Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Se digital billeder på DVD afspiller
Fra : Henrik

Dato : 25-02-03 11:52

Jeg har købt en Prosonic DVD-afspiller. Kan det lade sig gøre med et digital
Kamera at brænde billeder på cd-rom og køre "dias-show" på den.

Mvh Henrik.

Fra : JH

Dato : 25-02-03 12:05

Henrik wrote:
> Jeg har købt en Prosonic DVD-afspiller. Kan det lade sig gøre med et
> digital Kamera at brænde billeder på cd-rom og køre "dias-show" på
> den.

Hvis den kan læse JPEG (.jpg) billeder, kan du se dem direkte fra en CD.

Ellers kan den sikkert kan læse VCD og/eller SVCD.
Der findes et billigt og nemt værktøj til at lave slideshows i de formater
her:
http://www.uleadnordic.dk/indexdk.htm
Det er det der hedder Ulead DVD PictureShow.

JH

Fra : Henrik

Dato : 25-02-03 13:13

> [...]
> her:
> http://www.uleadnordic.dk/indexdk.htm
> Det er det der hedder Ulead DVD PictureShow.

Hvis kameraet kan filme .AVI, er der så også mulighed for at brænde det på
cd-rom og afspille i DVD-afspilleren. Skal det først konverteres til MPG?

Fra : ThomasM

Dato : 25-02-03 12:06

"Henrik" <henrik.dencker@rc-media.dk> wrote in message
> Jeg har købt en Prosonic DVD-afspiller. Kan det lade sig gøre med et
digital
> Kamera at brænde billeder på cd-rom og køre "dias-show" på den.

Det skulle nok være muligt. Du skal dog konvertere de billeder du vil bruge
til et andet format og så lave en VCD. Kig på www.dvdrhelp.com - der er
nogle guider der viser hvordan.

Fra : Leif Jensen

Dato : 25-02-03 12:21

Ja, det kan du sagtens. Langt de fleste DVD afspillere supporterer still
billeder i høj
opløsning som alm. VCD format.

Du kan lave sådan en CD med et af disse brænder programmer:
- Ahead Nero Burning ROM
- Roxio Easy CD / DVD creator

Du skal ikke ændre i JPG billederne før du brænder - lad dem være i så høj
opløsning som muligt - så finder brænder programmet selv ud af at korrigere
for størelsen.

Hvis du vil lave noget lidt mere lækkert end blot dias-show kan du istedet
for
et af ovennævnte brænderprogrammer bruge eksempelvis:
- Ulead DVD Picture Show

Mvh
Leif Jensen

Fra : Henrik

Dato : 25-02-03 12:31

> - Ulead DVD Picture Show

Hvad kan man med det???

Fra : Leif Jensen

Dato : 25-02-03 12:55

Du kan bla. lægge lyd på dias-show'et. Samt lave menu'er hvor du på
DVD'en kan vælge forskellige billedserier.

Fra : JH

Dato : 25-02-03 17:21

"Leif Jensen" <leif@FJERNESadvicecom.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan bla. lægge lyd på dias-show'et. Samt lave menu'er hvor du på
> DVD'en kan vælge forskellige billedserier.
>
> "Henrik" <henrik.dencker@rc-media.dk> skrev i en meddelelse

Som jeg svarede i en tidligere meddelelse:

Fra : Henrik

Dato : 25-02-03 14:02

> Hvis du vil lave noget lidt mere lækkert end blot dias-show kan du istedet
> for
> et af ovennævnte brænderprogrammer bruge eksempelvis:
> - Ulead DVD Picture Show

Er det lige god kvalitet om man vælger VCD eller DVD?

Fra : Leif Jensen

Dato : 25-02-03 14:22

Hvis det skal vises på et TV så er svaret "ja", hvis det skal vises på en
projektor så vil man godt kunne se forskellen til DVD'en fordel.