Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital Camara...?
Fra : Anders Juul Hansen

Dato : 27-02-03 13:30

Hej allesammen

Jeg står og skal købe et digital camara. Jeg har kig op flere
forskellige camaraer.
Jeg har kig på en Nikon coolpix 5000.
http://www.dfa-as.dk/default.asp?id=527 og Canon G2
http://www.canon.dk/index1.htm

Jeg er meget i tivil om hvilke camara jeg skal vælge. Jeg har hørt
både posetive og negative andmedelser af begge camara.
Canon G2 --->http://www.photo.net/canon/g2
Nikon Coolpix 5000 --->http://www.photo.net/nikon/coolpix-5000

Jeg er ikke sikker selv om jeg læser disse andmeldelser. Måske er der
andre camara der er bedre til denne pris....?

På forhånd tak.
Anders Juul Hansen

PS. Er det mugligt at impotere camara fra USA...?

Fra : Leif Jensen

Dato : 27-02-03 16:06

Jeg stod selv i samme situation for 1 år siden - og skulle vælge mellem
Nikon Coolpix 5000
og Canon PowerShot G2. Havde også et kort øjeblik kik på et Olympus Cammedia
4040.

Jeg var egentlig mest forelsket i Nikon'en pga. dens vidvinkel objektiv. Men
efter at have
haft Canon G2'en i hånden kunne jeg godt overleve med en lidt mindre
vidvinkel og lidt
færre pixels. Ikke et ondt ord om Nikon'en (det er et hamrende lækkert
kamera) men
Canon'en lå bare bedre i mine hænder, og virkede mere intuitiv at bruge -
begge dele
ting jeg lægger stor vægt på, da det er vigtigt at man ikke bliver
"forstyrret" af tekniske
finurligheder når man står og koncentrerer sig om motiv og komposition etc.

Og et par dage senere var jeg så den lykkelige ejer af et G2 - så indtil
videre har taget
over 3000 billeder til min store tilfredshed. Så sent som idag har jeg lige
modtaget en
forstørrelse med posten på 40x60 cm. af et herligt sommerbillede.

Jeg brugte lang tid på at læse anmeldelser inden jeg købte - og det víl også
være min
anbefaling til dig. Se evt.:

http://www.dpreview.com/reviews/canong2/
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_g2-review/

På samme sites finder du også anmeldelser af Nikon'en

God læselyst

Mvh
Leif Jensen
www.advicecom.dk

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 27-02-03 22:31

"Anders Juul Hansen" <anders_juul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd tak.
> Anders Juul Hansen
>
> PS. Er det mugligt at impotere camara fra USA...?

Hej Anders
Jeg har importeret mit camera direkte fra Japan Photo i Odense.
Da jeg ikke ville gå på kompromis med pris og kvalitet, samt ønsker manuelt
at kunne gribe ind, valgte jeg et meget avanceret camera Kodak DX 3900.
Det har foreløbigt taget ca. 2000 billeder fuldt tilfredsstillende.
Se eksempler i dk. binær under Kodak DX 3900.
Hilsen
Jørgen

Fra : Leif Jensen

Dato : 28-02-03 10:59

Ikke et ondt ord om Kodak kamera'et, men det vil vist være som at
sammenligne
æbler og bananer :) Nikon Coolpix 5000 og Canon PowerShot G2 hører til den
lidt mere professionelle ende af skala'en - efter min vurdering er det
"sidste stop inden
digital SLR"

Men nu er det selvfølgelig ikke teknik det kommer an på alt sammen - man kan
ha'
nok så professionelt et kamera - det er jo i sidste ende motivet og
billedkompositionen
der danner hovedingridienserne i det færdige billede.

Mvh
Leif