Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af farveprinter
Fra : Michael Schrøder

Dato : 01-03-03 17:30

Hvilken farveprinter skal jeg vælge..? Mit kamera har 4.0 mio. pixels, og
jeg vil gerne kunne printe i fotokvalitet. Gerne en printer med separate
farvepatroner, da det vist giver den billigste udskriftpris.
Prisleje ca. kr. 2000.-

Mvh
Michael

Fra : Alex W

Dato : 01-03-03 17:58

> Prisleje ca. kr. 2000.-

Hej Michael

Både Epson og HP laver nogle gode printere. Jeg kender ikke prislejet, men
de nyere printere med 6 farvepatroner og derover er suverene.

Jeg har en HP P1000 PhotoSmart. Den skriver i fotokvalitet (4 farver) og
koster i omegnen af 15-1600 kr. Den gør det omtrent lige så godt som
billeder fra et lab. Har talt med folk der bedre kunne lide billeder fra min
printer end fra lab

/alex

Fra : Lars [8210]

Dato : 01-03-03 18:29

Michael Schrøder wrote:
> [...]
Gerne en
> printer med separate farvepatroner, da det vist giver den

Den bedste printer du kan købe i det leje er en Canon S900 -
som koster ca. 2800 Dkr.

( S9000 er nok det bedste der kan købes lige pt)

Se evt, printertest her;

http://www.digit.no/Tester/Skrivere/skrivertest.htm

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-03-03 20:13

Canon i550 er heller ikke værst. Klarer dog "kun" A4 udskrifter.
Jeg så at s300 også fik pæne ord med på vejen så den nyere s330 er
måske også værd at overveje.

En i550 koster omkring 1900. s330 lidt mindre.

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-03-03 19:05

"Michael Schrøder" <skjernvej38b@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg vil gerne kunne printe i fotokvalitet. Gerne en printer med separate
> farvepatroner, da det vist giver den billigste udskriftpris.

Jeg er mægtig glad for min Canon S820 med separate patroner og den kan nu
købes for 1700-1800 kroner. Jeg bruger Kodak Premium papir og selv om Canons
eget papir skulle være bedre er jeg godt tilfreds med resultatet.

Mvh
Peter

Fra : Allan R.

Dato : 01-03-03 20:25

Jeg har en Canon S750 som er billig i drift, og jeg er yderst tilfreds med
print resultater.

Allan R.

Fra : Bering

Dato : 02-03-03 00:50

"Michael Schrøder" <skjernvej38b@mail.dk> wrote in message
> [...]
> jeg vil gerne kunne printe i fotokvalitet. Gerne en printer med separate
> farvepatroner, da det vist giver den billigste udskriftpris.

Uden at ville kalde mig ekspert vil jeg påstå følgende.

Investerede i en Canon i550, den kan jeg varmt anbefale.
Separate farvepatroner til ca. 80,- kr stk. pris 1500,-
Opløsning: 4800x1200, USB 2.
Sider pr. minut: 18 Sort/ 11 Farve.
Kan endvidere printe til kanten.
Vælger du at købe en dedikeret fotoprinter fra Canon er forskellen at der er
yderligere 2 fravepatroner som hjælper med at gøre farvespekteret
større/mere ægte.
Jeg må tilstå at billeder printet på i550 som ikke er en dedikeret
farveprinter, er imponerende gode og jeg er ellers rimelig kritisk.
Husk at fotopair gør alverden til forskel, ikke fordi det er blankt, hvis
det ellers er det man vælger, men fordi farven flyder bedre ud i
papiret./hvorfor det osse kan betale sig at bruge f.eks. Canons eget papir,
da producenterne kører med forskellige farve teknologier.
Jeg har med held testet på Canons PR-101 papir til ca. 115 pr. 10 ark.

HP er dyre i drift.

Bering