Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Import...?
Fra : Anders Juul Hansen

Dato : 28-02-03 14:31

Hej Allesammmen

Jeg skal have et digital kamara. Jeg regner med det bliver en Canon
G2.

Jeg kigger på nettet og finder ud af der er andre lande end Danmark
der sælger kamaraerne billigerer.

Danmark:
www.edbpriser.dk ---> 5.990 kr.

USA
http://www.buydig.com/shop.php?prod_id=CNPOWERSHOTG2&WWDSESS=ba359dcb9
b19f7ed6ecd3c53f743c343 --->459 USD * ca 7 = 3213,-

Jeg skrev en mail til www.buydig.com og fik følgende svar.

"Dear Customer,

We will gladly accept your international order, you may pay for the
order with an American Express card or wire transfer directly to our
bank."

Er der noget jeg har over set...? Jeg ved at transporten af kamaraet
kommer over i prisen. Og jeg ved at der kun er garanti i UAS. Men hvis
man kan leve med det er der næsten 50% at spare...

Er der nogle regler eller lovninger jeg ikke kender...

Jeg har lidt svært ved at forstå at det kan være rigtig...

Fra : BoS

Dato : 28-02-03 17:10

> [...]
> man kan leve med det er der næsten 50% at spare...
>
> Er der nogle regler eller lovninger jeg ikke kender...

Du har ret i, at det er billigt, men regn med, at der kommer :

1. Moms
2. Forsendelse
3. Moms af forsendelse ( - hvor urimeligt det end er, idet danske frimærker
er fritaget for moms)
4. Måske kommer der told oven i hatten. Den er jeg lidt usikker på. I så
fald skal du også betale moms af tolden.

Men er du sikker på, at den pris inkluderer lader? Kan den lader bruges i
DK? Er der batteri med? Man kommer jo hen på en accessories side når man har
lagt den i indkøbskurven. Prøv lige at spørge om det.

Men hvis prisen inkluderer alt udstår tror jeg stadig godt, det kan betale
sig.

I øvrigt skirver de:
"We apologize but we can no longer accept online International orders. If
you would like to make an overseas order please call (732)752-4466"

Held og lykke

mvh Bo

Fra : BoS

Dato : 28-02-03 17:20

Du kan i øvrigt læse mere her:
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137524&ov_id=81155&search=told

Der står gud hjælpe mig også noget om punktafgift!

I øvrigt er det min erfaring som ivirg netshopper fra USA, at når man får
leveret sin pakke med et US kurér firma (fx. UPS), at de pr. automatik åbner
pakken og deklererer den til T&S. Man kan være heldig, hvis den bliver
levereret med Post DK. Så slipper man også for moms. Men det er ren lotto
hvis den går igennem.

Ring og spørg T&S hvad told- og evt. punktafgift satsen er på et digital
kamera fra US, så du kan regne de totale omkostninger ud. Så kan du jo
sammenligne om det stadig kan betale sig.

mvh Bo

Fra : jo

Dato : 28-02-03 18:36

"Anders Juul Hansen" <anders_juul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.buydig.com/shop.php?prod_id=CNPOWERSHOTG2&WWDSESS=ba359dcb9
> b19f7ed6ecd3c53f743c343 --->459 USD * ca 7 = 3213,-

Min anbefaling er at du køber i et EU-Land så sliper du for bøvl med told og
skat.
I tyske netbutikker er det let at handle.
jo

Fra : covst

Dato : 01-03-03 10:25

Jeg har lige købt et nyt Ixus v3 i USA via ebay.com, og jeg slap for at
betale betale told, moms eller lignende. (sælgeren havde aldrig oplevet at
hans forsendelser var blevet snuppet i tolden..)
Prisen var 3200 incl fragt, oplader, 128 mb compactflash - det eneste ekstra
jeg skulle investere i var et lille stik til 20 kr, så opladeren kunne gå i
en dansk stikkontakt.
Garantien gælder jo desværre kun i USA, men det overlever jeg nok...

Fra : BoS

Dato : 01-03-03 11:05

"covst" <manu@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt et nyt Ixus v3 i USA via ebay.com, og jeg slap for at
> betale betale told, moms eller lignende. (sælgeren havde aldrig oplevet at
> hans forsendelser var blevet snuppet i tolden..)

Nok fordi han sender som privatperson. Forsendelser fra firmaer, som handler
med dyre varer åbnes konsekvent.

mvh Bo