Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp søges til shine-up af gammelt billed~
Fra : Marianne

Dato : 03-03-03 22:43

Hej

Er der en af jer, jeg kan lokke til at hjælpe mig med at shine et 50 år
gammelt billede op ? Jeg vil gerne i forbindelse med min svigermors
begravelse sætte nogle billeder fra hendes liv ind i et lille hæfte, vi
laver, men kvaliteten af nogle af billederne er ikke tip-top. De skal bare
kunne skrives ud i sort-hvid på en alm. printer.

Jeg har forsøgt mig med nogle få ting i Photoshop, men jeg synes ikke
rigtigt, det bliver vellykket.

mvh
Marianne

Fra : KNL DtP

Dato : 03-03-03 23:25

"Marianne" <ng@lundbak.dk> skrev i en meddelelse news:b40i70$j9r$1@sunsite.dk...

> Er der en af jer, jeg kan lokke til at hjælpe mig med at shine et 50 år
> gammelt billede op ?

Kunne du ikke poste en prøve i dk.binær eller smide dem op på en side, så vi lige
kunne se ?

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Marianne

Dato : 04-03-03 11:14

> Kunne du ikke poste en prøve i dk.binær eller smide dem op på en side, så
vi lige
> kunne se ?

Selvfølgelig

Jeg har lagt det på http://www.hoyen.dk/gamlefotos.htm
Det er billedet nederst til højre, der ser meget uldent ud i forhold til de
øvrige tre, når jeg printer dem ud i sort-hvid. Billederne skal helst
fremstå i nogenlunde ensartet kvalitet.

mvh
Marianne

Fra : Michael Holm

Dato : 04-03-03 13:30

Har du dem i bedre kvalitet? - Højere opløsning, flere farver etc.

--Michael

Fra : Poul Petersen

Dato : 04-03-03 14:06

> [...]
> kunne skrives ud i sort-hvid på en alm. printer.
>
> Jeg har forsøgt mig med nogle få ting i Photoshop, men jeg synes ikke

Det er den slags billeder, der er allerværst at skulle redigere. Du kan
eliminere " sløret " lidt ved at give det mere kontrast.
Ellers kan man kun " retouchere " billedet, hvis man samtidig har
originalen.
Mvh. Poul.

Fra : Marianne

Dato : 04-03-03 20:10

Hej

Jeg har fået noget assistance, som hjalp væsentligt på kvaliteten. Tak for
div. råd og vejledning.

mvh
Marianne