Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital kamera til amatør
Fra : per

Dato : 28-02-03 09:21

Hej i gruppen

Jeg er amatør og bruger et 1 megapixel kamere til ferie optagelser
o.lign.(Kodak med optisk zoom)

Nu vil jeg godt skifte til et lidt nyere/bedre men uden det koster en
bondegård.
Jeg havde tænkt på prislejet 3000-4000 kr. (Har set på shopman.dk)

Det er til ferieoptagleser/natur så jeg vil godt have en variabel zoom der
kan gå lidt ind, på de almindelige kamerer hedder det vist noget med -120
?(Jeg er som sagt amatør
Gerne omkring 2 megapixel

ALtså en rimelig kraftig zoom funktion.

Har I nogle forslag til et kamera ?

Mvh Per og Nille

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-02-03 09:33

per wrote:

> Har I nogle forslag til et kamera ?

Canon Digital IXUS V3. Det fåes vist omkring de 3600,- i Tyskland. Herhjemme
koster det omkring 4500-5500 afhængig af butik.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : AN

Dato : 28-02-03 14:49

"Martin L. Johansen" wrote in message :

> Canon Digital IXUS V3. Det fåes vist omkring de 3600,- i Tyskland.
Herhjemme
> koster det omkring 4500-5500 afhængig af butik.

Det vil jeg ikke anbefale.

Jeg har det selv og er rigtig glad for det, men Per ønsker en kraftig zoom,
og det har IXUS V3 ikke.
Fordelen IXUS V3 er, at det er meget kompakt. Så jeg vil anbefale det til
dem, der ikke ønsker så kraftig zoom, men til gengæld vil have et kamera de
kan have i inderlommen.

Mvh
Anders

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-02-03 14:51

AN wrote:

> Jeg har det selv og er rigtig glad for det, men Per ønsker en kraftig
> zoom, og det har IXUS V3 ikke.

Av, den overså jeg. Sorry.

> Fordelen IXUS V3 er, at det er meget kompakt. Så jeg vil anbefale det til
> dem, der ikke ønsker så kraftig zoom, men til gengæld vil have et kamera
> de kan have i inderlommen.

Præcis :) Er meget glad for mit også.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-02-03 16:59

"AN" <tox@xot.denmark> writes:

> [...]
> det til dem, der ikke ønsker så kraftig zoom, men til gengæld vil
> have et kamera de kan have i inderlommen.

Jeg er helt enig. Har selv et Ixus V2 (samme størrelse som V3, men med
kun 2.1 megapixels), som jeg fik i forbindelse med, at jeg boede nogle
måneder i Bolivia. Jeg valgte netop Ixus fordi jeg vilel have et
kompakt og nogenlunde robust kamera med overalt, og her er Ixus
perfekt. Til gengæld er det begrænset med zoom.

-j

--
Så er det officielt: Der er en unge på vej!
Estimated time of arrival: Medio september 2003

Fra : Leif Jensen

Dato : 28-02-03 11:07

Jeg vil klart anbefale dig Canon PowerShot A40 - det tager nogle framragende
billeder.
Pris niveau'et er ca. 3.000,- kr. i Danmark.

Se evt review på:

http://www.dcresource.com/reviews/canon/a40-review/

Mvh
Leif Jensen

Fra : Bangsbo

Dato : 28-02-03 19:37

Hej Per ....

Jeg sværger som andet sted i Gruppen til
Canon PowerShot A40 det er rimelig i pris
og et rigtig begynder / all round Kamera ..

Jeg ved slet ikke hvad der skulle til for at
afløse det - også prisen taget med .. men
ikke mindst billedkvalitet ...

Du kan bruge Automatik og selv lege med
Manual indstilling af næsten alt ... der kan købes
andre opjektiv dertil - et rigtig godt køb.

Held og Lykke - læs mere på Nettet om
Kanon PowerShot A40 og kig evt. billeder
på min hjemmeside ...

Lad dig ikke snyde af firmaer som vil sælge
apperater med stor Digital Zoom det er ikke
prisen værd.

Med venlig hilsen
Keld i Frederikshavn

--
Keld Gydum
Hjemmeside: http://www.sitecenter.dk/bangsbo

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-02-03 23:13

"Bangsbo" <kg@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Held og Lykke - læs mere på Nettet om
> Kanon PowerShot A40 og kig evt. billeder
> på min hjemmeside ...

Jeg har leget med et Canon S45, synes det var en positiv oplevelse. Valgte
dog istedet et Olympus C-4000 zoom (fik det i dag - hurra :)

Jeg har lige været inde på din hjemmesidem og jeg tror da at jeg har set en
del af dine billeder på fotokritik.dk før - udemærket arbejde ..

Det kan godt synes som en petitesse, men jeg lagde mærke til at du på siden
skrev "Alt materialet er Copywrite by » Bangsbo Design « 2003" og kan ikke
lade være med at påpege at det hedder "copyright" og ikke "copywrite".. Det
kan selvfølgelig også være et forsøg på at lave en joke (i dette tilfælde:
du fik mig ), men ellers ville jeg bare lige nævne det..
Det hedder forresten ophavsret, der findes ikke copyright i Danmark ..
Det er sådan ca. det samme...
Og nu er jeg vist også kommet en hel del ved siden af gruppens indhold
hehe.....

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : CP

Dato : 01-03-03 08:39

Prøv evt. at se på Olympus c-700 eller c-730 de har 10x optisk zoom, og en
fremragende billedkvalitet.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 01-03-03 10:14

CP wrote:

> Prøv evt. at se på Olympus c-700 eller c-730 de har 10x optisk zoom, og en
> fremragende billedkvalitet.

Anders har jo købt... se nedenstående citat.

Fra : per

Dato : 03-03-03 08:45

Tak for de mange svar.

Det har hjulpet mig en del med min søgen

Det bliver nok en power shot a 40, da prisen også spiller en rolle (den kan
fås for 2500).

Men jeg har lært en del af at lede, bla. at det skal være optisk zoom, at
det helst skal være almindelige batterier (det kan være svært at lade noget
op på en campingplads i finmarken , og at memorykortet skal være til en
rimelig pris.

Mvh Per