Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamera kan ikke ses i computer
Fra : Kell Larsen

Dato : 24-02-03 17:51

Min Olympus 2040z har tidligere virket fortrinligt i forbindelse med
USB kabel og WinXP. Nu er der gået et par måneder uden den har været
brugt og pludselig kan jeg ikke se kameraet som drev H i stifinder og
denne computer- og derfor heller ingen af billederne-. Ser jeg i
enhedshåndtering ser USB enhederne ud til at genkende kameraet og
giver meddelelse om, at enheden fungerer korrekt.
Anyone??
Venlig hilsen
Kell Larsen

Fra : emj

Dato : 24-02-03 19:00

On Mon, 24 Feb 2003 17:51:09 +0100, Kell Larsen <Kell Larsen@image.dk>
wrote:

>pludselig kan jeg ikke se kameraet som drev H i stifinder og
>denne computer- og derfor heller ingen af billederne-

Drevet dukker først op, når du har forbundet med kabel og tændt dit
kamera.
Hilsen emj

Fra : Kell Larsen

Dato : 24-02-03 19:14

Det havde jeg også gjort uden resultat.
Kell

Fra : emj

Dato : 25-02-03 00:02

On Mon, 24 Feb 2003 19:13:49 +0100, Kell Larsen <Kell Larsen@image.dk>
wrote:

>Det havde jeg også gjort uden resultat.
Så geninstallerer den driver, der fulgte med på cd, da du købte dit
kamera.
Kan du ikke hitte den, så kan den hentes på
http://www.olympus.dk/download.htm

Hilsen emj

Fra : Kell Larsen

Dato : 25-02-03 01:21

Så kom vi et skridt videre. Softwaren blev geninstalleret og
opdateret. Nu snakker den om at checke portsettings, camerapower og
ledningen. Efter min bedste overbevisning er der ikke noget at komme
efter her.
Har du flere idéer?
Tak for din hjælp.
Kell

Fra : emj

Dato : 25-02-03 05:23

On Tue, 25 Feb 2003 01:20:57 +0100, Kell Larsen <Kell Larsen@image.dk>
wrote:

> Nu snakker den om at checke portsettings, camerapower og
>ledningen. Efter min bedste overbevisning er der ikke noget at komme
>efter her.
>Har du flere idéer?

Nej desværre ;-|
Prøv en genstart af din PC med camera tilsluttet og tændt..
Hilsen emj

Fra : ke

Dato : 25-02-03 13:30

Kan du ikke se et ekstra drev i denne computer når det er tændt feks. f :
drev ?
mvh. KE

Fra : Kell Larsen

Dato : 25-02-03 15:06

Nej. Det eneste sted, det kan ses, er i enhedshåndteringen, og der kan
jeg ikke se billederne i drevet:
Kell

Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-02-03 15:40

"Kell Larsen" skrev
> Det eneste sted, det kan ses, er i enhedshåndteringen, og der kan
> jeg ikke se billederne i drevet:

Hvis kameraet er vist korrekt i enhedshåndtering, er det sandsynligt
noget andet der er galt.
Prøv at slette alle forekomster af kameraet i enhedshåndtering,
genstart og lad XP selv finde hardwaren. Kameraet skal
førtst sluttes til når XP er færdig med at genstarte.
Har du, efter du brugte kameraet sidst, opdateret /
installeret drivere til andre usb-enheder, så prøv at afbryde
disse enheder først.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Kell Larsen

Dato : 25-02-03 18:29

Øv. Det virkede ellers som en logisk løsning, men desværre uden
resultat. Måske skulle jeg tilføje, at ikonet for sikker fjernelse af
hardware fremkommer i proceslinien.
Venlig hilsen
Kell

Fra : Peter Schrøder

Dato : 26-02-03 08:13

"Kell Larsen" skrev
> Øv. Det virkede ellers som en logisk løsning, men desværre uden
> resultat. Måske skulle jeg tilføje, at ikonet for sikker fjernelse af
> hardware fremkommer i proceslinien.

Jamen så har den jo fundet noget, bare ikke dit kamera.
Du skal sikre dig at du har den rette driver, allerhelst
en certificeret XP driver, hvis sådan een er lavet.
Gå i kontrolpanel og tilføj ny hardware.
Bed den installere et "mass storage device"
(Eller masselagringsenhed) og
vis den vej til den driver du har fundet.
Herefter burde kameraet komme op i
Denne computer.