Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
de kreative
Fra : Jytte Kristensen

Dato : 24-02-03 16:39

hej
jeg har i et stykke tid ikke kunnet komme ind på "de kreatives" hjemmeside:
http://www.dekreative.dk/, er der andre end mig der har problemer, eller er
der nogen som kender en løsning.
mvh
Jytte kristensen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 24-02-03 16:57

Jeg kommer fint ind, 16:54
mvh Ebbe

Fra : Pico

Dato : 24-02-03 18:09

Jytte Kristensen wrote:
> [...]
> hjemmeside: http://www.dekreative.dk/, er der andre end mig der har
> problemer, eller er der nogen som kender en løsning.

Ingen problemer 18.09
Pico

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-02-03 21:07

Jytte Kristensen wrote:
> jeg har i et stykke tid ikke kunnet komme ind på "de kreatives" hjemmeside:
> http://www.dekreative.dk/, er der andre end mig der har problemer, eller er
> der nogen som kender en løsning.

Ja - lad være med at spamme nyhedsgrupper med uvedkommende reklamer for
hjemmesider, så bliver du ikke meldt til din udbyders abuse for
spamming, og du kan fortsat komme på nettet.

Du er som bruger sidst set online på dekreative den 18/2, så det er et
ret kort stykke tid...

/Jesper Brunholm

Fra : Jytte Kristensen

Dato : 24-02-03 23:02

jeg forstår overhovedet ikke hvad du mener med uvedkommende, som sagt har
siden været nævnt før, og det er vel ikke kun teknik det handler om i denne
gruppe, hvorfor er det forbudt at stille et spørgsmål om, om andre har
problemer med at komme ind på en side, det har da ikke noget med reklame at
gøre, og jeg synes nu forreesten også at en uge er et stykke tid.
da siden var nævnt før, havde jeg som ny bruger af denne gruppe ingen anelse
om at jeg gjorde noget "ulovligt", jeg synes godt nok du er grov må jeg
sige, med trusler af den art fordi man har et teknisk problem med en
fotoside
Jytte

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-02-03 23:41

Jytte Kristensen wrote:
> [...]
> problemer med at komme ind på en side, det har da ikke noget med reklame at
> gøre, og jeg synes nu forreesten også at en uge er et stykke tid.

Jeg må indrømme at jeg havde svært ved at få din forespørgsel til at
passe ind som henvisning til egne fotos med henblik på
fremvisning/erfaringsudveksling/kritik.

Det er så vidt jeg ved den gyldige grund til at poste links til
hjemmesider her i fotogruppen uden at det er off-topic, og jeg er da
heller ikke den eneste der har skrevet OT i forbindelse med dine posts.

Når du så poster lige omkring et tidspunkt hvor dekreative.dk er sat til
salg[1], og man derfor må formode at selv kortvarigt boostede trafiktal
er meget ønskværdigt af i hvert fald sælger, og jeg kan se at du har
mindst en anelse med siden at gøre (du er registeret bruger), _og_ jeg
og flere andre ikke har problemer med at komme ind på siden - så var
konklusionen "spam med det formål at mange skulle gå ind på siden" altså
nærliggende :\ .

> da siden var nævnt før, havde jeg som ny bruger af denne gruppe ingen anelse
> om at jeg gjorde noget "ulovligt",

Må jeg spørge hvor du har set siden nævnt her i gruppen? Det er ganske
rigtigt ikke første gang dekreative.dk nævnes i gruppen, men heller ikke
første gang indlæg om sitet bliver bedømt som off-topic[2]. Jeg kan ikke
lige se at sitet er debatteret uden at det er bedømt som off-topic.

> jeg synes godt nok du er grov må jeg
> sige, med trusler af den art fordi man har et teknisk problem med en
> fotoside

Så må du undskylde - jeg kommer muligvis for meget i grupper hvor folk
misbruger den slags posts til at reklamere for hjemmesider som absolut
ikke har noget at gøre i gruppen. Dit indlæg lignede (og ligner stadig)
en sådan off-topic post som de-facto er camoufleret spam.

