Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoprinter forvirring
Fra : L

Dato : 02-03-03 13:42

Er der nogen som kan hjælpe mig med at vælge mellem to farveprintere til
seriøs hjemmebrug. Jeg tror valget kommer til at stå mellem
HPs Photosmart 7550 eller Cannons S900. Jeg har søgt at finde lidt
synspunkter om HPs Photosmart 7550 og Cannons S900 men syntes det virker
meget religionsbaseret. Er dog også åben for andre modeller på linie med de
to.

Det jeg leder efter er :

1) Bedste (original tro) farve udskriftskvalitet
2) Kant til kant udskrifter

Mindre vigtigt :

1) Pris
2) Hastighed

På forhånd tak
Lennart

Fra : allan

Dato : 02-03-03 15:11

Hej Lennart

Canons printer er klar vinder over HP i alle test jeg har læst.

De bedste fotoprintere er fra Epson eller Canon.

Venlig hilsen
Allan

Fra : Alex W

Dato : 02-03-03 15:35

> 1) Bedste (original tro) farve udskriftskvalitet
> 2) Kant til kant udskrifter
>
> Mindre vigtigt :
>
> 1) Pris
> 2) Hastighed
>
> På forhånd tak
> Lennart

Fotografernes valg er helt klart Epson 2100.
Alle de af mine kolegaer jeg har talt med, har en Epson 2100 stående, eller
har tænkt at udskifte til den model.

/Alex

Fra : Rosch

Dato : 02-03-03 15:49

L wrote:
> [...]
> linie med de to.
>
> Det jeg leder efter er :
>
> 1) Bedste (original tro) farve udskriftskvalitet

prøv at se dette helt nye link

http://www.nikonians.org/cgi-bin/dcforum/dcboard.cgi?az=list&forum=DCForumID81&conf=DCConfID9

Der er gode sammenligninger

Rosch
Fjern IKKE no spam i mailadresse

Fra : Tommy Harbo

Dato : 02-03-03 16:01

Canon er lige kommet med afløseren til s900, den hedder i950 og har dobbelt
så høj opløsning (4800x1200 dpi tror jeg nok), den er lige så hurtig, som
s900 ved 2400x1200, men de vil ikke opgive hastigeheden ved den høje
opløsning.

Og så må du ikke glemme at Canon kører med seperate patroner!!! Og disse kan
købes uoriginale til ingen penge!!! Der taber HP totalt!!!

/Tommy Harbo

Fra : Olesen

Dato : 02-03-03 16:31

"Tommy Harbo" <tommy@bitnisse.ok> skrev i en meddelelse

> Og så må du ikke glemme at Canon kører med seperate patroner!!! Og disse
kan
> købes uoriginale til ingen penge!!! Der taber HP totalt!!!

Med HP skifter du også printenheden ved blækskifte og har
derfor altid optimal kvalitet.

Desuden er det a piece of cake at re-fille en HP patron,
så prisen er Canon's langt overlegen.

MVH

Fra : Bering

Dato : 02-03-03 20:01

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> [...]
> derfor altid optimal kvalitet.
>
> Desuden er det a piece of cake at re-fille en HP patron,

Så vidt jeg er orienteret skyldes printhoved udskiftet at Canons varmelegeme
er placeret en smule længere fra printhovedet og at det derfor skal skiftes
sjældnere end i en HP.
Det ville automatisk få det til at lyde som man hele tiden har optimal
kvalitet på en HP og ikke en Canon, med mindre at Canons løsning giver at
printhovedet ikke slides i en grad der har nogen som helst betydning i de
mange første farve skift og at man jo oftere man skifter printhovedet øger
risikoen for fejlprodukter.
At købe uoriginelle refill farver til de enkelte mærker indebærer at skulle
stole på at producenterne af de farver formår at lave præcis den
farvekonsistens som den enkelte printers printhoved og papir er optimeret
til.

Men nu nærmer vi os en halvreligiøs snak

; )

Jeg har købt en Canon og er glad, men nu har jeg heller ikke købt en HP, så
det bliver ren teorisnak fra min side.

Bering

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 03-03-03 07:47

Hej

Det kan godt være det er begrændset jvor længe man kan købe uoriginale til
Canon. Canon har lige vundet den første retsag i Tyskland over et af de
firmaer (Pelikan) der sælge kopi blæk. Pilikan må fremover ikke sælge blæk
til Canon, samt skal Pilikan betale et klækkeligt beløb til Canon.

VH
Per

Fra : Kristian Amby

Dato : 03-03-03 17:31

Original eller uoriginal blæk er der ingen tvivl om, Canon er
billigst. Prøv engang at læse rapporten på Canon hjemmeside.

http://www.canon.dk/bodyframes/pdf/Pressemeddelelse-blaek.pdf

Den er underskrevet af Poul Schlüters søn, så der er ikke stukket
noget ind under gulvtæppet (undskyld, jeg kunne ikke lade være!!)

Mvh
Kristian Amby

Fra : Kristian Amby

Dato : 06-03-03 23:23

Jeg har forsket lidt i denne sag, som jeg aldrig har hørt om før.

Jeg har fået følgende oplyst:

Pelikan har ganske rigtigt tabt til Canon, men det er udelukkende
fordi deres kopitanke LIGNER de originale for meget. Det har de så
appelleret, sandsynligvis fordi kunderne ikke køber patronerne for
designets skyld, som man f.eks gør med B&O, møbler o.m.a. Man kan jo
slet ikke se dem, når de sidder i printeren. Så længe appelsagen
kører, må de fortsat sælge.

Taber de sagen, kan de jo bare ændre på designet, det er set før,
mange gange endda.

Så mon ikke der kan købes kopiblæk fremover, jeg tror det.

Men hvis der er andre, der ved noget andet, er jeg da interesseret i
at høre nærmere.

Mvh
Kristian Amby

Fra : L

Dato : 02-03-03 21:35

Tak til alle for input.
Mvh
Lennart

Fra : Lars [8210]

Dato : 02-03-03 22:32

> [...]
> to.
>
> Det jeg leder efter er :
>
> 1) Bedste (original tro) farve udskriftskvalitet

Hej

Prøv at se den test der var i fotoMagazin 09/2002.
Testen kårede Canon S9000 og Epson Stylos Photo 2100 som
nr. 1
Nr. 2 HP Photosmart 7150 og 7350
Nr. 3 Epson Stylos Photo 950
Nr. 4 Canon S900

Hvis du kan finde bladet - så mail til mig -så kan jeg sende
dig en skannet kopi ( 1,2 MB)

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm