Foto
IBM760 5420
Teil 3020
? Råd omkring køb til ca. 5.000 kr
Fra : MB

Dato : 02-03-03 19:12

Hej alle!

Jeg vil være alle meget taknemmelige, som vil hjælpe mig med deres erfaring.
Jeg står og skal købe digitalt kamera. Jeg har lånt og prøvet flere
kolleger/kammeraters.

Umiddelbart vil jeg ikke give mere end 5.000 kr (maks), og tænkte på Canon.
Hvad kan gruppe foreslå?

Jeg har prøvet et G2, men prisen afskrækker samt jeg syntes ikke det er
smart, at der er manuelt klap for linsen.

Hvad er jeres erfaring/bud?

På forhånd mange tak

Fra : Martin Gleit

Dato : 02-03-03 19:20

Hvis du er villig til at gi 1000 kr mere er G2 uden tvivl det bedste køb du
kan gøre....hvad mener du med "manual klap for linsen???"

Fra : Morten Grouleff

Dato : 02-03-03 19:45

"MB" <Himself_80@Hotmail.com> writes:

> [...]
> kolleger/kammeraters.
>
> Umiddelbart vil jeg ikke give mere end 5.000 kr (maks), og tænkte på Canon.

De er bestemt i orden. Jeg er bare ikke ret gode venner med deres
software, til gengæld. Jeg synes det er smartere med Olympus' der bare
præsenterer sig som en USB harddisk overfor computeren. Så kan man
trække JPEG filerne over på en vilkårlig PC (Okay, Windows 2000/XP) uden
at skulle bøvle med drivere og software-installation.

> Jeg har prøvet et G2, men prisen afskrækker samt jeg syntes ikke det er
> smart, at der er manuelt klap for linsen.
>
> Hvad er jeres erfaring/bud?

Hvad med Olympus C50? Dog skal man kunne leve med den indbyggede blitz,
men det gælder jo de fleste kompakte udgaver. Jeg drømmer om et Sony
DSC-V1 med tilhørende stor blitz, men det er vist et andet prisleje ;)

Brug noget tid hos http://www.dpreview.com/ (Der lige har fået en
branchepris :) Deres reviews er ret grundige og systematiske.

--
Morten Grouleff.

Fra : J@N

Dato : 02-03-03 20:13

"Morten Grouleff" <morten-nospam030302@grouleff.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> trække JPEG filerne over på en vilkårlig PC (Okay, Windows 2000/XP) uden
> at skulle bøvle med drivere og software-installation.

Det samme gælder Canon, de (G1, G3, IXUS330) viser sig også som et drev.

Jan

Fra : LH Søfren

Dato : 02-03-03 19:54

Her lige købt et Canon Power Shot S45 - det er et helt fantastisk kamera
efter min opfattelse.
Det har mange specifikationer svarende til G3, det er perfekt som "point and
shoot", samtidig med alle de manuelle indstillingsmuligheder man kan ønske
sig (og finde ud af).
Og så har det en find skydeklap til at beskytte objektivet, der i øvrigt
kører ind i huset når det slukkes.
Prisen - falder hele tiden, og er nu under 5500 - så overvej det - vent evt.
et par uger mere - så er det nok i nærheden at dit budget.
Mht. software har jeg ingen problemer - men overvejer at købe en kortlæser
sammen med et større CF-kort (der jo også er billigere end de fleste andre
typer - endnu et godt argument) - så bliver det endnu lettere at overføre
billederne.
Lars Henrik
NB: fjern ".out" i mailadresse

Fra : SHN

Dato : 03-03-03 11:33

Du kan få et brugt G2 for 4000 i den blå avis..