Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dias til digital?
Fra : John Sahl

Dato : 06-03-03 21:39

Hejsa,

I forbindelse med en webdesignopgave jeg har gang i skal jeg
bruge en hel del billeder, dem har jeg "desværre" modtaget som
dias. Hvor skal jeg henvende mig for at få dem smidt på en CD
i digital form?

Og hvilken pris skal jeg forvente?

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Gerner

Dato : 06-03-03 21:48

On Thu, 6 Mar 2003 21:39:01 +0100, "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote
in dk.fritid.foto:

> [...]
>bruge en hel del billeder, dem har jeg "desværre" modtaget som
>dias. Hvor skal jeg henvende mig for at få dem smidt på en CD

Der er masser af fotoforretninger der gør det. Masser af dem er på www.

Så er der selvfølgelig at gøre det selv med en negativscanner som dublere som
diasscanner. Nogle flatbedscannere kan også scanne negativer og dias.

>Og hvilken pris skal jeg forvente?

Alle mulige. Spørgsmålet er om pris og kvalitet hænger sammen.
--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 06-03-03 21:52

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in news:b48bg4$b4v$1
@dknews.tiscali.dk:

> [...]
> bruge en hel del billeder, dem har jeg "desværre" modtaget som
> dias. Hvor skal jeg henvende mig for at få dem smidt på en CD

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&threadm=
684l1vkune8ibutuao996a3s7jb4cuulf7%404ax.com&rnum=8&prev=/groups%3Fhl%3Den%
26lr%3D%26ie%3DISO-8859-1%26scoring%3Dd%26q%3Ddias%2Bscanning%2Bgroup%
253Adk.fritid.foto

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : John Sahl

Dato : 06-03-03 23:44

Kenneth Darling Soerensen wrote:
> [...]
en%
> 26lr%3D%26ie%3DISO-8859-1%26scoring%3Dd%26q%3Ddias%2Bscanning%2Bgroup%

Tak for tippet, jeg burde nok have søgt på google selv

Fra : Lars [8210]

Dato : 07-03-03 07:37

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og hvilken pris skal jeg forvente?
>
> --
> John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk

Hvor mange er en hel del?
Og hvilken opløsning skal du bruge dem i ?
Hvor i landet?

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : John Sahl

Dato : 07-03-03 14:08

Lars [8210] wrote:
> Hvor mange er en hel del?

27-30styk i forskellige formater monteret i paprammer

> Og hvilken opløsning skal du bruge dem i ?

Det skal bruges til web, men derfor må det jo gerne
være i fornuftig kvalitet.

> Hvor i landet?

Roskilde

Fra : Lars [8210]

Dato : 08-03-03 14:03

> [...]
>
> Roskilde
>
> --
> John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk

Hej John

Da jeg bor i Århus er det nok for bøvlet at skanne dem for
dig!

Du kan prøve hos en fotohandler - men de kan godt finde på
at tage 10-20 kr. pr. dias.

Fra : complex@pc.dk

Dato : 08-03-03 15:20

Samlet pris 40 kr

Løsningen har været bragt før!
Denne løsning er næsten for nem:

Diaprojektor og digitalkamera

Vis billedet på et stykke godt, supergodt pap (schoelhammar
fås i tegnebutikker format ca A2) i det dunkelt lokale
Fotografer det billed der kommer

Det bliver pænt, rigtigt pænt

Samlet pris ca 40 kr excl kamera og projektor

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : John Sahl

Dato : 08-03-03 15:32

Lars [8210] wrote:
> Da jeg bor i Århus er det nok for bøvlet at skanne dem for
> dig!

Ellers tak for tilbudet.!

> Du kan prøve hos en fotohandler - men de kan godt finde på
> at tage 10-20 kr. pr. dias.

Jeg talte med dem her i går, de får nok opgaven da de lød
til at have forstand på det og ikke var urimelige overhovedet.

Ludvigsen Foto
Gothersgade 115
1123 København K
tlf: 33133619
ludvigsenfoto@vip.cybercity.dk

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-03-03 16:50

> [...]

>bruge en hel del billeder, dem har jeg "desværre" modtaget som
>dias. Hvor skal jeg henvende mig for at få dem smidt på en CD

Ludvigsen Foto Gothersgade 115 kbhvn
ludvigsenfoto@vip.cybercity.dk
40 dias i rammer - 100 kr. TIFF ell.JPG
mvh Ebbe