Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C-990 Zoom - hyletone når smartmed~
Fra : ha

Dato : 23-02-03 19:56

Mit Camedia C-990 Zoom er pludselig begyndt at hyle
når jeg tager smartmedia-kortet ud. Jeg har haft det
lånt ud, så det er sikkert en pilfinger der her indstillet
et eller andet. Men jeg kan altså ikke finde ud af hvor
det er det skal fjernes igen. Jeg har fundet ud af hvor
man fjernet øvrige lyde, men den der advarselslyd
kan jeg ikke finde indstillingen til.

mvh
ha

Fra : emj

Dato : 23-02-03 20:52

On Sun, 23 Feb 2003 19:55:35 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

>Mit Camedia C-990 Zoom er pludselig begyndt at hyle
>når jeg tager smartmedia-kortet ud.

Cameraet skal selvfølgelig være slukket, når du tager kortet ud. Det
kan ikke hyle, når det er slukket.
Hilsen emj

Fra : ha

Dato : 23-02-03 21:26

> Cameraet skal selvfølgelig være slukket, når du tager kortet ud. Det
> kan ikke hyle, når det er slukket.

Ja, det er lukket og slukket. Det kunne jo så tyde på, at det er
een eller anden skjult kontakt-dims der påvirkes og "tror", at
kameraet ikke er slukket.
Mystisk, men selve skydelåget (eller hvad det nu hedder det
man lukker/åbner med) går efterhånden også ret stramt, så
det må være en funktion deri der er gået i udu.
Er det mon muligt at "smøre" lukkemekanismen?

mvh
ha

Fra : emj

Dato : 23-02-03 22:03

On Sun, 23 Feb 2003 21:25:37 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

>Mystisk, men selve skydelåget (eller hvad det nu hedder det
>man lukker/åbner med) går efterhånden også ret stramt

Det kunne tyde på at det har været en tur på gulvet.
Hilsen emj

Fra : ha

Dato : 23-02-03 22:42

> Det kunne tyde på at det har været en tur på gulvet.

Måske, jeg ved det ikke. Det fungerer udmærket, jeg
undrede mig bare over hvorfor det pludselig hyler når
kortet fjernes.
Tak for input.

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 14-03-03 22:14

> Måske, jeg ved det ikke. Det fungerer udmærket, jeg
> undrede mig bare over hvorfor det pludselig hyler når
> kortet fjernes.

Update.
Idag åbnede jeg for batteriholderen/-hullet eller hvad det
hedder for at undgå hyletonen medens kortet var ude.
Jeg lukkede til batterierne igen og isatte kortet, og prøvede
at fjerne kortet igen, denne gang uden at fjerne batterier,
nu virker det igen. Ingen hyletone mere. Der må have
været en løs forbindelse eller ??. Pyt, nu virker det altså
igen. Det var bare lige det jeg ville fortælle.

mvh
ha