelig som butikken og dens ansatte. Og så
orker jeg ikke at føre en retssag hvergang jeg bliver dårligt eller
uretfærdigt behandlet i en butik.
Men ikke mere om sagen nu. Du har ret - den er ved at være for gammel.
Mvh
Peter




Flare (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Flare


Dato : 09-03-03 11:54

> Jeg advarer straks mod Photo Team i Frederiksalle' i Århus.
> De er bedst til at stå med hænderne demontrativt over kors og sige:
> "Det kan vi virkelig ikke gøre noget ved. Det er bare ærgeligt at dit
kamera
> har været til reperation 6 måneder af garantiperioden, og stadig ikke
> virkede da det kom fra reperation 2. gang, og at det nu igen er istykker i
> 13. måned. Hvis du ønsker service, venlighed og forståelse, så skulle du
ha'
> tænkt dig om inden du handlede hos os. Den slags yder vi nemlig ikke.
> Farvel."

Kender det alt, alt for godt. Havde et Canon EOS 300 inde til rep i 4½ måned
i streg for en defekt linse. Da det kom tilbage, var den stadig defekt.

Ekspedienten. Ja det kan jeg godt se. Vi blive nød til at sende den ind
igen!?! Efter lang tids diskusion sendte han det ind igen. Og da det kom
tilbage 1 måned senere. Var det stadig defekt. Der fik jeg så en ny linse.

Anders



Jørgen M. Rasmussen (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 10-03-03 20:09


"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>
> Kender det alt, alt for godt. Havde et Canon EOS 300 inde til rep i 4½
måned
> i streg for en defekt linse. Da det kom tilbage, var den stadig defekt.
>
HUSK den nye købelov, el. den nye version. Det første ½ år kan de kun klappe
hælene samme, og give dig en ny. Derefter kan man begynde at diskuter om
fejlen skyldes slitage el. en defekt.



Alan Thwaites (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Alan Thwaites


Dato : 07-03-03 01:44


"Lars-Peder Nyrup Bøgh" <nyrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:TNP9a.168$eS6.75@news.get2net.dk...
> Jeg har en underlig historie...
> For et par år siden læste jeg om et nyt produkt i det svenske tidsskrift
> FOTO.
> Tetenal ville komme med nogle fremkalde-brus-tabletter til C41
> farvenegativprocessen.
> Jeg checkede deres hjemmeside og gik til den lokale fotohandler...
> Han forsøgte at skaffe dem, men meldte så tilbage, at det var ikke lige et
> job han kunne klare... (Eller gad han ikke???)
> Senere - efter et års tid - kontaktede jeg selv Foss og de bekræftede at
det
> skam var et produkt de kunne bestille hjem fra tyskland og at jeg blot
> skulle kontakte en fotohandler.
> De var VÆLDIGT flinke hos Foss!!!
> Jeg kontaktede Japan-Photo i Viborg...
> Efter 14 dage meldte de tilbage, at produktet var gået ud af
> produktion!!!!!...
> Jeg fandt Tetenals hjemmeside og skrev til dem i tyskland og spurgte om
> deres fototabs var gået ud af produktion. - De svarede hurtigt tilbage, at
> de skam i høj grad var et produkt der var nutidigt og at jeg blot kunne
> kontakte distributøren i Danmark, Foss...
> Jeg ringede igen idag og Foss bekræftede ENDNU engang, at de kunne skaffe
> dem og at de ikke havde hørt fra Japan photo...
> Nu er det så jeg kommer til at tænke på hvad fotohandlere egentlig tror
de
> skal lave frem over? Hvad er deres beretigelse? Skal vi handle foto hos
dem
> eller købe det hos Bilka og Merlin og Electric City??? Hvis de ikke gider
> beskæftige sig med andet end fremkaldelse inden for en time af en 200
> asa/din
> negativ film fra et kompakt kamera til 300 kr hvad skal vi så bruge dem
> til?????
> En rystet seriøs bruger af alskens fototeknik - både den nyeste digitale
og
> den
> oldnordiske, der
> lugter og misfarver tøjet...
> mvh,
> Lars-Peder
>
Alan T. skrev: En sandsynlig forklaring er at Tetenal levere
produktet i t.eks. 50 stk. pakninger og det er mere end man kan forventer at
en forretning ta' hjem til at sælge et par stykker til en enkelt kunde.
Alan.



René Ernst Nielsen (07-03-2003)
Kommentar
Fra : René Ernst Nielsen


Dato : 07-03-03 07:58

hvordan fungerer ovennævnte bruse tablet ?

smider man bare sn film i en kop vand med tabletten og vupti, den er
fremkaldt ???

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962
"Alan Thwaites" <atls@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e67f645$0$87731$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Lars-Peder Nyrup Bøgh" <nyrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:TNP9a.168$eS6.75@news.get2net.dk...
> > Jeg har en underlig historie...
> > For et par år siden læste jeg om et nyt produkt i det svenske tidsskrift
> > FOTO.
> > Tetenal ville komme med nogle fremkalde-brus-tabletter til C41
> > farvenegativprocessen.
> > Jeg checkede deres hjemmeside og gik til den lokale fotohandler...
> > Han forsøgte at skaffe dem, men meldte så tilbage, at det var ikke lige
et
> > job han kunne klare... (Eller gad han ikke???)
> > Senere - efter et års tid - kontaktede jeg selv Foss og de bekræftede at
> det
> > skam var et produkt de kunne bestille hjem fra tyskland og at jeg blot
> > skulle kontakte en fotohandler.
> > De var VÆLDIGT flinke hos Foss!!!
> > Jeg kontaktede Japan-Photo i Viborg...
> > Efter 14 dage meldte de tilbage, at produktet var gået ud af
> > produktion!!!!!...
> > Jeg fandt Tetenals hjemmeside og skrev til dem i tyskland og spurgte om
> > deres fototabs var gået ud af produktion. - De svarede hurtigt tilbage,
at
> > de skam i høj grad var et produkt der var nutidigt og at jeg blot kunne
> > kontakte distributøren i Danmark, Foss...
> > Jeg ringede igen idag og Foss bekræftede ENDNU engang, at de kunne
skaffe
> > dem og at de ikke havde hørt fra Japan photo...
> > Nu er det så jeg kommer til at tænke på hvad fotohandlere egentlig tror
> de
> > skal lave frem over? Hvad er deres beretigelse? Skal vi handle foto hos
> dem
> > eller købe det hos Bilka og Merlin og Electric City??? Hvis de ikke
gider
> > beskæftige sig med andet end fremkaldelse inden for en time af en 200
> > asa/din
> > negativ film fra et kompakt kamera til 300 kr hvad skal vi så bruge dem
> > til?????
> > En rystet seriøs bruger af alskens fototeknik - både den nyeste digitale
> og
> > den
> > oldnordiske, der
> > lugter og misfarver tøjet...
> > mvh,
> > Lars-Peder
> >
> Alan T. skrev: En sandsynlig forklaring er at Tetenal levere
> produktet i t.eks. 50 stk. pakninger og det er mere end man kan forventer
at
> en forretning ta' hjem til at sælge et par stykker til en enkelt kunde.
> Alan.
>
>



Lars-Peder Nyrup Bøg~ (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Lars-Peder Nyrup Bøg~


Dato : 08-03-03 09:04


René Ernst Nielsen <cigarer@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:JqX9a.113985$Hl6.10391606@news010.worldonline.dk...
> hvordan fungerer ovennævnte bruse tablet ?
>
> smider man bare sn film i en kop vand med tabletten og vupti, den er
> fremkaldt ???

