Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D100 og Mpixel
Fra : Jasmine Eikernes

Dato : 21-02-03 14:33

Hei.
2 spørsmål -

1. D100 imponerte når det kom med sine 6.1 Mpix. men nå leser jeg om at både
10 og 12 er underveis..... kanskje er de kommet for alt jeg vet. Hvordan
henger det i hop at man diskuterer om man skal velge 4, 5 eller 6 Mpix. hvis
dobbelt så mye er tilgjengelig?

D100 kom for ca. 1 år siden. Noen som vet om "D200" er underveis? Det kommer
selvfølgelig nye kameraer hele tiden og det er umulig å vente på "det
neste", det er selvsagt. Men - litt kjipt å kjøpe et såpass dyrt kamera 3-4
uker før noe nytt kanskje kommer.

Tilbakemeldinger/tips/tanker mottas med takk!

mvh,
Jasmine

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 22-02-03 13:40

> [...]
> 10 og 12 er underveis..... kanskje er de kommet for alt jeg vet. Hvordan
> henger det i hop at man diskuterer om man skal velge 4, 5 eller 6 Mpix.

Det kræver svinedyre objektiver at udnytte 6 MP fuldt ud!

4 MP er en stor udfordring for de langt de fleste objektiver på markedet.

Johan Gadegaard

Fra : Jonas Thomsen

Dato : 24-02-03 10:41

> [...]
> 10 og 12 er underveis..... kanskje er de kommet for alt jeg vet. Hvordan
> henger det i hop at man diskuterer om man skal velge 4, 5 eller 6 Mpix.

Kodak har lanceret et hus der også passer til de samme linser (det er
faktisk et Nikon hus), som har en opløsning på 13.9 Mpix. Modellen hedder
DCS Pro 14n. Se mere på
http://www.kodak.com/global/en/professional/products/cameras/dcsPro14n/dcsPr
o14nIndex.jhtml?id=0.3.6.32.5.8.3&lc=en

Pris i DK ca. 30.000,-