Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Printer til udskrivning af digitale billed~
Fra : Noerlev

Dato : 23-02-03 06:44

Jeg skal nok snart til at udskifte min printer (HP970cxi), og da jeg regner
med, at den i høj grad skal bruges til at udskrive digitale billeder med,
vil jeg gerne høre om, hvilke printere der er gode til dette formål. Da jeg
alligevel skal have billeder over pc'en, behøver den ikke at have
kortlæsere.

Venlig hilsen
Nørlev

Fra : emj

Dato : 23-02-03 09:17

On Sun, 23 Feb 2003 06:43:31 +0100, "Noerlev" <1@noerlev.com> wrote:

>da jeg regner
>med, at den i høj grad skal bruges til at udskrive digitale billeder med,

Kik lidt på Epsons. Jeg tror, at det er de førende til print af egne
fotos i øjeblikket.
Desudeden kan de skrive ud til kanten af papiret, hvilket ikke alle
kan.
Hilsen emj

Fra : Olesen

Dato : 23-02-03 09:37

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Kik lidt på Epsons. Jeg tror, at det er de førende til print af egne
> fotos i øjeblikket.
> Desudeden kan de skrive ud til kanten af papiret, hvilket ikke alle
> kan.

Canon har tidens bedste fotoprinter.
Skriver også til kant, og er vild hurtig/lydløs.
Prisen er ca. 3600 mener jeg.

MVH

Fra : John

Dato : 23-02-03 14:24

> Canon har tidens bedste fotoprinter.
> Skriver også til kant, og er vild hurtig/lydløs.
> Prisen er ca. 3600 mener jeg.

Tidens bedste fotoprinter mener jeg er Epson Stylus Photo 950. Jeg har
nemlig selv lige anskaffet en

Der er ingen tvivl om, at denne printer leverer en billedkvalitet, der er
lige så god eller bedre end nogen anden A4 printer for tiden. Uanset pris.
Jeg (og andre) har sammelignet udskrifter fra denne med print fra Fuji's
laboratorium, og 950'eren levere både højere opløsning (2880 X 1440) og
bedre farver. Printet der blev sammenlignet var en 20MB udgave af det første
billede under katagorien "Natur" i mit galleri. Et motiv af en gangbro i en
park:

http://www.jkhansen.dk/galleri.htm

Den mest iøjnefaldende forskel (udover farverne), er græsset i forgrunden.
På mit eget print, kan de enkelte græsstrå let skelnes, mens de på printet
fra Fuji (på Crystal Archive Paper) flyder sammen.

Printeren kan printe fra rulle, med automatisk papirskærer, med en lækker
opsamlings "pose" i blødt sort stof. Ligeledes kan den printe på meget tykke
medier, samt direkte på CD-ROM'er.

Epson er, så vidt jeg véd, eneste fabrikant der garanterer levetid på
udskrifterne. 25 år for 950'erens vedkommende. Hvilket er på højde med alm
farvebilleder. Se mere her:

http://www.epson.co.uk/options/consum/lfast_950.htm

Denne levetid kan iøvrigt øges yderligere ved brug af Tetenal UV
beskyttelse.

Alt dette har dog sin pris. Jeg har ikke set den under 3750,-
--
MVH
John K Hansen

Fra : Bering

Dato : 23-02-03 10:56

"Noerlev" <1@noerlev.com> wrote in message
> [...]
jeg
> alligevel skal have billeder over pc'en, behøver den ikke at have