Adgangen til en hjemmeside _har_ altså ikke noget med foto at gøre. Selv
hvis det var fotokritik.dk det handlede om, ville emnet være off-topic
her i gruppen, for det handler om hjemmeside-teknik, ikke foto eller
foto-teknik.

Noget helt andet er at man sikkert vil kunne hjælpe dig langt bedre i en
internet-gruppe som dk.edb.internet.webdesign eller
dk.edb.internet.webdesign/serverside, fordi der dér er flere som kender
til teknikken bag virker/virker ikke på websites.

Den her debat er under alle omstændigheder _ikke_ relevant i
fotogruppen, så jeg sætter XFUT til dk.admin.netikette (Follow-Up-To -
dette indlæg og svar på det bringes i netikkette-gruppen), hvor vi så
kan debattere videre hvis vi vil det

Venlig hilsen

Jesper Brunholm

Fodnoter:
[1:
<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=c1n6a.94205%24Hl6.9087651%40news010.worldonline.dk&rnum=5&prev=/groups%3Fq%3Ddekreative.dk%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3Dc1n6a.94205%2524Hl6.9087651%2540news010.worldonline.dk%26rnum%3D5>
[2:
<http://groups.google.com/groups?q=dekreative.dk+dk.fritid.foto&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3C4E0678.38611B17%40niels-ebbesen.net&rnum=3>

Fra : Galleri DeKreative

Dato : 25-02-03 13:49

> [...]
> og flere andre ikke har problemer med at komme ind på siden - så var
> konklusionen "spam med det formål at mange skulle gå ind på siden" altså

Hej igen Jesper,

Ja du har ret i at siden er sat til salg. Personligt håber jeg ikke det
bliver aktuelt, da flere af brugerne prøver at gøre hvad de kan for at
støtte galleriet, så det kan forblive kørende, Som du sikkert også ved så er
den eneste grund til at det er sat til salg, at jeg ikke ønsker at det
lukker ned.

Det kan godt være at nogle ville kunne se fordelen i at et besøgstal bliver
boostet umiddelbart før eventuelt salg, så man kan hæve prisen en smule, men
det vil jeg mene er det samme som at snyde en eventuel køber, og det er IKKE
noget jeg ønsker at have sammenhængende med hverken galleriets eller mit
navn.

Som sagt håber jeg inderligt at det kan blive ved med at køre, og især at
det kan forblive i mine hænder, men nu må vi se. Jeg vil bare lige pointere
at Jytte har ikke haft nogen som helst interesse i at reklamere for
galleriet med henblik på boosted tal.

Med venlig hilsen

Tommy Nitz / Admin
--
Er du Kreativ?
Fra Tegnere til 3D'ere og Musikere til Modeller

Fra : Galleri DeKreative

Dato : 25-02-03 13:36

> [...]

> hjemmesider, så bliver du ikke meldt til din udbyders abuse for
> spamming, og du kan fortsat komme på nettet.

Hej Jesper,

Jytte har sendt en mail til mig vedrørende problemer med at logge ind på
Galleri DeKreative, og har så yderligere forhørt sig her. Problemet er
rigtigt, og vi er sammen ved at få det løst så hun igen kan logge ind. Så
jeg synes ærlig talt du skylder hende en undskyldning.

Med venlig hilsen

Tommy Nitz / Admin

Fra : rea721

Dato : 25-02-03 17:15

Galleri DeKreative wrote:

> Så jeg synes ærlig talt du skylder hende en
> undskyldning.

For hvad:

Fordi hun poster Off-topic?
Fordi hun ikke kender fundatsen for gruppen?
Fordi hun ikke kan finde den rigtige gruppe at spørge i?
Fordi hun er ny på usenettet ?
Fordi hun blir beskyldt for at spamme? (måske?)
Fordi ... ja hvorfor?

FUT netikette.... fordi det her ikke handler om FOTO.

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse