Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital video med Canon Ixus v.3
Fra : Henrik

Dato : 26-02-03 09:47

Jeg får nogle ganske udmærkede videooptagelser med mit Canon Ixus v.3. Har
dog det problem at jeg godt kan afspille avi på min win XP, men ikke min win
2000 prof. Siger at den ikke kan dekomprimere. Hvad mangler jeg?

Mvh Henrik.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 26-02-03 10:27

Henrik wrote:

> [...]
> v.3. Har dog det problem at jeg godt kan afspille avi på min win
> XP, men ikke min win 2000 prof. Siger at den ikke kan

Så vidt jeg erindrer gemmer Ixus 2 i Motion JPEG, så mon ikke
3eren også gør det? Det ser ud til at der er et codec på
<url: http://www.mainconcept.com/downloads.shtml >
der er gratis, hvis du bare vil afspille MJPEG film.
--
JPEGCrops - Tabsløs beskæring af JPEG billeder
<url: http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/ >

Fra : Henrik

Dato : 26-02-03 13:45

> [...]
> <url: http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/ >
> Nyt i v0.5.1 beta: Fejlrettelse: "Tilskær alle" virker igen.

Øv, det virker ikke. som om programmerne slet ikke kender formatet.

Mvh Henrik.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 26-02-03 14:16

Henrik wrote:

[Snip Codec på <url: http://www.mainconcept.com/downloads.shtml >]

> Øv, det virker ikke. som om programmerne slet ikke kender formatet.

Bare lige for at være sikker på vi gør det samme: Du skal hente "Motion
JPEG Codec 3.0 demo for Windows" på siden, udpakke filen, højreklikke
på "MCMJPEG.INF" og vælge install. Derefter burde du kunne afspille
MJPEG videoklip i Windows Media Player eller hvad du nu bruger.