Jeg skulle ud og have en printer.
Jeg kigge egentlig først efter Epson, men Canon havde de samme fordele og
lidt til.
De kan skrive til kanten af papiret, de har seperate farve/sort patroner til
billige penge og de er gode til fotos.
Canons fordel var at den ikke som Epsons, har en chip på farvepatronerne som
gør at printeren ved hvor meget der er tilbage i patronen. Det er
selvfølgelig en rar feature, hvis den ellers virker, hvilket jeg har hørt
Epson folk brokke sig over at den ikke gør, men tilgengæld har man så på
Canon printeren mulighed for selv at genopfylde sine patroner.
Det gør jeg med min gamle HP6L men har ikke prøvet med min Canon endnu.
Forskellen på en dedikeret foto printer og en alm. canon er at foto
printeren har, 2 farve patroner mere end den alm.
De 2 patroner er "bare" to yderligere farver som supplerer det spekter af
farver som den alm. kan printe. Alle patroner er i brug når du printer
fotokvalitet.
Jeg ville egentlig have en fotoprinter og havde kigget på en Canon S820 da
jeg ikke ville ofre 3000 eller der over.
Den havde fået meget gode anmeldelser og var samtidig meget billig i
forbrug. (85,- kr pr. patron, som man kan skifte seperat) og havde en
opløsning på 2400x1200 til ca. 1800,-, men da jeg stod i butikken så jeg den
nye i550.
Det var ikke en fotoprinter, men den havde en opløsning på 4800x1200,
kostede 1500,- og var hurtigere i udskrift.
Den endte jeg med at købe... og så en pakke af Canons fotopapir PR-101,
bare for at teste kvaliteten.
Jeg er dybt imponeret, men den gamle epson var jo heller ikke nogen
åbenbaring.
Jeg kender ikke din gamle HP, men den her ville jeg til enhver tid anbefale.
Jeg synes den laver rigtig gode fotoprint (her er papiret jo meget vigtigt)
og samtidig er den
god til det andet også. Jeg supplerer med at have en gammel HP 6L til
udprint af manualer mm.
Grim ? ja hvis du spørger mig ville den nok ikke vinde nogen design priser.

Men check evt.
http://www.pcphotoreview.com
Der kan du se relativt seriøse kommentarer fra brugere....

gl.

Bering

Fra : N/A

Dato : 28-02-03 00:08

Fra : itgrafen

Dato : 28-02-03 00:08

"Bent Mouritzen" <bom@skovparknet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en aldeles udmærket printer (4800 dpi) som du kan købe for 12 - 1300 kr.
> Men ellers er der jo både Canon og Epson som også laver nogle gode
> foto printere, hvilken du skal vælge er ikke så nemt at rådgive om, nogle
> syntes HP er bedst, andre at Canon er bedst og andre igen at Epson er
bedst
> osv, men har du været tilfreds med HP hidtil kan du jo så bare fortsætte
> med det, og så er der jo HP 5550, en prisbillig printer som laver nogle
> knaldgode billeder, men udprintningsbehovet osv spiller også ind,

Thi hi, det her er en alletiders tråd.
jeg er faktisk enig med jer alle sammen.
Efter min bedste overbevisning kan man ikke finde en bedre semiamatør/amatør
printer til billedprint end lige netop Epson Stylus Photo 950. Den står jeg
selv lige for at skulle købe.
I øvrigt har jeg en hp 5550 som jeg er meget glad for, jeg bruger den dog
ikke til salgs billeder. (det skal jeg bruge min epson til). den bliver
flittigt brugt til at lave prøveprint i høj kvalitet. Jeg vil lige indskyde
at hp 5550 er ´lidt dyrere i blæk end din gamle hp.
men fin er den, specielt til prisen.

vh
dorthe

Fra : onslow

Dato : 28-02-03 19:34

"Noerlev" <1@noerlev.com> wrote in message news:<3e585f86$0$262$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> vil jeg gerne høre om, hvilke printere der er gode til dette formål. Da jeg
> alligevel skal have billeder over pc'en, behøver den ikke at have

Hej
Jeg har netop købt en hp photosmart 7345 hos den lokale ALDI, til 1400
kr.
kvaliteten på udskrevne billeder er helt i top. Selv om du skal have
billeder over pc`en, er den indbyggede kortlæser og software hurtig og
nem at arbejde med. Forbrug af blæk kan jeg endnu ikke udtale mig om
da jeg stadig bruger løs på den medkøbte patron. Held og lykke med
hvad du end måtte købe.

mvh. Jan S. Kristensen