Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon T90 "går ned"
Fra : Søren Poulsen

Dato : 21-02-03 08:12

Er der nogen, der kan nikke genkendende til følgende problem:

Mit ellers fortrinlige Canon T90 hus "går ned" i bedste Windows stil efter
hvert taget billede (skriver "HELP" i søgeren og "EEE" på LCD displayet).
Problemet kan såmænd omgås ved at tage batterierne ud hver gang og på denne
måde resette skidtet. Men hvis jeg anvender flash, når kameraet at gå ned
inden denne fyres af, hvilket gør mange skud helt ubrugelige.

Er der nogle bud på hved, det lidt mere præcist er, der sker? Ville alt
andet end at kyle huset væk/forære det bort være urealistisk?

Mvh.
Søren Poulsen

Fra : Klaus Lundsgaard

Dato : 21-02-03 09:01

Havde engang en T90, hvor der pludselig opstod en dårlig forbindelse i
batteri"kasetten". De ledende dele skulle bare renses, så fungede det igen.
Jeg kan ikke huske om det skrev HELP?? Det er nok et skud i tågen, men værd
at undersøge.

Har du søgt på nettet, jeg fandt dette ikke særlig opmuntrende forum:
http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/messageboard/canont90msg/T90M
Board/index17.htm

Hvis det er lukkeren den er gal med, har jeg desværre hørt at den ikke kan
skaffes mere.

Held og lykke,

Klaus

Fra : 2rb1

Dato : 21-02-03 09:55

Hejsa
Det lyder som lukker problemer... og med mindre du ikke har nye lukkere
liggende i værktøjskassen, kan du ikke få nye. Lukkeren laves ikke mere og
Canon har ikke nogle på lager. Det er sørgeligt, men giv nu kameraet en
ordentlig begravelse. Nej - få en fotohandler til at finde ud af hvad
problemet er.
Jeg havde problemer med mit gamle T90 for et par år siden og gik ind til
Photo Team med det. De sendte det til Canon, som sendte det tilbage med
dianosen "Død lukker" som ikke kunne repareres.. Det kostede mig intet.

Mvh. 2rb1

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 21-02-03 21:56

"Søren Poulsen" <soren@colours.dk> skrev i meddelandet
> [...]
>
> Mvh.
> Søren Poulsen
>
> Jeg havde engang en T90'er, og der var noget med et backupbatteri der
skulle skiftes hver 5 år ca. Det kunne måske være det .

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 22-02-03 14:27

Hej

Det er oftest lukkermagneten der skal renses, men det "gider de ikke" så
husene erklæres døde. Jeg har en forbindelse til er der har held med disse
rensninger, også til rimelige priser.

Så skriv bare tilbage !

--
Venlig hilsen / Best regards