Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Q: Ramkort og UV-filter
Fra : Allan R.

Dato : 06-03-03 10:05

Hej Gruppe

Jeg har netop bestilt et Olympus E-10 og har et par spørgsmål.

Jeg regner med at købe et 256 eller 512 MB ramkort. Er der nogen af jer der
ved hvilket
mærke der giver smæk for skillingen (kvalitet og hastighed).

Kameraet kan både bruge SmartMedia (vist nok kun op til 128 MB) og Compact
Flash, hvilket er hurtigst ?

Jeg skal også bruge et UV-filter, og vil ikke gå på kompromi med kvaliteten,
hvad er bedst ? Eller hvad er bedst til prisen ?
(Gerne links til forhandlere)

Håber i kan hjælpe.

Allan R.

Fra : Alex W

Dato : 06-03-03 11:00

> Jeg regner med at købe et 256 eller 512 MB ramkort. Er der nogen af jer
der
> ved hvilket
> mærke der giver smæk for skillingen (kvalitet og hastighed).

Køb et MicroDrive - det er hurtigt og så har du plads nok.

/Alex

Fra : Allan R.

Dato : 06-03-03 12:16

Iden er god nok, men umiddelbart understøtter E-10 ikke Microdrive
(ihverfald ikke officielt).

Og jeg har planer om at bruge kameraet under faldskærmsspring. Og en åbning
af faldskærmen kan påvirke kroppen og dermed kameraet med 5-10 G, jeg er
ikke sikker på at et microdrive kan holde til det ???

Allan R.

Fra : Alex W

Dato : 06-03-03 13:03

"Allan R."
> [...]
> af faldskærmen kan påvirke kroppen og dermed kameraet med 5-10 G, jeg er
> ikke sikker på at et microdrive kan holde til det ???

Næh så skal du nok købe et almindeligt CompactFlash kort.
Toshibas er overkomelig i pris og forholsvis hurtigt.

/Alex

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 06-03-03 17:17

"Allan R." <a@a.a> wrote in

> Og jeg har planer om at bruge kameraet under faldskærmsspring. Og en
> åbning af faldskærmen kan påvirke kroppen og dermed kameraet med 5-10
> G, jeg er ikke sikker på at et microdrive kan holde til det ???

Lige en strøtanke: Er der ikke mange støvkorn og små partikler i luften som
kan ridse UV filteret eller coatingen på filteret på vejen ned? Måske du
skulle bruge 2 UV filtre - et godt og et billigt?

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Leif Jensen

Dato : 06-03-03 12:49

Jeg kan varmt anbefale SanDisk ULTRA CF kort - det er nogle af de hurtigste
CF kort.

Hvis du vil ha' et af de bedste UV filtre, så skal du købe et B+W

Mvh
Leif Jensen

Fra : Martin Gleit

Dato : 06-03-03 13:56

sandisk er ikke et af de hurtigste men derimod et af de
langsommeste...Ridata er blandt de allerhurtigste og ret billige...

Fra : Leif Jensen

Dato : 06-03-03 16:43

De alm. SanDisk kort er jangsomme - ja - men ULTRA kortene er faktisk
rasende hurtige

Mvh
Leif

Fra : Dennis Kristensen

Dato : 06-03-03 17:02

->Leif Jensen
Nej, SanDisk Ultra er også langsomme.

->Martin Gleit
Du har fuldstændig ret, Ridata er det bedste køb til prisen.

Og så for lige at dokumentere mine påstande.

http://www.digit-life.com/articles2/cftest/cftest-2k2.html

Mvh.
Dennis

Fra : Allan R.

Dato : 06-03-03 23:48

Tak for det.

Det bliver helt sikkert et kort fra RiData

Nej der er ikke så meget skidt i luften at det kan ridse et uv filter, jeg
har jævnligt renset min video linse for snot og andre gode sager, men ikke
set nogen ridser

Jeg har fundet frem til Rodenstock UV filtre. Nogen der har erfaringer ?

Allan R.