Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med Canon S45 ?
Fra : Thomas N

Dato : 04-03-03 18:43

Hejsa

Jeg pynser på at købe digi-cam. Har aldrig været ejer af sådan en fætter
før. Jeg skal have mig et som er "fremtidssikret" - altså et jeg kan have i
laaang tid.

Jeg har forelsket mig i Canon S45 og vil gerne lige høre andres erfaring med
dette.
Er der noget der irriterer dig ved kameraet?
Noget du altid mangler?
Noget du altid synes er fedt ved det?

Tak

Thomas

Fra : Tom Christensen

Dato : 04-03-03 19:16

Hej Thomas

<snip>
> [...]
med
> dette.
> Er der noget der irriterer dig ved kameraet?

www.dpreview.com er et godt sted at besøge.

Tom Christensen

(fjern nomail_ )

Fra : Bering

Dato : 04-03-03 23:41

"Thomas N" <NOSPAMnews@neumann.dk> wrote in message
> [...]
> før. Jeg skal have mig et som er "fremtidssikret" - altså et jeg kan have

Hej Thomas,

Jeg overvejede selv et s45, det var et kamera jeg havde fundet frem til via
anmeldelser på nettet og tror det er et rigtig godt bud.
Jeg blev dog enig med mig selv om at de røde øjne der følger med indbygget
flash ikke var noget jeg kunne leve med.
Jeg valgte derfor at købe et Canon G2, der nemlig indbygget flash og så har
jeg samtidig muligheden for at tilslutte en ekstern flash, som er noget nær
den eneste løsning på røde øjne.
Så hvis man gerne vil undgå dem, så vil jeg anbefale dig at købe et kamera
med mulighed for ekstern flash og evt. linse udvidelses muligheder, det er
osse et kamera som du kan investere flere penge i med tiden og dermed få et
langtidsholdbart kamera.
3,4,5 osv mpixel udviklingen kan du alligevel ikke gardere dig imod.

gl

Bering

Fra : Bering

Dato : 04-03-03 23:46

Ville lige nævne at de på dk.marked.privat.foto
har haft et par G2 kameraer til ca. 4600,- i det sidste stykke tid.

Måske værd at checke ud.

Bering

Fra : Thomas N

Dato : 05-03-03 16:00

Mit problem med et G2 er størrelsen.

Jeg er ikke enig med dig i at du løser problemet med røde øjne, blot med en
ekstern flash.

Jeg har besluttet mig for at det skal være et mindre kamera. Et spejlrefleks
eksempelvis, giver godt nok flere muligheder, men det er for stort. Har lånt
et D30 tidligere. Ellers et lækkert cam. Men med en mindre kamera får jeg
taget flere billeder til dagligt tror jeg.

Tak for tankerne.

Thomas

Fra : Bering

Dato : 05-03-03 18:34

> Mit problem med et G2 er størrelsen.
>
> Jeg er ikke enig med dig i at du løser problemet med røde øjne, blot med
en
> ekstern flash.

Tjaee hvis du skyder flashen lige i øjnene på folk så er risikoen for røde
øjne mindre, men den er ikke væk.
Reflekterer du derimod flashlyset via loft eller vægge så får du ikke røde
øjne.
Det hele er jo et spørgsmål om ind- og udfaldsvinkel.

Bering

Fra : Thomas N

Dato : 06-03-03 12:17

> [...]
> øjne.
> Det hele er jo et spørgsmål om ind- og udfaldsvinkel.

Jeps - så er vi enige

Fra : Larsbb

Dato : 05-03-03 17:20

Hej Thomas

Jeg har et S40, som er næsten identisk med S45, og det er jeg utroligt glad
for.
Gode skarpe billeder og er let at have med over alt.
Men jeg vil dog give Bering ret i, at det kan være et problem med røde øjne.
Så hvis du ikke kan leve med at fjerne røde øjne på computeren
efterfølgende, skal du nok overveje et kamera med ekstern blitz.
Ligeledes er makro-egenskaberne ikke de bedste (linser kan dog købes til at
rette op på det problem).

Venlig hilsen
Lars
www.larsbb.dk

Fra : Thomas N

Dato : 06-03-03 12:19

> [...]
> efterfølgende, skal du nok overveje et kamera med ekstern blitz.
> Ligeledes er makro-egenskaberne ikke de bedste (linser kan dog købes til

Røde øjne? No problemo - det tager ikke mange nanosekunder lige at rette i
photoshop.

Makro-egenskaberne ikke de bedste? Specificer venligst

Thomas

Fra : Larsbb

Dato : 07-03-03 13:32

Jeg mener, at mange andre kameraer, som fx næsten hele Nicon Coolpix serien
samt mange Olympus,
kan fokusere på genstande ned til 2 - 4 cm fra kameraet.
Canon S45 skal helt op på en afstand på omkring 10 cm for at kunne fokusere.

Det var jeg selv meget træt af, for det er rigtigt sjovt at tage
makrobilleder.
Derfor købte jeg nogle linser, så jeg kunne komme tættere på.
Dette kan du se på min hjemmeside her:
http://www.larsbb.dk/default.asp?page=15&lang=dan

/hilsen Lars

Fra : Thomas N

Dato : 08-03-03 11:10

Jeg kan se hvad du mener

Tak

Thomas

Fra : Jørgen

Dato : 07-03-03 19:18

Thomas N wrote:

> [...]
> før. Jeg skal have mig et som er "fremtidssikret" - altså et jeg kan have

Hej
Jeg bestilte mit S45 hos www.technikdirekt.de i søndags, og fik det leveret
i går aftes, så jeg har ikke prøvet det endnu, men som forventet med tysk
manual.
Hvis du vælger at købe, og at købe i tyskland, så er der et link her til den
engelske manual, så slipper du for selv at lede.

http://www.powershot.com/ciw/ppg/PowershotS45.html

S45 er på tilbud, også med ekstra 252 MB CF, sikkert fordi S50 nu er
annonceret, men sådan bliver sikert ved.

Hilsen
Jørgen

Fra : Thomas N

Dato : 08-03-03 11:11

Mange tak.

Ja - man kan vente forever med de konstant faldende priser. Jeg skal bare
have digi-cam inden sommerferien. Så jeg har is i maven lidt endnu

Tak for links

Thomas