Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Ixus v2 eller Sony DSC-P50 Digital k~
Fra : kim014

Dato : 27-02-03 17:00

Jeg overvejer at købe enten Canon Ixus v2 eller Sony DSC-p50 brugt men jeg
ved ikke hvilken er bedst ??? også Kodak DX 3600 har jeg fundet i den blå
avis til rimelig pris Hvilken kan anbefales?? priserne er mellem 1900 og
2500 kr Mvh. Kim

Fra : *trads*

Dato : 27-02-03 18:14

Kender ikke Sony---- Men jeg har et Canon Ixus V3..
Føj det er et fedt kamera
Købt i tyskland for 3300kr.

Fra : Leif Jensen

Dato : 28-02-03 11:04

Jeg vil anbefale Canon'en - klart det mest professionelle af de 3 du kigger
på. Sony'en
vil jeg holde mig langt væk - alene pga. den lidt ustandardiserede "memory
stick" den
bruger istdet for Compact Flash ram.

Mvh
Leif Jensen

Fra : kim014

Dato : 28-02-03 12:49

"Leif Jensen" <leif@FJERNESadvicecom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på. Sony'en
> vil jeg holde mig langt væk - alene pga. den lidt ustandardiserede "memory

Nu er jeg absolut amatør og vil gerne have en automatisk så det bare er peg
og skyd , er Kodak DX 3600 ikke en OK kamera den kan jeg købe for 1900,-
med taske og dockingstation og lidt ekstra ram eller skal jeg vælge Canon
næsten ny IXus V2 til 2400,- kr ??? som sagt bare det tar ordenlige
billeder og har lidt Zoom samt videoklip er jeg tilfreds
Mvh. Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-02-03 13:48

> [...]
> næsten ny IXus V2 til 2400,- kr ??? som sagt bare det tar ordenlige
> billeder og har lidt Zoom samt videoklip er jeg tilfreds

Hej Kim

Jeg er helt sikker på de begge er fortrinlige, prøv hvis forhandlerne har
demo'er stående, så at skyde et billede og se om det er acceptabelt.

Som en anden nævnte, så har jeg et par ting som jeg lægger stor vægt på.

1 Det bruger Compact flash ram, type 1, nogle kan bruge både type 1 og 2,
men det gør jo ikke noget.

2 Det bruger batterier af AA typen, altså almindelig penlight batterier.
Pokker skulle stå i at have et fedt kamera, men ingen strøm, og disse
batterier kan fås overalt, og på stort set alle tider af døgnet, og så kan
man selvfølgelig bruge genopladelige batterier, hvilket jeg selv gør.

3 Selvom man selvfølgelig tilstræber så stor opløsning som muligt, så kan
den også være upassende stor. Jo højere opløsning, jo mere fylder
billederne, jo færre kan du have, før der skal skiftes kort, og jo større
kort du skal have, jo dyrere er de. Sjovt nok, jo færre har man. Så derfor
skal opløsning passe til dit behov. hvis du bare er hyggefotograf, behøver
kameraet ikke tage billeder i plakat størrelse, hvis du forstår hvad jeg
mener.

Dette skal du ikke opfatte som kritik af andre systemer, men for mig, som
bruger 8 forskellige kameraer, er det efter min egen mening ikke så dårligt
med en form for standard. Da AA batterier vel er de mest anvendte idag, så
vil de jo passe fint, så kan man, hvis det skulle knibe, låne et par stykker
i ungernes legetøj.

Jeg er nogenlunde sikker på, at Kodak som har været indefor branchen i vel
ca 100 år, ikke laver noget helt skidt. Har selv to Agfa'er som jeg er
udmærket tilfreds med. Men valget mellem Kodak og Canon, bliver vel nok
hvilket af dem der ligger bedst i dine hænder, og du føler dig mest bekvem
med. Lad mig sige det sådan, du skal ikke købe et af dem, uden at have set
begge. Det er lidt svært at sige hvad der passer dig bedst.

M.V.H.....Benny..

Fra : kim014

Dato : 28-02-03 15:35

Tak for en gode svar Mvh. Kim Jeg vil tro Kodak DX3600 er god nok
Steven Snedker anbefaler den i Jubii s klogeskole.