Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SmartMedia (måske)
Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 24-02-03 18:00

Hej

Jer har for nylig købt et Olympus C4000Zoom og er meget godt tilfreds
med kvaliteten af de billeder det tager, jeg har dog et par gange haft
følgende problem, efter at have taget en række billeder har jeg
gennemset billederne i kameraet og fundet dem OK, jeg har herefter
udtaget SmartMedia kortet og indsat det i en SmartMedia kortlæser for
at overføre billederne til min computer men her opstår problemet,
isteden for de billedere jeg lige har taget, får jeg en filoversigt på
de billeder jeg tidliger har taget og slettet, jeg kan da heller ikke
læse filerne, og hvis jeg igen indsætter SmartMedia kortet i kameraet
for jeg fejlmeddelse picture error, det er et problem at man ikke kan
stole på, at de billeder man tager, nu også ligger på SmartMedia
kortet??????????

Nogen der har en ide om hva' der sker???????

Hilsen Bjarne

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-02-03 18:14

"Bjarne Kristensen" <bjarne@thjalfe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for jeg fejlmeddelse picture error, det er et problem at man ikke kan
> stole på, at de billeder man tager, nu også ligger på SmartMedia

Hejsa..... Efter den maskine jeg ligger billeder ind via skiftede fra
windows 98 til windows 2000 skulle jeg begynde at klikke nede i den der "usb
oversigt" eller hvad det er som fremkommer nede til højre ved siden af uret?

Altså med windows 98: Jeg tog billeder, satte stikket i kameraet og
overførte billederne via "klip" funktionen, og så var smartmedia kortet jo
tomt, derfor kunne jeg bare tage ledningen ud, og så var det hele parat til
nye billeder.

Med windows 2000: Jeg tager billeder, sætter stikket i kameraret og
overfører billederne på samme måde som før, men vælger jeg bare at hive
kablet ud, uden at fortælle maskinen at forbindelsen til den skal "stoppes",
ja så bliver billederne stadig liggene på kortet.. Ret underligt..

Jeg tror det er noget lign. det samme du er ude for? Prøv at se om det samme
gælder når du tager billederne ind via kameraret?

Må jeg spørge hvorfor du bruger smartmedia kortlæser? Det er da en del
nemmere at sætte kameraret til, så skal man ikke til at pille kort ud osv?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Poul Krogh

Dato : 24-02-03 21:57

Hej. Ja jeg har haft noget ligende det samme. Har vænnet mig til at KOPIERE
filerne over fra mit kamerae, istedet for klip/cut. samt at skifte folder
(til et der ikke peger på der hvor jeg har kopieret dem hen) inden jeg
trækker stikket.

Dette har afhjulpet et problem hvor mine billeder forsvandt fra min HD idet
jeg trak stikket ud af kameraet. !?!?! tror det er noget med at
styresystemet skal have lidt tid til at skrive fra hukommelsen til disken.
Og at denne synkronisering godt kan være lidt langsom (især ved klip/cut).

Sådan var det ihvertfald med min mp3 afspiller (på parralel), og i manualen
stod der at NT maskiner skulle have længere tid til denne synk. (og Win 2000
er jo bygget på NT).

Håber det virker

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 24-02-03 22:44

On Mon, 24 Feb 2003 18:14:07 +0100, "Anders Houmark"
<anders@andersh.dk> wrote:

>Må jeg spørge hvorfor du bruger smartmedia kortlæser? Det er da en del
>nemmere at sætte kameraret til, så skal man ikke til at pille kort ud osv?

Jamen det er da rigtig det er nemmere at sætte stikket i kameraret og
overføre billeder, tror også jeg vil bruge det for fremtiden, jeg
tænkte bare hvis jeg brugte kortlæseren (når jeg nu havde den stående)
kunne jeg spare på mine batterier, men hva' de kan jo bare oplades
igen.

Hilsen Bjarne