Ja, se nu har jeg jo ikke prøvet det endnu, af gode grunde, men det er stort
set sådan jeg forestiller mig det er. Fordelen ved tabletterne er, at de
skulle ha' lang holdbarhed! Man opløser jo kun det som man har brug for og
står ikke med et koncentrat eller en brugsopløsning som bliver for gammel.
Jeg er faktisk ret spændt på at få fingrene i dem.
Sammen med min filmscanner er det jo alle tiders værktøj.
- Sidste nyt er at jeg har bestilt dem hos PhotoCare i Viborg. Dem fik jeg
anvist af Foss og PhotoCare-manden ringede til Foss, mens jeg var i
butikken, så nu regner jeg bestemt med at jeg får de famøse fototabs.
Lars-Peder.



J@N (07-03-2003)
Kommentar
Fra : J@N


Dato : 07-03-03 08:45

"Alan Thwaites" <atls@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e67f645$0$87731$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Alan T. skrev: En sandsynlig forklaring er at Tetenal levere
> produktet i t.eks. 50 stk. pakninger og det er mere end man kan forventer
at
> en forretning ta' hjem til at sælge et par stykker til en enkelt kunde.

Lyder ret sandsynligt, med en special vare er man nødt til at gå til de
store butikker.

Jan



Sogaard (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Sogaard


Dato : 09-03-03 00:41

jeg har set "Tetenal Colortec C-41 Negativ- Kit Tabletten für 12 Filme" til
30 euro på http://www.technikdirekt.de


"Lars-Peder Nyrup Bøgh" <nyrup@get2net.dk> wrote in message
news:TNP9a.168$eS6.75@news.get2net.dk...
> Jeg har en underlig historie...
> For et par år siden læste jeg om et nyt produkt i det svenske tidsskrift
> FOTO.
> Tetenal ville komme med nogle fremkalde-brus-tabletter til C41
> farvenegativprocessen.
> Jeg checkede deres hjemmeside og gik til den lokale fotohandler...
> Han forsøgte at skaffe dem, men meldte så tilbage, at det var ikke lige et
> job han kunne klare... (Eller gad han ikke???)
> Senere - efter et års tid - kontaktede jeg selv Foss og de bekræftede at
det
> skam var et produkt de kunne bestille hjem fra tyskland og at jeg blot
> skulle kontakte en fotohandler.
> De var VÆLDIGT flinke hos Foss!!!
> Jeg kontaktede Japan-Photo i Viborg...
> Efter 14 dage meldte de tilbage, at produktet var gået ud af
> produktion!!!!!...
> Jeg fandt Tetenals hjemmeside og skrev til dem i tyskland og spurgte om
> deres fototabs var gået ud af produktion. - De svarede hurtigt tilbage, at
> de skam i høj grad var et produkt der var nutidigt og at jeg blot kunne
> kontakte distributøren i Danmark, Foss...
> Jeg ringede igen idag og Foss bekræftede ENDNU engang, at de kunne skaffe
> dem og at de ikke havde hørt fra Japan photo...
> Nu er det så jeg kommer til at tænke på hvad fotohandlere egentlig tror
de
> skal lave frem over? Hvad er deres beretigelse? Skal vi handle foto hos
dem
> eller købe det hos Bilka og Merlin og Electric City??? Hvis de ikke gider
> beskæftige sig med andet end fremkaldelse inden for en time af en 200
> asa/din
> negativ film fra et kompakt kamera til 300 kr hvad skal vi så bruge dem
> til?????
> En rystet seriøs bruger af alskens fototeknik - både den nyeste digitale
og
> den
> oldnordiske, der
> lugter og misfarver tøjet...
> mvh,
> Lars-Peder
>
>
>
>



Jørgen M. Rasmussen (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 09-03-03 07:50


"Sogaard" <sogaard76@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b4duvd$222m$1@news.cybercity.dk...

> jeg har set "Tetenal Colortec C-41 Negativ- Kit Tabletten für 12 Filme"
til
> 30 euro på http://www.technikdirekt.de
>
Yes lad os handle online, så kan de lære det ;). Det er servicen som gør
forskellen, på udvalg,priser kan butikkerne ikke være med. Jeg har lige købt
digi-cam online, udelukkende pga.tvivlsom vejledning i den lokale butik. Så
kunne jeg lige så godt spare det "egern".



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste